Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik heb bij het agentschap telecom nagevraagd wat de maximale vermogens zijn die vanuit een model verstuurd mogen worden:

Afgezien van de frequentieband, meest waarschijnlijk is 2,4 of 5,8 GHz,
is vooral van belang welke modulatietechniek gebruikt wordt. Mocht er sprake zijn van zogenaamde analoge modulatie dan is in de 2,4 GHz slechts 10 mW en
in de 5,8 GHz 25 mW toegestaan.

Ook ik volg dit draadje met bovengemiddelde interesse, heb al wat gefilmd vanuit modellen (FCOII), maar de volgende stap lijkt me ook leuk.

Vraag:
- de vermogens zijn ERP neem ik aan? dat betekend dat je de antenne gain mee moet rekenen. Formeel moet je dus het vermogen reduceren als je een gain antenne (patch) gebruikt... Met een 8 dBi patch zit je dus weer dicht in de buurt van 1 mW. ...formeel dan natuurlijk.. :-)

a2829511-66-RCVanMakos06-07-2009-166.JPG

zo kan het ook swen

en voor heel veel grond station,s

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1127491

leuk tv tje op 12 volt
http://cgi.ebay.nl/KENDO-LC-11-S-16...ViewItemQQptZDE_TV_Martin?hash=item2556aca9dd

Laatst bewerkt:
Jup, het is echt met basic spul opgenomen. Op die site heeft die gozer ( dadde), inmiddels een 2de platform voor een bekende gebouwd. Opnieuw dezelfde setup, het zal niet zonder een rede zijn. Goed, veel kanten kan je ook niet op. Mocht het je hoe dan ook niet bevallen, dan verkoop je inderdaad het spul gewoon weer. Je bent vast en zeker zo kwijt.

Ik heb nog geen nacht vlucht gedaan. Ik ben het wel van plan:). Hoe de bril zich houd zal ik hier posten. Ik heb de instelling altijd staan zoals ik de bril kreeg, en dit werkt prima. Met bewolkt of zonnig weer doet niet veel. Het is eigenlijk niet zozeer het beeld zelf wat je donkerder of lichter zet, het is meer de backlight die het hem doet. Aangezien het aardedonker in de bril is, heb je aan verschillende lichtsterktes backlight toch niet veel.
nee, die panasonic camera heeft geen instel mogelijkheden. Ik merk wel dat dat soort camera's bij vrij weinig licht toch nog best goed "zien" Alhoewel.. het is denk ik per camera anders..

Ik ben benieuwd van of je de bril wint. het zal leuk zijn:)..

Hoi Klaassie, leuk je interesee:) Als er vragen zijn kun je ze altijd hier stellen. Loop je niet op te ge*len met spannende fpv vliegende vleugels enz. ik heb dit wel gedaan, en moet zeggen dat ik daar gauw van terug kwam. Het is veel heerlijker om met een rustig platfrom lekker te cruizen..De Easystar leent zich hier perfect voor. Goede keus, je 35mhz zender. mensen hebben mij al proberen te overtuigen om op 2,4ghz te gaan, maar dat word een eindeloze discussie...

Tsjah Sven, als jij nou eens opschiet met je spullen bestellen, dan kunnen we des te eerder eens een meeting organiseren met wat fpvers.
:mrgreen:
Het fpv vliegen heb je vrij snel onder de knie. Maar de verassingen tijdens het vliegen, kunnen je nog weleens een bonzend hart bezorgen. Je moet ze leren kennen. Daarnaast gaan de aanpassingen en modificaties steeds verder wat het des te spannerder maakt voor jezelf.. Daarna als alles lekker werkt is het echt genieten...

jemig, als je dan zo moet fpven dan bouw ik wel een stel vleugels en monteer ze aan mijn bus.
Nee, doe mij maar een relaxed stoeltje, lekker weer, kijkend naar een 80"screen, en dat in 5 minuten.

Goed neemt niet weg dat dat busje natuurlijk ook rete gaaf is;)..

