Het grote FPV (First person view) draadje.

Meestal vind je ( net als bij telefoons e.d. ) een extra printje om de temp te monitoren..

Ik heb een base edition van FatShark en hij "eet"" vanuit extern 6-12 volt.. dus die is niet zo kieskeurig...

Dat je er absoluut geen 2S direct aan moet hangen. Dus..... gewoon niet doen en een reserve is niet zo duur.

Onzin, je kan gewoon je FatShark met een normale 2S LiPo van voeding voorzien, dat doe ik al jaren. Wat echter *NIET* kan is de FatShark lader dan gebruiken voor een normale LiPo, je zult dus een andere lader moeten gebruiken. De LiPo die wordt meegeleverd bij de FatShark heeft namelijk 't balanceer en laadcircuit in de behuizing zitten (da's het printplaatje).

Kortom, normale 2S LiPo gebruiken om FatShark videobril van voeding te voorzien: geen probleem, normale 2S LiPo opladen via de FatShark lader: niet doen, brandgevaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Weet iemand of je krimpfolie om een osd (bevrc) kan krimpen of wordt hij dan te heet ivm mindere koeling.
Een paar berichten terug had iemand een uitval ivm vocht, of bestaat er een betere bescherming voor je osd bijv plasti dip?

Grtz
Nickos

ondertussen de Fat shark bril icm 2.4 set binnen met een bevrc osd.

Weet iemand of je krimpfolie om een osd (bevrc) kan krimpen of wordt hij dan te heet ivm mindere koeling.
Een paar berichten terug had iemand een uitval ivm vocht, of bestaat er een betere bescherming voor je osd .

De vraag hierop is word je osd warm ??
Die van mij wel ander merk zit in een nette krimpkous ,ik denk zelf dat een osd niet echt een stroom slurper is toch?

Groeten Wiebe.

Ik hoor heel graag je ervaringen met die BEVRC osd, ik zit namelijk ook te wachten tot die op voorraad is om er eentje te bestellen.

Ik hoor heel graag je ervaringen met die BEVRC osd, ik zit namelijk ook te wachten tot die op voorraad is om er eentje te bestellen.

Ik vlieg zelf ook met de BEVRC osd. Hij werkt goed maar word idd erg warm eehhh heet.
Denk dat ie het niet overleefd als je hem inpakt...

Volgens mij is ie in Rotterdam op voorraad...

Kan niet vinden of dit al eens gepost is. Excuus als het inderdaad zo is.....

Vandaag even een testje gedaan met een Video Dongle en een laptop als recorder.

gebruikte materialen :
- Video camera Kodak Zx1
- Dongle EasyCap bij dealextreem $9,- incl verzendkosten
- Macbook Pro met driver Download EasyCapViewer for Mac - High performance, low latency driver for the EasyCap DC60. MacUpdate Mac Software Downloads
- kan natuurlijk ook gewoon met een windhoos machine

Het resultaat op middel kwaliteit video, ben er wel tevreden over.
EasyCap test on Vimeo

Laatst bewerkt:
Hallo,

Na een tijdje te hebben rondgevlogen met een cloudsfly met een key cam erop, was ik toch nieuwsgierig geworden voor fpv vliegen.
Na het halve forum door te hebben gelezen toch maar een setje besteld namelijk RCV922 Aviator Full FPV KIT 2010 revB + Black Stork OSD Bundle [AVS-002] - €480.00 : FPV Systems Online Store, The Art of Video Piloting

Nou las ik later dat de meeste mensen niet zo te spreken zijn over de OSD set maar ben nog niet aan het testen geweest want mijn futaba 35 mhz zender moet nog worden nagekeken en heb ik opgestuurd, dus dat hou ik jullie nog te goed, maar heb wel een vraag, waar je het beste de gps unit kan plaatsen?
En dan nog de bril. of mijn kop is te dik of de bril te smal. kan je de lensjes ook verder naar buiten plaatsen want als ik de osd aan heb kan ik de data aan de rechterkant niet goed zien behalve als ik de bril naar links op mijn hoofd druk.
Heb al wel geprobeerd hem open te halen maar daar ben ik maar mee gestopt, het gekraak begon op mijn zenuwen te werken.

