Het grote FPV (First person view) draadje.

Maar even zonder gekkigheid, het lijkt alsof hij veels te zwaar is in de neus, of onvoldoende vermogen heeft om te klimmen. Wellicht heb je onvoldoende uitslag op 't hoogteroer?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Maar even zonder gekkigheid, het lijkt alsof hij veels te zwaar is in de neus, of onvoldoende vermogen heeft om te klimmen. Wellicht heb je onvoldoende uitslag op 't hoogteroer?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ik denk het laatste. Vermogen heeft hij zat als ik het zo bekijk, alleen op hoogte brengen ging niet zo snel als had gemoeten.

p.s. bedankt voor het analyseren, daar leer ik alleen maar van.

Laatst bewerkt:
Ik denk het laatste. Vermogen heeft hij zat als ik het zo bekijk, alleen op hoogte brengen ging niet zo snel als had gemoeten.

p.s. bedankt voor het analyseren, daar leer ik alleen maar van.

Loop alles even na, in de zender alle uitslagen op 100%? Je kan beter teveel uitslag hebben dan te weinig. Controleer 't zwaartepunt met alle apparatuur aan boord, hij moet ietsjes naar voren hangen als je 't model balanceert op je vingertoppen (wijsvinger links en rechts op circa 33% van de breedte van de vleugel, gemeten vanaf de voorkant). Kijk ook even de propellor na, opschrift moet in de vliegrichting wijzen, niet andersom, een verkeerd gemonteerde propellor heeft een slechte efficiency.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Moet zeggen dat je hem ook wel redelijk hard en omhoog gooit. Gooi hem gewoon rustig recht vooruit, heb je ook meer tijd om up te geven en maakt hij ook geen stall. De tip van een locatie met minder bomen is ook wel een gouden... :)

Op zich een prima zet om mee te beginnen ,ik zou wel eerst zonder de trakker vliegen .Dat bemoeilijkt de boel alleen maar .Kun je altijd later aansluiten .

En ik dacht dat de osd prima was alleen de stroom shunt was wat marginaal uitgevoerd .
Ik weet niet of het bij deze versie ook zo is maar die schijnt te bestaan uit een draadje .
En daar wil je niet meer dan 30 amps door sturen .
Ik ken de zender niet ,dus kan je daar niks over vertellen .

Wiebe,

ik heb ondertussen weer een mailtje gestuurd naar de verkoopsite.
Tot mijn spijt is idd de head tracker niet compatibel met Multiplex, dus die kan ik niet gebruiken. Dus dan blijft nog deze over (RCV922 Aviator Full FPV KIT 2010 revB + Black Stork OSD Bundle [AVS-002] - €480.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting).

Ondertussen had ik om te filmen een GoPro HD gekocht en ontdekte ik dat met de nieuwste firmware het ook mogelijk is om daarmee FPV te vliegen. Maar dan wordt het weer uitzoekn wat er samen werkt met die GoPro en wat ik dus allemaal nodig heb. Het wordt er niet makkelijker op ! :-)

Groetjes,

Davy

Vandaag m'n Nemo ontvangen.

003-21.jpg

004-12.jpg

Bernie, hoort op een 2 motorig vliegtuigje geen links en rechts draaiende motor op met links en rechtse prop? Ik meen hierover een keer iets gelezen te hebben.

MVG. Robert.

Bernie, hoort op een 2 motorig vliegtuigje geen links en rechts draaiende motor op met links en rechtse prop? Ik meen hierover een keer iets gelezen te hebben.

MVG. Robert.

Ja en nee, liefst wel omdat je een reductie in trillingen kunt bewerkstelligen met motoren/propellors met tegengestelde draairichtingen (mits iedere motor/propellor is uitgebalanceerd). Echter zie maar eens zulke kleine (5x5) propellors te vinden in pusher en tractor versie, ik heb ze nog niet gevonden in ieder geval.

Daarom op de Nemo gewoon netjes gebalanceerde props die beide dezelfde kant op draaien, het is niet anders. Heeft verder geen nadelen hoor, zo'n Nemo is toch meer een 'ragbak' om even Remy te quoten. Je schroeft daar doorgaans geen HD camera op (ondanks dat dat vast hele leuke beelden kan opleveren).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Davy .
Dat lijkt me de beste keuze van de zets.
Let wel op dat je maar 1 kanaal kunt gebruiken via de ingebouwde ontvanger op de bril .
Of je moet de ontvanger die ook in beeld staat gebruiken .

Maar aan mijn bedenkingen geven je geen garantie,s voor de toekomst.

Groeten Wiebe.