Het is veel heerlijker om met een rustig platfrom lekker te cruizen..
Dat was ook wel mijn idee. Als je de filmpjes van sommige FPV'ers ziet vraag ik me wel eens af of die niet luchtziek worden...:mrgreen: Jou filmpje op vimeo vind ik wel een van de beste die ik gezien heb; mooi stabiel en uitstekende beeldkwaliteit (al zal dat wel komen omdat dat een onboard opname is).

Hoe zit het trouwens met de vertraging van de beelden voor je ze op je bril krijgt? Is dat goed merkbaar?
En hoe heb jij die andere lens op je camera gezet? Zijn die lenzen los te koop?

Klaasie bedankt:)

Mensen zoals jij motiveren mij om nog beter mijn best te doen voor wat mooie video's:).
Tnx.

Nee hoor, ik heb geen last van vertragingen. Tenminste, ik merk er niets van...
Om die lens op de camera te zetten heb ik een adapter gedraait. Je kunt ook een pvc pijp pakken welke er netjes over heen schuift( heb ik hier nog liggen), waarna je de lens weer in de pijp schuift.
Die lenzen zijn los te koop. Ik heb hem van sander Sassen omdat hij er nog een over had, maar de lens is los te koop in Amerika. Zoek voor een Sunpack Ultra wide angle.
hier meer erg handige info:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1118443 Met Frans heb ik nog een hoop contact gehad toen. Hij heeft mij ook wat op weg geholpen.

Nu ben ik nog steeds aan het testen met het goedkopere HD cameratje. Hier komt een lens in van een sony 1/3" cameratje. Deze verbreed het veld aanzienlijk. Echter kom ik net één schroefdraad lijn te kort, dus word het zelf een mount maken.
Ik zal het hier posten.

Laatst bewerkt:
Mag ik 1 vraag stellen: wat is nou de totale investering om goed, maar niet te duur met FPV te beginnen; uitgaande van dat je al modelvlieger bent? (vliegend op 2.4Ghz)

Zambezi, ik denk dat je dat niet zo zeggen kunt.
Je kunt met een dvd schermpje beginnen, alleen persoonlijk vind ik dit waardeloos.
Je kunt met een ebay cameratje beginnen, wat goed zat is, maar waarmee je niet "de-mooie-panaroma"vluchten mee kan maken.
Je kunt met een videozender van bijv inesun al een eind komen ( www.agpeoch.com) alleen is dit wss niet te vergelijken met de bekendere merken. Dit kwa efficiëntie, reikweidte, gewicht..
Goed en zo dus door.

Daarnaast zou ik als je een 2,4ghz vlieger bent voor een 1,3ghz 300mW videogaan. Sven staat volgens mij op het punt om er een aan te schaffen, dus die zal hier zijn ervaringen wel delen. Misschien dat ik er ook nog eens aan ga....

Laatst bewerkt:
300mw 1.3ghz van range video, ik zit em net te bestellen. :p
Op Rcgroups zeiden ze dat je zelfs met een duck antenne al anderhalve kilometer kunt halen daarmee.

Verder heb ik die panasonic met behuizing besteld, 30 dollar is niet slecht.
Alleen twijfel ik nu wel weer of dat slim was, die cam is natuurlijk NTSC?

En over 4 uur weet ik of ik ook een brilletje heb.

Dus mijn voorlopige setup:
OSD: Remzibi OSD Remzibi op RCgroups prive berichtje sturen, 84 euro inc. verzenden.
Cam: Panasonic GP-CX161 1.9mm + behuizing Hier kopen 31,20 euro inc. verzenden.
RX: 1.3Ghz Range Video 48,86 euro
TX: 1.3Ghz 300mW Range Video 56.38 euro
Antenne: Patch 8dB Range Video 34.59 euro

Verzendkosten voor hele zenderkit van rangevideo: USPS 11,28 euro of EMS Express (aanbevolen/verzekerd) 18,80 euro.

