Het grote FPV (First person view) draadje.

Dip gaat inderdaad ook tussen kiertjes zitten.
Dat is natuurlijk een voordeel als je (dicht bij elkaar) gesoldeerde draden wilt isoleren.
De dip wordt echt een soort rubber.
Als je het er voorzichtaf afhaalt zou het er als 1 gehele film af moeten komen.
Zelf heb ik er al een Mamba Monster ESC mee behandeld (van de brushless E-Revo). Hier heb ik afgelopen winter zonder problemen mee door de sneeuw en op het ijs gereden.

In Duitsland zijn er al mensen die de regelaars en printplaten van de MikroKopter ermee behandelen om hem zo compleet waterdicht te maken (zodat boven water vliegen wat minder risico's met zich mee brengt). Test filmpjes van regelaars in een glas water staan online. Theoretisch zou de gehele MikroKopter het dan onder water ook moeten doen.

Voor FPV is het waarschijnlijk goed spul om ook in wat vochtigere omstandigheden te vliegen.

Vandaag ben ik aan het knoeien gegaan met een statief en mijn FPV componenten.
Dit is eruit gekomen:
FPVstatief1.jpg

FPVstatief2.jpg

Statief van Hama (Star 63, €25,-)
Wat afvalhout bij de bouwmarkt en dit 7" LCD scherm.

Nu nog de cam en tx onder de MK bouwen en dan kan het avontuur beginnen :cool:

Laatst bewerkt:
Moet ik even testen voor je.
Hij heeft wel een optie om blue screen uit te zetten. Maar weet niet of ie dan alleen zwart wordt ;)
Zal er na het eten even een stukkie mee gaan lopen.

Wat ik wel weet is dat er bij signaal verlies een zwart scherm komt.
Edit:
Bij veel storing valt ook bij dit scherm (jammer genoeg) het beeld weg...

Laatst bewerkt:
Voor dat zachte prijsje is het vast een leuk ding.
Edit, ow wacht, het is bieden. Heb je er een leuke prijs voor gekregen?
Wel jammer weer van die hoge verzendkosten.

Laatst bewerkt:
Heel mooi:).

Jammer van het scherm. je groundstation ziet er nu nog mooi clean uit. Maar let op, dat is binnen een paar weken uit gebouwd tot een tracker, diversity enz enz..

( Zo zijn er hier in Nijmegen, de afgelopen 2 maanden 2 personen flink aan het uitbreiden gegaan. Dit wegens de enorme verslaving. Ze vliegen nu niet meer op zicht, "das niks meer aan!" roepen ze :rolleyes:)

Binnen een week ? Muahhahaahh , heb nu +40 orders bij ze geplaatst, en levertijd is meestal 3 weken. Garantie bij die gasten is vaak wel makkelijk :D

Goedemorgen,

Gisteren mijn maiden FPV gedaan. Zegge en schrijven 2 rondjes boven een onbekend weiland gevlogen tussen de koeien en sloten.
Tjong wat valt dat tegen , maar wat een gevoel !!! Knikkende knieen, wormen kwamen spontaan uit de grond rondom mij.
De video verbinding was op een klein krasje na perfect.
Navigeren over de grond is best moeilijk, ondanks een GPS aan boord. Er komt ook zo enorm veel en snel informatie op je af.
Heb her en der flarden kunnen opnemen, de recorder heeft last van BlueScreen maar e.e.a. staat in de upload.

Hopelijk inderdaad morgen ook mooi weer, dan op het veld verder FPVéen

Fijne dag allemaal !

Binnen een week ? Muahhahaahh , heb nu +40 orders bij ze geplaatst, en levertijd is meestal 3 weken. Garantie bij die gasten is vaak wel makkelijk :D
Ik heb nu keer of 5-6 wat besteld, evenals vrienden van me, nooit langer als 1,5-2 weken gewacht, waarbij ik dus eigenlijk alles met 'n weekje wel in huis had :P

Garantie heb ik gelukkig nog niet nodig gehad :P

Hier het filmpje van gisteren. Mijn eerste stapjes in FPV :-)
bijgestaan door Frans. Zie het Duplo vliegen haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje!
Hij doet het goed zo te zien.
Wel met patch antenne zeker?
Heb je het nog met de standaard antennes geprobeerd?

Leuk filmpje!
Hij doet het goed zo te zien.
Wel met patch antenne zeker?
Heb je het nog met de standaard antennes geprobeerd?

Filmpje was inderdaad met de patch antenne. Daarna nog 1 rondje met de standaard antenne gevlogen maar was helaas de accu op. Wel volledig beeld zonder storing gehad met de standaard antenne. Geschatte afstand ongeveer 200 meter.
Hoop morgen weer te kunnen vliegen en zal dan wat verder/meer gaan vliegen en experimenteren met de verschillende antennes.

Ik snap nu waarom "men" so enthousiast is over FPV vliegen :-)

Veel nieuwe fpv mensen. Mooizo, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Hoe zat het met de mensen die naar Duitsland wilde voor de meeting van 24-26 september. Want dan moeten we even wat gaan regelen.

mvg Hugo Janse

Leuk filmpje hoor ^^, misschien een beetje down trimmen? beeld word zo onrustig als je telkens een dot down moet geven op rechtdoor te vliegen :(

Dat klopt, ik moet het hoogteroer nog mixen met gas....ik kan ook maar met grote moeite die funjet bijhouden. Maar het gaat erom dat we enorme plezier hebben. Samen vliegen is heel wat leuker.

Dat heb je mooi goed!

Gaaf filmpje Robert! Inderdaad, met de funjet vlieg je maar zo 90 km/u. Hij penetreerd vele malen beter door de wind dan zo'n trainer dus vandaar het pompen.

Wat was het weer leuk toen, dat doen we volgende week weer.

Zo heb ik hier fantastische beelden maar om een of andere reden krijg ik het door de ( waarschijnlijk) slechte dvd niet op de computer.
Gek word ik er van!
* vanavond nog een keer proberen op een andere manier. Moet wel, de kwaliteit is toch velen malen beter dan vele andere DVR's.

Tot snel!

Remy,
andere dvd speler al geprobeert?
Doorgaans kan een dvd speler die langzamer is beter met beschadigde dvd's omgaan. Zo een 4 speed oid (ouwe zooi )
Ander os proberen ? Linux of mac ?

Succes. !!

Back