Het grote FPV (First person view) draadje.

Inderdaad, met een 500mW 2.4Ghz tx en omni antennes haal ik ook vlot 1km zonder beelduitval. De ontvanger antenne staat wel op een 2m hoog statief.

@Hugy, slimpie...die opnames zijn van je kodak zx1...en je gebruikt een 11 dBi patch...

Kunnen jullie een filmpje laten zien genomen met je FPV cam en vanaf je ontvanger opgenomen en waar je 2 dbi omni's gebruikt en 1200 meter ver vliegt? (eigenlijk zou je ook 300 mW ipv. 500 mW moeten testen)

Ben benieuwd!

MVG Robert.

Er was toch ook filmpje vaneen kerel die op zn fiets een kilometer weg fietste met zijn model in zijn handen?
Goed dat was 5.8Ghz maar wel slechts 200mW dus dat is eigenlijk 2 keer nadeel tenopzichte van 1.3Ghz 300mW.
Als ie daarmee al een kilometer weg kon, dan lijkt me die 200m op 1.3Ghz 300mW niet realistisch eigenlijk.

@Hugy, slimpie...die opnames zijn van je kodak zx1...en je gebruikt een 11 dBi patch...

Kunnen jullie een filmpje laten zien genomen met je FPV cam en vanaf je ontvanger opgenomen en waar je 2 dbi omni's gebruikt en 1200 meter ver vliegt? (eigenlijk zou je ook 300 mW ipv. 500 mW moeten testen)

Ben benieuwd!

MVG Robert.

Dat filmpje is inderdaad vanaf de kodak. Volgende meeting mag je live meekijken :p Ik heb nog geen recorder of osd.

Zephyr

Ik ben niet van plan een bouwverslag te maken maar wil wel een paar foto's plaatsen van m'n nieuwe FPV kist in aanbouw. Dit keer een ribbenbouw zephir 1.7 meter span om lekker ver en snel te kunnen. Hij wordt bespannen met oracover. Er komt een 600W buitenloper op. Waarom ribbenbouw?...ik werk veel met EPP maar in die dikte en formaat moet je het EPP zodanig verstevigen dat het geheel er niet beter en mooier van wordt. Dit is het resultaat van 2 dagen bouwen, ik schat dat ribbenbouw even veel werk geeft als een schuimen vleugel snijden, verstevigen en inpakken. Balsa is wat kwestbaarder maar maakt de kist veel stijver en lichter in gewicht. Ook heb je gigantisch veel inbouw ruimte.

full

MVG Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
QueenBee.jpg

De queen bee van windrider.
254cm (100") en helemaal van injectiemal EPP en carbon buis. ;)
Staat al lang op mijn lijstje, maar de verzendkosten (70 dollar) zijn huiveringwekkend.

Ik heb de volgende set...

full

Lekker compleet op de deurmat...

full

Via Ebay voor weinig centjes...

Dit betreft een 15 kanaals 1.2 gHz setje waarvan ik standaard antennes niet gebruik.
Ik heb de zend antenne vervangen voor een gepiekte antenne, (1,5mm zilverstaal ) om zodoende de reikwijdte te vergroten. wel heb ik aan de ontvangstzijde een 1,2 gHz patch antenne op een statief op 2 meter hoogte. ( 1.2 GHz 8 dBi Flat Patch Antenna [RE1208P-SM] - $30.99USD : New Generation Hobbies, The Art of FPV Flying

Ik gebruik deze set met een Multiplex twinstar omdat deze lekker veel ruimte heeft om "wat extra's" mee te nemen.

De laatste test heeft uitgewezen dat deze set op z'n slofjes 2100 meter haalt. alleen ben ik bang dat mijn 2,4 Spektrum set niet zo ver reikt :(
Echter we hebben dit nog nooit uitgeprobeerd...Meestal vlieg ik niet meer dan 5 a 600 meter ver..

De test is uitgevoerd door de ontvanger mee te nemen in de auto, en 2 km ver weg te rijden. daarna de Twinstar omhoog gebracht op ongeveer 75 m en "voilla" perfect storingsvrij beeld. Uiteraard werd de patch antenne wel uitgerich op het model door een vliegmaatje..

Ik heb het hele zaakje in een pod gebouwd, zodat ik het ook snel op een andere kist kan plakken !
Onder het triplex deksel bevind zich een 1000mAh 3S lipo die makkelijk 2 uur mee kan !

full

gr Gert

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk freijn!