Verder heb ik nog wat extras, zoals een lens setje met 2.8mm, 3.6mm, 6mm, 8mm, 12mm, 16mm
DealExtreme: $14.91 2.8mm~16mm Fixed IRIS Lens Set for Webcams and Security/CCTV Cameras (6-Lens Pack)
Ze zullen waarschijnlijk niet passen op de panasonic, maar ik zag dat je met teflon tape al een eind komt.

Ook heb ik nog een mooie goedkope tripod gekocht:
DealExtreme: $13.97 Value 3.5 feet Aluminum Tripod

En een 15" laptop koffertje waar alles met een plaat noppenschuim in gaat:
Notebook koffer 15,4" in zilver - Laptop-koffers - Conrad Electronic

Verder heb ik nog een microcomputer met easycap om op te nemen.
Computer: Eking I1 UMPC - mobilx webshop
Easycap: Easycap USB Video TV DVD VHS Audio Capture Adapter P06 - eBay (item 220530936730 end time Feb-21-10 22:28:39 PST)

Misschien heb ik nog geluk dat ik voor 125 euro een 2ehands EVG920V bril kan kopen.

Ohja, ik ga zo meteen bij hobbyking ook nog even een corona synth ontvanger + apparatuur accutjes bestellen.

Dat is voorlopig mijn hele setup zonbeetje.

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik ben ook bezig met het instappen binnen de FPV wereld. Echter ben ik al enige tijd research aan het doen naar een zender/ontvanger voor de cam. Ik weet dat je prima setjes kunt halen bij rangevideo en nog tal van andere sites, maar toch ben ik ook heel erg benieuwd naar die vreselijk goedkope setjes op Ebay. Een voorbeeld van zo'n setje is de volgende: BR 1500mW Wireless Transmitter Receiver for Camera UK22 - eBay, Other Safety Security, Safety Security, Home Garden. (Eindtijd 12-jan-10 14:58:05 CET)
Behalve dat hij wat log zal zijn en je hem moet 'tunen' tot je goed bereik hebt vraag ik me toch af wat hier nou écht slecht aan kan zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of kunnen zeggen waarom deze wel of niet waardeloos zijn?

Die analoge tuner ontvangers moet je ver vandaan blijven. ;)
Dat weet ik al uit ervaring, ik heb er zelfs al een weg gedonderd.

Die ontvanger is inderdaad behoorlijk lomp,
maar waarschijnlijk gebouwd om te kunnen werken zonder luchtstroming.

Mischien dat je de ontvanger kunt vervangen door een PPL ontvangertje,
en de zender uit zijn doosje kunt slopen met een krimpkousje ofzo,
maar ik zou dr niet teveel op rekenen dat het lekker werkt.

Laatst bewerkt:
Nog even tussendoor, Ik heb de easycap geprobeerd op mijn miniPC en op mijn laptopje,
allebij leveren ze een opname die staat als een huis, 720*576@25fps.
Zelfs direct "on the fly" naar DiVX @ 9000kbit is geen enkel punt.

Volgens mij doe je dan toch iets verkeerd hoor Remy. ;)
Heb je de "bron" wel op composiet gezet?
Als je die laat staan heb je namenlijk gammel beeld.

Ohja, ook dit nog:
Range Video zei:
1 x 1.3GHz standard receiver (RX-1300-standard) = $65.00
1 x 1.3GHz 300mW audio/video transmitter (TX-1300-300) = $75.00
1 x 1.3GHz 8dBi Patch receiver antenna (PAT-1300-8) = $46.00
1 x 100A replacement current sensor (Curr-100) = $15.00
1 x RVMIC Tiny Amplified Microphone (RVMIC) = $10.00
1 x Wire harness for 900MHz/1.3GHz Rangevideo transmitters (0.9-1.3 wire harness) = $3.00
------------------------------------------------------
Sub-Total: $214.00
Domestic and International. This service is highly recommended for
international shipments. ( EMS Express to: NL): $25.00
Total: $239.00

De RCA kabeltjes en eventuele amp splitter zijn goedkoper op ebay.

