Het grote FPV (First person view) draadje.

Jullie vroegen erom. Heb gelukkig nooit echt last gehad van schaamte.

Steek een briefje bij je met uitleg voor de politie, is gemakkelijker als je opgepakt wordt.

Bovenstaande bericht is gewoon alleen maar geschreven omdat ik jaloers ben :-)

1. op inderdaad dat hele mooie filmpje van je
2. een werkende bril

Gaaf joh.

Frank

haha, tjsha Robert. Eens zien ofdat ik hier dan een keer tevreden mee ben.
Het geeft net effe dat "extra" denk ik:).

Eens zien hoe het vliegen bevalt. Zo te voelen heeft de Minimag vermogen genoeg. Gewicht is uitgekomen op 891 gram.

Ben heel erg benieuwd wat voor een filmpje er uit gaat komen bij rustig weer. Een air to air is natuurlijk ontzettend blits vanuit een cockpit!

Remy jij zei dat je je moederbord kapot had gevlogen, heb je redelijk knap gedaan.

Deze vent gaat er nou niet bepaald rustig mee om en heeft bij al deze crashes maar 2 propellors kapot gevlogen.

Of je hebt gewoon heel erg pech gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je EzOSD filmpjes van anderen bekijken met de Google Earth link?

Vraagje, ik wil de Ez spullen aanschaffen, maar ik wil graag zien hoe de Google Earth link werkt. Zijn er videos online die werken met de Google Earth link, ik geloof dat de software te downloaden is bij ImmersionRC (nog niet kunnen installeren, zit op andermans computer als guest)

Ik heb het voorbeeldfilmpje gezien op de products pagina van ImmersionRC. Ik begrijp dat de telemetrie via het rechter audio kanaal komt, heeft iemand filmpjes online gezet met de telemetrie audio er nog in ?

Groeten!

Sander heeft meerdere filmpjes met de telemetrie audio. Een behoorlijk irritant geluid kan ik je vertellen.

Fijn Hugo, inderdaad, wrijf het er nog eens in!

haha, nee hoor.
Ik denk dat ik dikke pech heb gehad. Mijn moederboard hing in rubbers, dus daar al het nodige aan gedaan, helaas toch een stuk moederboard. De volgende die ik bouw word een tricopter.

Maargoed, eerst maar eens vliegen, ik ben dat bouwen een beetje zat nu:P.

Niet lullig bedoeld hoor remy :p

Ik wil ook vliegen alleen is het weer er niet echt aan. 2 weken moeten wachten op zo'n stom kabeltje is het prachtig windstil weer. Is hij eindelijk aangekomen is het dit.

That's life :(

Ik heb voor een leuk prijssie toch een GoPro Hero HD kunnen kopen.
Nu wil ik deze natuurlijk ook kunnen aansluiten op de tx (de nieuwe firmware heeft nu ook live video out).
Echter heb ik geen zin om de originele video out kabel kapot te gaan knippen.
Weet iemand waar ik zo'n kabel vandaan kan halen?
Of waar ik een dergelijke plug vandaan kan halen.
Het is een kleine video out plug (2,5mm) met 4 posities (3 ringetjes).
Het mooiste zou een losse lichte plug zijn waar ik zelf de draadjes aan kan solderen.

Edit...
Heb al iets bij conrad gevonden, alleen de verzendkosten van 6,95 zijn wat aan de hoge kant.
Op Ebay staan ze ook.
Maar waar in een winkel in de buurt zou ik ze ook kunnen vinden?
Dat zou moeten werken toch?

Edit 2...
Heb eenzelfde kabel op ebay gevonden (voor maar €1,72).
Gelijk besteld. Ik kort hem dan wel in.

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die graag nog wat uitzoeken ,ik zag bij de office centre[staples] een dvr.
1 met camera en ook 1 zonder ,ik heb nog wat lopen te zoeken op het net maar vind er niet veel over .
het is deze.
Deze week in de actie
Ik zag hem ook zonder cam ,wel lekker klein ongeveer de grote van een ontvanger.

Jammer genoeg heb ik al een opname media speler .

Groeten Wiebe.

Ben even aan het knutselen gegaan met mijn futaba t7cp een 2,4ghz ontvanger en een 4,3" tft schrem.
ontvanger in het beeldscherm gemonteerd. Voeding hiervoor van de print van de futaba gehaald (3,3v) en het scherm wordt door de voeding van de futaba geleverd die bestaat uit een 3slipo van 1500 mAh.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Marco is het de bedoeling dat je hiermee gaat FPV vliegen?

Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Zo valt er niet te vliegen met een laptop tenzei je deze in een kartonnen doos stopt, en er zelf bij in gaat zitten ( ja, dat heb ik gezien), of een blue screen wat niet handig is bij de landing, of het constant blijven knijpen van je ogen om te proberen wat te zien..

Het ziet er top uit hoor! don't get me wrong.

Yes:). De Minimag heeft gevlogen, en moet eerlijk zijn, nog goed ook!
Stond er van te kijken hoe goed dat ging in windkracht 4. Nou toch maar even een filmpje. ( muziek wat overdreven:P)

Remy, welke muziek is dat bij de minimag ?

Bij onze club vliegt er 1 met 4 cellen... is een wolf in schaapskleren :-)

Marco is het de bedoeling dat je hiermee gaat FPV vliegen?

Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Zo valt er niet te vliegen met een laptop tenzei je deze in een kartonnen doos stopt, en er zelf bij in gaat zitten ( ja, dat heb ik gezien), of een blue screen wat niet handig is bij de landing, of het constant blijven knijpen van je ogen om te proberen wat te zien..

Het ziet er top uit hoor! don't get me wrong.

Ik heb dit voor de lol, meekijkers, gemak en voor de oefening gemaakt. Ik heb een omgebouwde trimersion bril, maar dit wil ik gebruiken voor korte en lage vluchten, waarbij ik het uitzicht van de camera tbv opnames wil zien. Visueel houdt ik dus zicht op het toestel. Ben ik wat verder dan ga ik met de trimersion aan de slag.

Laatst bewerkt:
helemaal duidelijk, goed plan:).

Freijn, de muziek is van Alan silvestri- Stage coach.
Als de video opstart bij Youtube komt er vaak zo'n zwarte balk onderin. Daar staat de titel van het nummer in.

Ik sta er van te kijken hoe goed het ging met de Minimag. Absoluut geen verassingen in zo'n harde wind, het kistje ziet er leuk uit, en er is voldoende inbouw ruimte.

Maargoed, we hebben hem nog niet getest met weinig wind.

Vandaag weer gevlogen met Fransbr in Watergang. ( voor sommige een bekenden plek )
Het ziet er op de foto zo uit. filmpjes volgen.

Vliegen was voor mij voor de tweede keer en het ging al vele malen beter nu.
Navigeren vind ik nog steeds erg moeilijk en ben bij plostelinge acties spontaan "verdwaald" Ook het verschil tussen 30 en 210 meter hoogte is voor de naviagatie behoorlijk moeilijk. Moet ook wel vermelden dat op 210 hoogte je bij ons in de buur ook alleen maar water , weiland en koeien ziet :-)
Heb in middels de HD Kodak ook binnen en ga die op het vliegtuig knutselen.

FILE0010.JPG

FILE0011.JPG

foto11.jpg

foto10.jpg

foto9.jpg

Back