Waar heb je die besteld? Zo vond ik nog een rompje bij rc-technics, en een vleugeltje bij heli4u. helaas was dat de laatste. Zit er aan te denken een 2de vleugeltje voor op de Kodok ( ha-ha Robert) te bestellen, maargoed, eerst eens zien hoe de Nemo nu eiegenlijk vliegt ( geen tests meer gedaan, en de quad zal binnenkort wel een hoop tijd r:

Was weer eens aan het zoeken en vond ShopZinnig.nl voor helicopter modelbouw

alles nog te Koop (hoop ik ). Heb het nog niet in huis :-)
zal laten weten ALS ie binnen gevlogen is.

De laatste test heeft uitgewezen dat deze set op z'n slofjes 2100 meter haalt. alleen ben ik bang dat mijn 2,4 Spektrum set niet zo ver reikt :(
Echter we hebben dit nog nooit uitgeprobeerd...Meestal vlieg ik niet meer dan 5 a 600 meter ver..
Wat een bakbeest van een zender! Heb je het doosje al open gehad om te kijken hoe groot het ding werkelijk is en of alles netjes gesoldeerd is enzo?

Heb je de telemetrie versie van spektrum? Is wel handig voor fpv, want die gaat piepen als je aan de rand van je bereik zit.

Helaas...ik heb de DX7...dus geen telemetrie, maar werkt perfect hoor..

Ik heb de video zender (natuurlijk) los gehad, en alles is netjes gesoldeerd. Niet het betere "bak en braad" werk. De behuizing blijft er lekker omheen, om storing door HF uitstraling te voorkomen. Ik vind het totale gewicht nog wel mee vallen. maar eerlijk gezegd heb ik daarom ook voor de Twinstar gekozen om het gewichtsprobleem te voorkomen.

gr Gert

haha geweldig om mensen zo enthousiast te zien FPV'en:)..Vooral het constant opnoemen van de hoogte's enz :mrgreen:

Leuke video!!

@ Robert, je was het al een tijdje van plan. Leuk om nu de vleugel vanuit een idee, in werkelijkheid te zien. Erg mooi!
Kan niet wachten om het vleugeltje eens vanuit de lucht te bekijken:)

Laatst bewerkt:
haha geweldig om mensen zo enthousiast te zien FPV'en:)..Vooral het constant opnoemen van de hoogte's enz :mrgreen:

Leuke video!!

Dank !

Je ziet inderdaad een stel enthousiaste FPV beginners/vliegers...

Het is zegge en schrijve de eerste vlucht van de piloot :-) (Nikos)
Het toestel van de piloot had motorpech en kon zijn maiden niet maken zodoende een maiden vlucht met het toestel van ondergetekende.

Hoop dat er nog vele enthousiaste video's zullen volgen ....

groeten

Frank

Hey,

Wat gaaf, was idd mijn "ontmaagding" met Frank zijn kist.
Wat is het leuk, gaaf, cool etc etc
Had helaas even pech met mijn kist maar dat is inmiddels weer verholpen.
Nu maar weer wchten op wat knapper weer.

@sleurhutje, gaaf filmpje !!! TOP

en @frank nogmaals bedankt voor de maiden !!!

Hugo,

Heb je inmiddels vóór de crash nog een of andere "fpv" video gemaakt? Dus er een cam onder gebonden?

Ben benieuwd naar een video..

Ik heb wel het een en ander gefilmd maar hierin waren nog erg veel trillingen gezien. Ik ga binnenkort weer eens motoren bestellen en het opnieuwe proberen. Ik heb ook een prop balancer gekocht.

Ik ben benieuwd naar een video wanneer je de nieuwe motoren hebt:). Btw, die props, gebruik jij ze CCW en CW? of heb je de voorste en achterste motoren wat gekanteld? Qua stabiliteit lijkt het niet drastisch te minderen.

Goed, al mijn spullen zijn besteld dus het is nog even wachten op de onderdelen. Ikkan niet wachten:)

Hugy, welk merk is EPP?
Ik kan bij hun geen CW en CCW props vinden,
waarschijnlijk omdat ik evenveel duits ken als chinees. :lol:

Ik zoek er nog een paar voor mijn tricopter,
maar het valt blijkbaar nog niet mee om een beetje betaalbaar wat props te vinden.
Ik had gekeken bij mikrocopter maar die moesten 15 euro verzendkosten hebben. :mad:

Noemen ze dat "linkslaufend" toevallig? Ik zie dat net staan. :p

Back