Ik heb helaas de bril niet gewonnen,
dus dat wordt dan maar gewoon een nieuwe denk ik.

Nu kan ik niet meer terug. ;)

Laatst bewerkt:
Super! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met dit setje Sven.
Zo kun je mooi eens laten zien dat meer dan 500mw echt niet nodig is.
Verder ziet je lijstje er goed uit:)
Over die camera moet je even een mailtje sturen nu het nog kan. Zelfs in Hongkong verkopen ze gewoon Pal systemen.

Die Corona ontvangers zijn super. Vooral die RP81D ontvanger. Veel mensen hebben het er over. Ik heb hem ook, alleen nog niet getest.

Inderdaad, zoals Sven al zegt, afblijven van dat spul. 1500mW man, dat is veel! Mensen verkijken zich er zo enorm vaak op. Hoe meer hoe beter. Met FPV vliegen echt niet, geloof me.
Als je ziet dat je een kwalitatief setje kunt kopen voor 90 dollar, waarmee je direct een goede instap maakt, dan zul je hier direct, zo ontzettend meer plezier van hebben. Redenen zijn al eerder genoemd.

Wil je toch wat goedkoops, kijk dan even op eerder genoemde site Agepoch.com. Zij verkopen setjes welke het schijnbaar aardig goed doen..De levertijd schijnt wel waardeloos te zijn…

Goed, 20pond is natuurlijk een poep en een scheet dus wat let je. proberen zou ik zeggen:mrgreen: Mijn advies is het niet, maar wie weet werkt het best aardig.

Inderdaad, ik denk dat ik iets verkeerds doe. Ik heb die Easycap hier nog liggen, misschien kijk ik er nog eens na. Mocht ik er opnieuw niet uitkomen, dan weet ik nu wie ik moet benaderen;)
Goed, het is in ieder geval een goede uitkomt voor mensen die het goedkoper willen houden. De meeste mensen beschikken over een laptop, en dus hoef je het voor het geld voor zo’n easycap niet te laten.

Jammer dat je de bril niet hebt gewonnen Sven, maar ach, zoals je zelf al zegt, nu kun je niet meer terug, dus gaan met die banaan:mrgreen:, Je zult het echt fantastisch vinden........

Vandaag nog even gevlogen met het foxje in het Goffertpark te nijmegen. De zender nu verder voorin geplaats wat de reikweidte absoluut ten goede komt. Heb nu heerlijk rond kunnen scheuren. Komende 2 dagen zou het mooier weer worden, dus ik zal dan even een filmpje posten:mrgreen:

Laatst bewerkt:
We zullen wel zien wat die 300mw zal bieden.
Is et niks, dan is het mischien een lollig geval voor in een Fox. ;)
Maar ze zeggen dat 300mw op 1.3ghz bijna het dubbele geeft als 300mw op 2.4ghz.
Lijkt me bizarre, maar we zullen wel zien dan, Remzibi verteld precies hoever et gaat.

Mailtje voor een PAL cam is al onderweg, ben benieuwd of ze dat kunnen regelen.

Dat is precies de corona ontvanger die ik wil bestellen, daar is op RCgroups veel goeds over te lezen.

Die bril, wat zal ik doen, fatshark, 920dinges, of een headplay?
Het kost toch al een godsvermogen, mischien maar beter om gewoon te kopen wat ik nodig heb. :p

Had ik eigenlijk nog een filter of zoiets nodig voor 12v?

Wat ik me ook afvraag is of deze zender 5 of 12v vreet.
1.3GHz 300mW audio/video transmitter [TX-1300-300] : RangeVideo!, Wireless video solutions.
De omschrijving zegt 12v, maar heeft dat kabel geval een volt regelaar of niet?
Die 2.4ghz dingen hebben geloof ik een in-line regelaar toch?
Ik heb een extra kabeltje besteld zodat ik het stekkertje dr af kan knippen,
dan kan ik de kabel vlechten zodat de storing er goed uit gehaald wordt.