Laatst bewerkt:
De bril van mij heeft het zelfde of is het mijn hoofd .
Maar op een gegeven moment heb je rust in je ogen en wen je aan het beeld .
Het is dan niet meer alsof je naar een beeld kijk maar er in .

Wel heb ik er zelf nog aan gedacht om te kijken of ik ze iets kan verbreden .
Maar ze zitten goed nu ,het vraagt wat gewenning .hoop ik voor je .

en de gps moet vrij omhoog en rond kunnen kijken .dus een plaatsje op de neus is wel leuk .

Groeten Wiebe.

Andere optie is zoals Remy heeft, die heeft (welliswaar een andere bril) de lenzen in een skibril gebouwd.
Dan kun je zelf de positie bepalen.

Ik hou het verlopig nog wel bij EZ
Ze blijken ook de beste tracker te hebben.
Wat ik niet snap is dat de hoogte nooit uitkomt
Je start op 0 meter (home) en je eindigt op -12 meter.
Heeft dat geen invloed op je antenne tracker?
Want de telemetry komt wel van de OSD.

Het probleem dat ik soms de data kwijt raak komt door die molex stekkers.
Soms geven ze wel eens slecht contact.
Dus Leo als je nog van die stekkers hebt.

Vanavond heb ik mijn langste vlucht gemaakt van 16 min.
Dat ik veel storing heb weet ik.
Zou het niet weten waarom ik vlieg nu met 850 mw
Maar goed ik ben allang blij dat ik airborn ben.
Aan het eind was het al zo donker dat je alleen nog maar via de monitor kom vliegen. Die panasonic cam van 24$ doet het geweldig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik niet snap is dat de hoogte nooit uitkomt
Je start op 0 meter (home) en je eindigt op -12 meter.

Dan heeft de GPS ontvanger onvoldoende satellieten, dat is te wijten aan een montage waarbij deze duidelijk last heeft van de video zender. Monteer de video zender bij voorkeur in de staart of op een vleugeltip en de GPS ontvanger in de neus waarbij hij volledig vrij zicht heeft, dus geen kabels oid. in de buurt, geen CF of metalen delen, etc. etc. Als de video zender en de GPS dicht bij elkaar zitten dan blijf je dit probleem houden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Roel .
Als je veel boven je video ontvanger vliegt zit je continu in het niet werkende gedeelte van de video antenne te vliegen ,Als je een sprietje hebt als antenne op je ontvanger.

Ik zou eens proberen wat verder weg te vliegen ,en rustige bochten maken .
Gaat dan veel beter ,ik zag dat je max 160 meter ver weg was en continu bochten maakte.

Wiebe dat klopt
Ik vlieg nog met een spotter.
De spotter begint dan te sputteren :lol:

Zoals Sander al zegt moet er nog wat gebeuren aan de plaatsing van de zender. Achter de motor wou het niet.Hij zit nu voor de motor.
Je kunt op het filmje zien dat de motor ook nog de nodige storing geeft.

Ook in de omgeving zit veel storing volgens mij.
Als ik de andere kant op vlieg is het beeld gewoon weg.
Ik had eigenlijk een 90% crash verwacht maar de goden waren gezind.

I hoop binnenkort mijn 5.8G 200 terug te krijgen en dan wil ik toch een tracker en misschien ook een andere kist

Ik had ook wel eens zwart beeld, maar nadat ik de AV-Tx-antenne naar beneden heb gericht gaat het super. Bij de landing draait de antenne gemakkelijk weg.
De zender zit bij mij aan de staart van de easystar.

Taco.

Back