Het grote FPV (First person view) draadje.

Op zich een prima zet om mee te beginnen ,ik zou wel eerst zonder de trakker vliegen .
Dat bemoeilijkt de boel alleen maar .
Kun je altijd later aansluiten .

En ik dacht dat de osd prima was alleen de stroom shunt was wat marginaal uitgevoerd .
Ik weet niet of het bij deze versie ook zo is maar die schijnt te bestaan uit een draadje .
En daar wil je niet meer dan 30 amps door sturen .

Maar dat kunnen ze verandert hebben .

Groeten Wiebe.

http://fpvsystems.com/index.php?main_page=product_info&cPath=23_24&products_id=5
Deze zal het ook wel doen zonder de trakker ed kun je altijd later toevoegen .
Ik ken de zender niet ,dus kan je daar niks over vertellen .

Laatst bewerkt:
Wiebe,

het gaat er voor mij eigenlijk vooral over dat ik alles in één pakket kan kopen.
Ik heb geen zin/tijd om onderdeel per onderdeel te gaan zoeken wat wel/niet bij elkaar past. Noem het luiheid of onkunde, maar het is zo... :-) Daarom dat ik me focuste op dit pakket.

Als ik hoor dat het pakket volgens jou goed is, beginnen mijn vingers meer en meer te kriebelen om het te kopen.

Ik veronderstel dus dat je met dit pakket enkel nog het toestel nodig hebt waarop je alles kan inbouwen en met vliegen kan beginnen.

Groetjes,

Davy

Fpv is nooit helemaal plug and play. Ga er van uit dat als je dit zo op je vliegtuig gooit dat je geheid storing zal krijgen. FPV is constant aanpassingen doen en testen wat het beste werkt. De soldeerbout komt hier vaak aan te pas. Als je hier nu al geen zin in hebt betwijfel ik of dit wel de juiste hobby voor je is.

Die 40mhz zender is niet toegestaan om mee te vliegen, er zitten namelijk ook andere rc voertuigen op. Ga het liefst voor een futaba 35mhz zender uit de ff serie. Hier zijn de headtrackers plug and play mee. En deze worden het meest gebruikt vanwege de goede kwaliteit en ver bereik.

Als ik jouw was zou ik beginnen met een video zender van Bevrc of Immersion rc op de 2.4ghz band. Koop hier een camera bij, bijvoorbeeld de camera van security cam (even zoeken en staat meerdere malen beschreven in dit topic). En nog een fatshark bril. En leer hier de basis mee. Hier hoef je maar een paar draadjes te solderen. Als je dit helemaal onder de knie hebt en je wilt verder met fpv, ga dan pas kijken naar osd en headtrackers. Ik heb enkele maanden geleden dezelfde weg begaan om met FPV te starten. Dus weet precies hoe moeilijk het is om te kiezen tussen al het aanbod. :p

mvg Hugo Janse

Hugo,

bedankt voor je antwoord. Ik ben niet vies om een soldeerbout te gebruiken, maar voor het geld dat zo'n pakket kost, verwacht je dan wel dat het zo goed als plug'n'play is. :-)

No offense, maar de 40 Mhz is wel toegelaten hoor. Ik vlieg er al 30 jaar mee. Weliswaar in Belgie als hoofdclub, maar ook doorheen heel Nederland, Duitsland en Frankrijk heb ik heel wat shows gedaan doorheen al die jaren. En dat zonder problemen. Ik ben pas vorig jaar op 2,4 Ghz overgegaan omdat dit vooral met zware electro toepassingen op mijn modellen toch net iets meer zekerheid gaf.

Ik heb sowieso geen zin om nu een pakket samen te stellen om dan binnen 2 weken te besluiten dat het leuk en fun is en dan weer een nieuw pakket te moeten kopen. :-) Het vliegen op zich zal na 30 jaar toch best wel meevallen denk ik ! ;-)

Groetjes,

Davy

Oke, als je dan toch een plug and play set wil ga dan voor de set die wiebe linkte. Dit is zo plug and play als het maar kan. Maar na een tijdje zal je de camera wel willen vervangen door een ccd camera inplaats van een cmos die bij die set zit. Dan kan je beter de bril en video zender samen kopen en de ccd camera nu alvast. Maar als je persee plug and play wilt is dat de set waar je voor moet gaan. Denk nog niet na over headtracker (wat waarschijnlijk ook lastig wordt met je zender) en osd. Begin met de basis, hoe minder er op je vliegtuig zit hoe minder er fout kan gaan.

mvg Hugo Janse

Hele wijze woorden Hugo. Ik sluit mij bij jou advies aan. Eerst de basis, en vanuit daar verder.
Zo ben ik begonnen met een Lawmate set, en hier heel veel schik mee gehad. Dit i.c.m. met een "patch helmet" Ineens kon ik ook achter mij vliegen:).
Eenmaal begonnen en gewend; dan komt er geen einde meer aan.
Tot ergering ( van zelfs mijzelf) toe.

Ik heb de set uit de link van Wiebe, helaas een defecte Fatshark en na moeizaam contact en veel verstreken tijd is er als het goed is een nieuwe bril onderweg...

Bernie.

De zender werkt die direct op 5v of zit er een spannings stabilisator bij ??
Hij lijkt wel wat op mijn lawmate zender.

En op de foto staat nog een kastje met antenne [zwart] zit die er ook bij ?
Ik zie hem niet opgesomd in de text.
De zender werkt toch alleen op de bril op 1 kanaal ?kanaal 3 2450mhz.
Of krijg je daarom er ook een extra ontvanger bij ,[zwarte kastje ]

Plug en play ,zonder solderen is mijn zet .
Dikke haai 922 cam ,en aviatar bril .
Immersion zender .
En osd .

Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk erg veel geluk heb gehad .
Ik ben met weinig problemen al een heel eind gekomen .
Spaar ook niet echt op onderdelen.

Ook vind in een zender met spannings print wel leuker werken als de bijgeleverde.
een zender met de molex stekkers er aan av en spanning.
zoals een immersion of deze http://fpvsystems.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2_16&products_id=43

En een osd had ik eerst niet ,toen had ik een spotter wel echt nodig .
Was het eerste wat ik er bij kocht .
Nu na een paar maand kan ik prima zonder osd ,ik ken de omgeving goed uit de lucht .

Toch is het handig met je stroomverbruik .

Groeten Wiebe.

PS. ik zou toch beginnen met alleen een cam zender en bril ,en dan als dat goed werkt verder uitbouwen.
Net zoals de rest ook zegt.

Laatst bewerkt:
tnx! Ik gebruik in de kist een Sony OSD 550 camera, i.c.m. een 1,3gHz tx.
Pan servo 180graden metal gear, tilt HXT900. Pan&tilt zijn zelfbouw.

Op de grond een Zelfbouw antenne tracker, 8dBi patch, Headtracker XGY-1000.

DVR is een oude DVD recorder. Rede? De originele bestanden zijn wel zo ontzettend mooi, dat ik voorlopig geen HD camera's meer in mijn kisten ga proppen. Helaas gaat door het bewerken en uploaden de kwaliteit ontzettend sterk achteruit.
Bluefalconholland zijn mond viel open na het zien van de kwaliteit op zijn tv!

Gister hele mooie beelden geschoten. Bluefalconholland ( robert) is deze kant opgekomen, en Wartexx is later in de middag ook nog komen vliegen.
het was een heerlijke dag met fantastisch vliegweer.
Het probleem is alleen dat het een enorme hoeveelheid werk om alle beelden uit te zoeken:(. Maargoed, ik ga mijn best doen!

Hoi Remy, bedankt voor de uitleg zover!

Welke merk/type is die 1.3ghz TX? Vond dit er namelijk zo netjes uitzien dat ik overweeg om eenzelfde set aan te schaffen!

Als je een goed leuk cameratje wil kijk dan ff hierzo CCTVOHIO
Ik heb deze ook en die bevalt mij goed.

Ik ben het helemaal met Hugy eens dat deze hobby echt niet simpel is.
Elke keer denk je er net (of net niet) de boel voor elkaar te hebben en je joekelt het ding wel weer de grond in.

Ik heb in mijn 4 of 5 setups nog maar 4 goede vluchten gemaakt.
Ik heb nu al 2 helicopters en 2 vliegtuigen verbruikt.
gebruik nu 2 verschillende zenders 1.3g en 5.8g
2 camera's waarvan 1 spoorloos.
Een EzOSD waar je in het begin helemaal door de stress niet naar kunt kijken omdat je door de strepen in het beeld je veld niet eens kunt zien.

Maar de aanhouder wint.
Zender verplaatsen
draadjes verleggen
antenne's anders inrichten
andere esc of motor
andere ontvanger

Je blijft net zo lang knoeien tot het goed is.

Je kunt het natuurlijk ook laten doen door de profs
Rookie met alles erop en eraan?

Ik geef het nog niet op tenminste :cool: Want het FPV vliegen is gewoon kicken.

@ Wiebe.
De TX uit je link zit erbij, gaat 7,4V in en keuze uit 4 kanalen.
Losse ontvanger van de foto zit er iid niet bij, bril is de ontvanger.
Ga ook eerst zonder OSD aan de gang, omgeving ken ik goed door de ontelbare sleutelhanger filmpjes die ik heb gemaakt.
Kijk even hoever ik zonder patch antenne kom, maar dat en een OSD (remzibi) staan al op het verlanglijstje.

Heb net wel een FPV ready Nemo gekocht :D .

Laatst bewerkt:
Scoobysport,

Het is de BEVRC 1,3 combo. Het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Zo vind ik de dropouts veel heftiger dan 2,4. De indicatie die ik voorheen kreeg wanneer je aan de limit zat is nu een stuk onduidelijker. Het beeld lijkt wat fletser. Videozender word erg heet.
Wel strak beeld:).

Roel, prof valt mee hoor :mrgreen: meer wijs geworden van het vallen en opstaan, maar nog steeds iedere dag lerende. Je houd het ook niet tegen in het FPV wereldje.

Btw, de video is af:). Verdorie de hele dag mee bezig geweest, maar ik ben er trots op! Of trots, ik blijf graag naar de beelden kijken:)..Het lijkt verdorie zo echt!

Vimeo duurt nog een uurtje:(.

I'll keep you updated.

Echt mooi Remy! Je nieuwe tracker en saw filter werken perfect. Leuk om ook m'n eigen vliegtuig in vlucht in beeld te krijgen. Gaan we snel een keer overdoen!

MVG. Robert.

Tnx:)!

Inderdaad, de tracker werkt super, en het SAW filter lijkt het prima te doen!

Inderdaad, we gaan gauw weer filmen! Zo zou ik jou nog een keer mooi naast mij willen filmen.

Zeer cool filmpje, mag van mij best meedoen op rcgroups voor de beste filmpjes wedstrijden. Lijkt zeer goed op een vlucht in een echte cessna.
Wat is die SAW filter en waar dient die voor ?

Back