Damn, net bericht terug gehad, het zijn NTSC cams.
Ik heb hem gevraagd of PAL ook mogenlijk is, maar wat moet ik doen als dat niet kan?
Maar gewoon annuleren en weer verder zoeken? :(

Tsjah, dubbele reikweidte in vergelijking met 2,4ghz is misschien wat overdreven. Er zullen vast mensen zijn die een enorme afstand halen, maar zoals ik al eerder zei; Het is een massaproductie in china. Niet un enkel persoon welke iedere zender met een oscilloscoop aan het finetunen is. Er zullen dus betere, maar ook mindere bij zitten.
Aii, dat is rottig, NTSC. Alhoewel.. Jou OSD kan hier wel mee overweg. Echter, zou ik toch kijken voor een Pal systeem, wie weet wat voor een problemen je nog zal kunnen krijgen, waarna je pas als laatste je NTSC verhaal de schuld geeft:mrgreen:.
Hoe het verder met je brilletje en ontvanger zit weet ik niet. ofdat zei een voorkeur geven aan PAL of NTSC.
Ik zou de bestelling annuleren als dit nog kan, en even op safe gaan. Ik zal zo even meekijken naar wat links van cams..

Over die bril, gaan waarvoor jij denkt dat je het beste kan gaan. Een fatshark is gewoon het beste ( zeggen ze) beste field of vieuw, en beste fit.
Zo'n 920 brilletje doet het goed, het scherm vind ik breed genoeg, en omdat hij goedkoper is zul je er eerder aanpassingen aan doen, wat jou fit beter maakt dan welke andere bril dan ook. vergeet niet dat je soms een half uur met dat ding op je kop staat, dus je wilt absoluut geen hinder van zon, of een slechte fit.
Ofwel, fatshark, duurder, mooier
Ofwel 920, goedkoper, ombouwen en beste fit
Ofwel Headplay, knaakke in "my opinion". Het lijkt mij niks, zo'n voorschuif geval. Het zal het weerhouden van zonlicht ook niet ten goede komen, en de prijs is achterlijk.

Nee hoor, je hebt geen filter nodig. Wil je alles op één accu dan heb je er absoluut een nodig. Het mooie is dat de een zegt dat je beter alles op een accu kan aansluiten zodat je minder problemen hebt met laden, en of het vergeten ervan, ofwel veel gemakkelijker. De andere zegt dat het gevaarlijk is. Wanneer je accu leeg is heb je geen beeld meer, waarna de andere weer zegt dat je best nog een tijdje beeld hebt.

Liever speel je op safe, en prop je er gewoon een 2de accu bij. Het was mijn bedoeling het er op één te doen, alleen na nog eens goed na denken, toch maar 2.
je hebt dan dus geen filter nodig, omdat de zender voorzien word van "schone" stroom.

Ik heb het regelmatig geprobeerd op één accu, alleen krijg ik wat ik ook doe, van die vreemde puntjes in het beeld, en naarmate ik meer gas geef een hoop lijnen. Ik heb van alles probeerd, maar ik kreeg dit niet opgelost. Ook een stuk of 8 verschillende filters gemaakt, maar ik kreeg de lijnen niet weg. Dit mede omdat ik maar geen geschikte speol kon vinden.

Dus al met al, gewoon een 2de accu erin;).

Zo te zien zit er in die zender geen regulator, dus werkt hij gewoon op 12v.

Er staat ook bij:

7.5-13VDC is the effective voltage range for this transmitter.
<7.5VDC the transmitter does not operate.

