Het grote FPV (First person view) draadje.

Dave,

De Fatshark set wordt normaliter zonder camera en pan/tilt geleverd, uiteraard wel met een 10mW 2.4GHz zender. Je mist dus nog een camera, een RCV922 CCD is een prima keuze, die in dit geval uiteraard plug 'n fly is, aansluiten en klaar. Ik zie dat je ook een headtracker op je lijstje staan, die zou ik voorlopig even laten voor wat hij is. Met de 500mW 2.4GHz zender heb jij uiteraard met de in de Fatshark bril geïntergreerde ontvanger een prima bereik, zonder van een externe ontvanger of antenne gebruik te hoeven maken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

kun je een schatting maken van het bereik met de 500mw zender
en de geintergreerde ontvanger van de fatshark bril?

mvg dave

Ik heb ook wel interesse om zaterdag te komen als ik met iemand mee zou kunnen rijden. Als het te vol is laat ik andere mensen met fpv spullen voorgaan. Want zelf lijkt het me interessant om aan te beginnen maar heb dus nog niks.

@Remy: Is weer een geinig filmpje geworden! Die fietser keek wel ff raar op zeg... :mrgreen:

Ennuh, je hebt een andere auto, of verkleurt deze camera nou zo? ;)

Virtualdub. ijzersterk en gratis.
Mijn 1.3ghz atom pocketPC kan zelfs on the fly 9000kbps divx5 video opnemen recht van de bron,
dus jou machine kan hiermee vast ook wel een filmpje uitstampen. ;)

Sven,

Nu heb ik eens zitten frommelen met zo'n Deshaker. Dit zou met dit programme mogelijk zijn, echter vreet die virtual dub geen wmv filmpjes. Jammer, want al mijn hd filmpjes zijn wmv. Weet jij hoe ik dit kan converten? of kan ik iets downloaden waardoor virtualdub ze wel vreet.
Een converter heb ik al gevonden, alleen doen die het vaak maar voor een minuut, waarna je het moet aanschaffen, óf er staat een grote stempel in het beeld.

Had ik maar wat meer verstand van computers...

Let me google that for you

:D:D

Et eerste linkje is meteen al de goeie, Remy. :)
Ik vind die deshaker erg gaaf, maar begin er niet aan als je al text in je filmpjes hebt,
want je wordt zo zat als een aap als je naar het resultaat gaat kijken.

Naar het schijnt de beste instellingen:
Pass 1: default settings.

Pass 2:
Resampling: Bicubic
Edge Compensation: None

Motion Smoothness:
Horizontal panning: 300
Vertical Panning: 300
Rotation: 400
Zoom: 0

Max. Correction limits:
Horizontal panning: 2
Vertical panning: 2
Rotation: 5
Zoom: 1.1 (haalt zwarte randen weg)

Je nemotje sjeest iig lekker trouwens!
Alleen tis nogal een ongedurig beestje is et niet?
Schommeld een beetje.

Laatst bewerkt:
Dus dat zip bestandje open je, je selecteerd het dan, en schuift het zo in de map plugins?

Ik heb dit gedaan, alleen werkt hij nog steeds niet met wmv..?

Hej, wacht eens even, het werkt zeg:)!

Enigste probleem is dat hij nu geluid laat horen, maar geen video. Er staat met dikke letters "missing codec"

Tja, rustig vliegen met die nemo heb je vrij snel gehad, vandaar het onrustige beeld. Hij is vrij wind gevoelig dus vandaar het geschud.
Verder een erg leuk ding:). zeker voor het geld.

? wat is een codec?

( sorry, het is niet fpv gerelateerd, maar toch handig voor de mensen die in het begin een onrustige video hebben..uhh hopelijk handig)

Sven, ik zie nu dit:
10yj80z.jpg

Het groenee scherm is bij mij gewoon zwart, met witte letters "fpv"ofwel, het begin van het filmpje. Echter staat er bij het tweede vakje die tekst.. wat moet ik hiermee? Ik kan het ook niet zo snel vinden op 't net.

EDIT; Ik kan het dus helemaal niet vinden op het net. iemand heeft al een keer dezelfde vraag gesteld, maar kreeg nauwlijks antwoord Ken jij dit probleem Sven?

Laatst bewerkt:
Hoe zit het nu met aanstaande zaterdag gaat die meeting nog door? Want zie zojuist dat er 70% zon komt. Kijk mocht het niet door gaan dan kan ik wat anders plannen. Maar ja hoop natuurlijk dat het door gaat he?

Het probleem is nog steeds 't vinden van een geschikte locatie voor >3 mensen. Je kunt niet zomaar bij een boer met z'n allen 't weiland op rennen, dat wordt meestal niet gewaardeerd. Een recreatiegebied zou een optie zijn, alleen zijn daar zaterdag's uiteraard wandelende mensen, om over loslopende honden nog maar niet te spreken. Kortom, we zoeken nog steeds een geschikte locatie.

Suggesties zijn uiteraard welkom!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back