Het grote FPV (First person view) draadje.

Zonde,

Net de discussie gemist.. Voordat ik er hoogte van kreeg waren de reactie's al weg.

Goed, misschien ook maar beter ook:). Ik weet genoeg, Sander ook..

:ontopic:

Leuke puzzle gekregen met de post :D .

001-30.jpg

Zo gauw als het geheel binnen is en op de MikroKopter hangt, laat ik weten hoe het werkt.

Er is echter 1 klein probleem. Ik vermoed dat ik het bereik niet echt kan gaan testen.
Op de MK gebruik ik namelijk alleen de spektrum satelliet. Dit zorgt voor een lager gewicht en ik kan alleen het pulssignaal hiervan direct in de flight controle unit sturen. Daardoor heb ik nu ook 12 kanalen ter beschikking.
Enige nadeel hieraan is dat het bereik gelimiteerd is op zo'n maximaal 350 meter. Voor een quadcopter is dat prima, echter voor fpv misschien wat aan de lage kant. Die 350 meter zou het fpv setje natuurlijk makkelijk moeten halen, waardoor ik niet echt het bereik kan testen (of ik moet zender en lcd scherm ergens anders plaatsen). Kan het natuurlijk ook een keer ter beschikking stellen aan iemand met goede vliegkunsten om het uit te testen ;)

Die pan en tilt in Sven zijn link heb je niets aan. ( heb er 3 van)
Die is leuk voor de CCD killer cam o.i.d.

Even de large pakken, Da's een fijne allrounder voor de bekende OSD cam's of Sony 420 cams.

j7dus3.jpg

Die pan en tilt in Sven zijn link heb je niets aan. ( heb er 3 van)
Die is leuk voor de CCD killer cam o.i.d.

Ik had deze ook en heb deze doorgezaagd een verlengd om de boardcamera passend te maken, maar de ander in de eerder geplaatste afbeelding is wat fijner, daar deze meer naar voren hangt. Ook deze is slechts geschikt om kleine camera's in te klemmen, maar haal de pootjes weg en je kan de boardcam prima bevestigen.

Arme pan servo, daar kan je beter een metal gear met dubbele kogellagers gebruiken anders is 't na een keer een harde landing afgelopen, die HXT900s kunnen best wel wat hebben, maar dit is teveel van 't goede.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Om een klap op te vangen, heb ik de voet met magneten bevestigd. Dus bij een harde klap vliegt de camera met pan/tilt eraf en worden hooguit de kabels afgerukt. De camera is in siliconen gegoten voor trillingen, waterdicht maken en crashes.

Arme pan servo, daar kan je beter een metal gear met dubbele kogellagers gebruiken anders is 't na een keer een harde landing afgelopen, die HXT900s kunnen best wel wat hebben, maar dit is teveel van 't goede.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Volgens mij kunnen die servo's dat best hebben hoor.
Ik gebruik de goedkoopste versie daarvan en die doen het zelfs goed met een alu frame van 80 gram (incl servo's) en een camera van 230 gram. Voor normale operatie geen problem. Neerstorten kan inderdaad de tandwieltjes beschadigen. Maar door neer te storten heb je vaak meer schade dan die 3 dollar servo'tjes...

Laatst bewerkt:
Volgens mij kunnen die servo's dat best hebben hoor.
Ik gebruik de goedkoopste versie daarvan en die doen het zelfs goed met een alu frame van 80 gram (incl servo's) en een camera van 230 gram. Voor normale operatie geen problem. Neerstorten kan inderdaad de tandwieltjes beschadigen. Maar door neer te storten heb je vaak meer schade dan die 3 dollar servo'tjes...

Dit is een totaal andere toepassing en absoluut niet vergelijkbaar.

Een EasyStar oid. heeft altijd voorwaarste snelheid bij de landing, hierdoor krijgt de uitgaande plastic as van de servo waar het complete gewicht van camera met tilt servo etc. aardig wat voor z'n kiezen, zeker bij eenzijdige ophanging, de acceleratie bedraagt namelijk met gemak enkele G's. Omdat niet alle landingen vlekkeloos verlopen krijgt de servo dus de ene keer meer voor z'n kiezen dan de andere keer en is dus ook de G-loading hoger.

Ik spreek overigens uit ervaring, maar dat lijkt me duidelijk. Voor een pan servo waar je 't nodige gewicht op de uitgaande as bevestigt zal je toch voor een betrouwbare werking uit moeten kijken naar een servo met carbonite of metal gears en liefst dubbele kogellagering. Of je kan onderstaande constructie gebruiken, dit geeft ook veel minder trillingen omdat e.e.a. niet meer kan bewegen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back