Het grote FPV (First person view) draadje.

Sander, had je mijn pb's trouwens nog gekregen ivm die trimersion ? Ik had je nog 2 pb's gestuurd over hoe we 't verder gingen regelen, maar nooit een antwoord gekregen ?

Sander, had je mijn pb's trouwens nog gekregen ivm die trimersion ? Ik had je nog 2 pb's gestuurd over hoe we 't verder gingen regelen, maar nooit een antwoord gekregen ?

Nee, niet gezien, ik ben d'r dan ook vanuit gegaan dat je geen interesse meer had. Maar als dat nog steeds 't geval is email dan even naar onderstaand adres.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Valt even van zijn stoel af en met een grote glimlach.

Heeft afgelopen vrijdag een 5.8 Ghz zender/ontvanger en bril besteld bij BEVRC en word net aangebeld door het Gele busje met de spullen! WAUW !

uitpakken gaat.....

Ik heb m'n eigen valk kunnen filmen met m'n FPV vliegtuig. Remy is de valk-piloot. De opnames zijn gemaakt met de GoPro HD.

Robird Peregrine falcon filmed by FPV on Vimeo

MVG. Robert.

Ben even in de war.. Ik zie een echte vogel vliegen !
is het nu een grapje en vlieg je gewoon achter een echte vogel aan of is het een ZEER natuurgetrouw radiografisch model vogel ??

Mooie beeld trouwens ! Ben nog steeds aan het dubben welke cam ik wil kopen.

Ben even in de war.. Ik zie een echte vogel vliegen !
is het nu een grapje en vlieg je gewoon achter een echte vogel aan of is het een ZEER natuurgetrouw radiografisch model vogel ??

Het is wel degelijk een radiografisch bestuurd model. Ik heb hem zien vliegen op de laatste fpv meeting, werkelijk een prachtig staaltje techniek door bluefalconholland zelf gemaakt.
Vliegt enkel op vleugelslag, geen prop, edf of andere aandrijving.

Ik ben nu wel stikjaloers dat Remy met de valk heeft mogen vliegen ;-)

@Hugy:
Heb je misschien een foto van jou "groundstation"? Heb jij de Video-Rx met Patch-antenne en Lipo aan je Trimersion gemonteerd, of gebruik je een statief oid?

Nou, m'n eerste ervaring met een FPV setje zijn nog niet echt goed te noemen.
Alle spullen binnen. Netjes connectors zitten solderen voor aansluiting op lipo balance kabel.
Uiteindelijk alles gepakt om even te testen op een tv scherm av ingang (lcd is nog niet binnen).

Maar wat ik ook probeer, het scherm blijft blauw. Je ziet bij mijn scherm wel het blauw dimmen als je de av kabel eruit haalt, of als je de stroom van de RX afhaalt.

Rode ledjes op RX en TX branden allebij.
Camera krijgt 12V.
RX wordt warm. TX blijft echter koud.
Heb wat met de dip switches zitten knoeien om kanalen te wisselen, maar de info hierover verschilt op het produkt en de website...

Moet er op de sony 540tvl een ledje gaan branden als deze werkt?
Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?

mmmm
Rx word warm,kan als je er een spanningstabilisator in zit die wat verstookt .
Maar normaal zou de tx warmer moeten worden .

Kun je ook de stroom vd tx meten ,

En welke spullen heb je ook nog maar weer gekocht ??

Groeten Wiebe.

Euh, stroom van de tx?
De output van de tx naar de camera heb ik gemeten, die is iets onder de 12V.
Op te tx zit een 4S lipo, maar met balance kabel op 3S aangesloten (op dit moment 11.52V).
TX blijft helemaal koud, wordt echt niet warm.
Het is een BEVRC 5.8Ghz set.
Camera is zo'n Sony 540tvl van de france ebay verkoper.

Je gaat waarschijnlijkde fout in met je camera. Je hebt waarschijnlijk wel je videosignaal aangesloten, maar geen brug gemaakt naar massa (-).

Wacht...
Brug?

Ik heb nu plus en min op de tx aangesloten en die gaat dan naar de balance kabel van de lipo voor zo'n 12V.
Dan gaan er 3 kabels uit de tx naar de camera. De plus, de min en de video. Moet ik dan nog wat op de camera aansluiten?

T24hpgXedaXXXXXXXX_!!114412870.jpg

De min heb je dus, maar heb je wel de plus van de voeding afgetapt, want op de av connector zit geen plus. Rood is daar waarschijnlijk de audio.

Plus aftappen?
De tx geeft een min en een Vout, dat is de plus die naar de camera gaat.
Er gaan dus 3 draden van de tx naar de camera. rood (plus), zwart (min) en geel (video).
Alles eenmaal aangesloten gaan de ledjes op tx en rx branden. Op de rode en zwarte naar de camera staat 11,5V. Dus volgens mij moet dat goed zitten.

Plus aftappen?
De tx geeft een min en een Vout, dat is de plus die naar de camera gaat.
Er gaan dus 3 draden van de tx naar de camera. rood (plus), zwart (min) en geel (video).
Alles eenmaal aangesloten gaan de ledjes op tx en rx branden. Op de rode en zwarte naar de camera staat 11,5V. Dus volgens mij moet dat goed zitten.

Ja, dat zit dan goed. Even verder denken.

Wacht...
Brug?

Ik heb nu plus en min op de tx aangesloten en die gaat dan naar de balance kabel van de lipo voor zo'n 12V.
Dan gaan er 3 kabels uit de tx naar de camera. De plus, de min en de video. Moet ik dan nog wat op de camera aansluiten?

Nee, dat zou moeten werken, plus en min van de Tx/camera juist aangesloten?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ja, moet goed zitten...
Pinnetje waar +12V staat (op de camera) zit verbonden met de rode kabel vanaf de tx (Vout).
Daarnaast dan min en dan de gele. De 4e moet audio zijn, maar die heb ik niet aangesloten.

Ik neem aan dat dat zo goed zit, of moeten de gele en de zwarte omgekeerd?

Maar ik denk dat de aansluiting wel klopt. Ik vermoed dat er iets niet in orde is met de tx.
Die moet toch warm worden. Er zit toch niet voor niets zo'n koelkop op. Hij blijft echt steenkoud.
Ik ga morgen alles nog eens nalopen en desnoods de connectors even opnieuw solderen.
Nu maar even een tukkie doen.

Bedankt alvast voor alle tips!

Laatst bewerkt:
Back