Als er een 7805 in zat zou hij van een volt of 6 nog werken, dat doet hij niet dus zal het wel een 12v zendertje zijn. Ideaal, aangezien je vaak met een 11,1v accu vliegt. ( 12,6v vers geladen) Mocht het wel zo zijn, dan de voltage regulator gewoon gebruiken:) dûhh;)

Over die videokabel..je kunt hem vlechten, maar gebruik ook een ferrit ringetje. hier wikkel je hem 5 keer omheen. Wat nog beter werkt, ( en waarmee ik nog aan het testen ben) is de duurdere netwerk kabel dus met een massa erin. Dit is dat aluminium folie gewikkelde draad.
pak hier de plus en signaal van. Voor de massa gebruik je de non-shielded draad. Het schijnt de vrijliggende massa het zaakje bescherm tegen rf-noise;).

Mijn easystar heb ik van het buikje tot aan de staart voorzien van deze kabel. Het is een behoorlijk zware draad, maar als het de reikweidte ten goede komt is dit geen probleem.

Laatst bewerkt:
Trouwens, op rcexplorer staat een erg duidelijke how-to voor het maken van je eigen antenne. Gewoon een stukje koperdraad op exact de goede lengte. Schijnt alles ten goede te komen. Reikweidte,beeld,noise enz.

Ik heb de cam geannuleerd, gelukkig was et een vriendelijke chinees die er begrip voor had. ;)
Het had wel gekunt op mijn systeem, alleen NOG minder resolutie, smaller beeld, etz.
Mijn OSD mist in NTSC ook een paar regeltjes dus wordt et allemaal best krap.
Wel klote van die camera, maargoed, we zoeken verder..

En ik vind het nogsteeds een moeilijke beslissing, die bril. ;)
Een 920 is lekker goedkoop maar dan MOET ik bijna wel vanalles gaan slopen.
Een fatshark heeft een grote kans dat ik enkel mijn oude bril moet verzagen,
zodat de glaasjes gewoon domweg passen waar fatshark zelf al losse glaasjes in heeft zitten.
Wel een flinke lel duurder weer. :p

En alles op 1 accu lijkt me heel erg geen goed idee!
Pas nog een filmpje gezien van iemand die hem BOVEN ZEE leeg gevlogen had.
Zijn beeld viel weg dus moest ie zijn motors uitzetten, daarna ging het beeld alsnog uit.
Beter het beeld zijn eigen voeding geven, servos doen het bij 3v nog. ;)

Maar welk formaat accutje raad je aan?
Cam vreet iets van 175mah, zender etzelfde, en ik gok OSD+GPS ook etzelfde.
Zeg dat et hele zaakje met alles erop en eraan met een beetje verlies 600mAh trekt.
Zou ik dan met 800mAh 3s safe zitten? Is C rate nog van belang?

Dat met die voeding is snel genoeg gemeten denk ik.
Maar moest camera en zender niet persee op dezelfde grond aangesloten zijn?
Als daar zon 5v regulator tussen zit om de 5v cam te voeden, geeft dat geen gedonder?

Ferriet kernen heb ik nog wel, daar zal ik dus ook gretig gebruik van maken. ;)
En shielded UTP? Tsja die zijn goed afgeschermd idd. Laat horen hoe et werkt,
dan kan ik hier bij de electronica boer ook even een metertje gaan halen.

Op RCgroups staat ook een mooie howto om een dipool antenne te maken,
ik denk dat ik dat tegen die tijd eens ga proberen.