Is een 2e handse.
Deze is al gebruikt geweest voor FPV te vliegen ;) .
Nemo is volgens mij alleen nog in losse onderdelen verkrijgbaar hier in NL.

Gisteren mijn eerste FPV landing gemaakt :cool:
Zelfs mijn maat heeft nu eindelijk eens FPV gevlogen op een 17"monitor.
Alleen jammer dat de onderste tekst van de OSD het niet deed.
Na het stekkertje van de sensor en de osd eruit en erin te stoppen deed die het weer.
We hebben zelfs een filmje gemaakt.
Het gaat de goede kant op.
Nu nog een tracker en antenne deversity.

o_Vzn7Z4H4E[/media] - My First FPV Movie

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk roel, ziet er redelijk uit. Alleen die storingen af en toe.. was dat het draadje los?
De cloudsfly is een prima kistje. Heb je er misschien een van de eerste generatie gekregen? je moet eens zien wat ik allemaal uithaal met mijn cloudsfly en die zit echt nokkievol met FPV gear (zie de winsen filmpjes op youtube!) en is voor de rest helemaal standaard.
motormount helemaal niet hoeven lijmen, wel borg ik de inbusjes altijd met locktite, dat is een gewoonte!

Jaja, in navolging van Sander zijn very easy star heb ik ook de vleugels practisch recht gemaakt, steekt veel fijner.

Je EzOSD omruilen voor een Eagle Tree?! mijn god.. niet doen.... Ik heb ze in de winkel en verkoop deze amper. En ik heb van alle EzOSD's er nog nooit 1 terug gezien.... Ik weet echt niet welke "betrouwbare" bron je dan hebt.. Ik sta dan ook volledig achter Sander zijn uitspraak en niet alleen omdat ik toevallig een retailer van hem ben :) sander en ik botsen ook wel eens ...

Maar goed, kom inspiratie opdoen met de 4e meeting zou ik zeggen ;)

Laatst bewerkt:
Mooi stukje augmented reality! Op het moment dat de geblokte vlag wordt herkent zet hij de virtuele cockpit in beeld. Erg mooi!

Mocht er iemand willen beginnen met FPV, heb mijn bril te koop staan :
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

begin deze week een leuke chat gehad met Wiebe (nogmaals bedankt daarvoor Wiebe) en met heel wat nieuwe informatie eindelijk besloten om het iets minder complete pakket bij FPVSystems te bestellen vandaag ! :-) Hopelijk wordt het snel verstuurd en kan ik ook beginnen knutselen.

Ik had gehoopt vandaag een Easystar te kopen om met deze FPV te gaan vliegen. Willi van W&W raadde me echter een Graupner Junior aan. Deze is ietsje groter dan de Easystar met nog iets mooier en gladder schuim, maar vooral : standaard geleverd met brushless regelaar en motor. En dat voor 17 EUR meer dan de EasyStar;

Dus binnenkort hopelijk het model in elkaar knutselen en dan de FPV erin ! :-) Wish me luck.

Groetjes,

Davy

... eindelijk besloten om het iets minder complete pakket bij FPVSystems te bestellen vandaag ! :-) Hopelijk wordt het snel verstuurd en kan ik ook beginnen knutselen.

Waarom niet alleen een FatShark videobril icm. een iets krachtiger audio/video zender? D'r zijn weinige positieve gebruikerservaringen voor 't BS OSD en een OSD kun je altijd later nog toevoegen.

Ik had gehoopt vandaag een Easystar te kopen om met deze FPV te gaan vliegen. Willi van W&W raadde me echter een Graupner Junior aan. Deze is ietsje groter dan de Easystar met nog iets mooier en gladder schuim, maar vooral : standaard geleverd met brushless regelaar en motor. En dat voor 17 EUR meer dan de EasyStar;

Jammer, model heb ik ook gehad, absoluut niet meer ruimte dan een EasyStar van binnen, zeker in de neus niet in vergelijking met de EasyStar. Daarnaast door 't dunne vleugelprofiel zeker geen FPV kist voor een beginner, als je iets te veel snelheid verliest valt hij weg over een vleugeltip. En uiteraard zit je de hele tijd tegen de propellor aan te kijken, da's ook niet prettig.

Ik snap heel eerlijk gezegd niet waarom mensen altijd zo eigenwijs doen, een EasyStar is echt de beste FPV kist om mee te beginnen, zeker omdat je gaandeweg de EasyStar mee kunt laten groeien door rolroeren aan te brengen, een krachtiger motor te monteren, de vleugels recht te maken etc.

Niettemin gefeliciteerd met je aankoop en succes met bouwen en vliegen!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back