Inderdaad, gewoon blijven zoeken. Er zijn een hoop voorstellen gedaan op rcgroups voor goedkope cameratjes, dus ik denk dat dat het probleem niet moet zijn.
Je kunt ook altijd nog over wegen om een goedkoop HD cameratje op marktplaats te zoeken. Pannen ben ik nu mee bezig, en het beeld is natuurlijk erg mooi. Wel moet de cam dan gesloopt worden, maar ach..
Inderdaad, ik vind die fatshark wel errrug duur..Maar toch schijnt het erg goed beeld te zijn. Ik denk dat je de keuze’s zelf moet maken, je weet nu inmiddels precies de voor an de nadelen. Alsnog marktplaats even in de gaten houden. Een bril is pas het laatste wat je nodig hebt, dus dat scheeld weer.
Ik heb dat filmpje ook eens gezien. Het was wat slecht beeld op een erg koude dag. Verschillende mensen vroegen zich af waarom hij niet gewoon naar huis toe zweefde. Volgens mij was dit ook dadde. Al is het een tijd geleden dat ik het filmpjes heb gezien.
Ik gebruikte altijd een 3s460 accutje, alleen voorzag ik de cam niet van stroom met deze accu. Vliegtijden van een zeker een uur waren toen mogelijk. Wel heb je het liefst zo lange mogelijk een hoge spanning. Dit zou de reikweidte ten goede komen.
Nu gebruik ik een 3s1000mah accu. Dat is meer dan voldoende om je accu en OSD te voorzien. Ik denk dat je voor zo’n accu moet gaan.. Zwaarder kan natuurlijk ook, maargoed hoe zwaarder….Daar hoef ik geen uitleg op te geven:mrgreen:
Jawel, de cam en de zender moeten op dezelfde massa. Maar dat kan alsnog? Het einde van de utp komt bij de massa, waar ook je cam bij de massa komt.. Of dat er nu een regulator tussen zit maakt niet veel uit. Er is niet veel uitleg voor die UTP nodig hoor. Er zit een open massa in, dus zonder een bescherming. Dit word je massa. De plus en het signaal zet je op 2 andere draden. Houd er één “spare” voor het geval dat. De rest kun je af knippen.
De kabel is behoorlijk zwaar, maar het overwegen waard. Let dus goed op dat je een geraarde UTP koopt. Die kabels zijn wat duurder, maar ach, wat niet..

Wat ik met die HD cams zie is dat ze vaak na 25 minuten ofzo gewoon afnokken.
Lijkt me toch niet lekker als je model 30 minuten kan vliegen. Ineens PLOP beeld weg. :p

Een v2010 fatshark (want alleen die versie heeft losse diopters) zal je denk ik voorlopig nog niet 2ehands tegenkomen.
Het leuke van die fatshark is dattie een kleine 2.4ghz aanboord heeft,
kun je dus draadloos staan vliegen (zon 1.3ghz patch plaat van 20x20cm ga ik dus echt niet op een helm zetten!).
Kwa prestatie en gemak zal die het denk ik het beste doen, ook Gregory van tech support is super vriendelijk.
Voor die 920 bestaat er denk ik nieteens tech support?
Maarja, duur duur duur, zonder verzendkosten is et ding al 282 eurotjes.
En die douane maken het ook niet makkenlijk, want met een beetje pech plakken ze dr zo nog even 69 euro extra aan.
Ik heb wel een amerikaanse vriendin die het zou kunnen door sturen als kado, zou dat helpen?
Kadotjes zijn geloof ik vrij van BTW? Als et erop aan komt kan ik opgeven dat ik toevallig 23 maart jarig ben.
Knappe kerel die dan kan bewijzen dat het niet een verjaardags kado is.

Want ik leun toch eigenlijk een beetje naar die fatshark, het beeld schijnt enkel door de headplay geevenaard te worden.
Alleen dan net wat goedkoper en naar mijn idee een stuk fijner te dragen met die schuim band.
Zelfs zonder de bril te moeten slopen zou ik daar zelf glaasjes in kunnen zetten, ook handig voor eventuele latere doorverkoop.
Alleen weet ik het een en ander nog niet van die fatshark. Kan je daar nu brightness/color mee instellen of niet?

Wat voor C rate zou je aanraden voor de accu?
Deze goed? HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 30C Lipo Pack $9.99
Of deze? HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 15C $7.59
De tweede is de helft aan C maar wel 10 gram lichter.

Dat met shielded kabeltjes he, ik heb eens zitten denken, als je daar nou eens gewoon lekker zelf een stukje aluminiumfolie omheen frubbeld?
Ziet er lekker popie jopie uit, maar boeie toch?

Laatst bewerkt:
Back