Het grote FPV (First person view) draadje.

Zo te zien doet hij het prima:)!

Welke antenne's gebruik je voor de 1,3?

Thnx :)
Gewoon omni op vliegtuig en op de grond.
Had voor de maiden geen zin om mijn tracker het weiland in te slepen. :p

Trouwens standaard bevrc spul, geen getunede antennes ofzo, vind het haast vreemd dat het zo goed werkt :???:

Hobbyen was even moeilijk met mijn vader doodziek in et ziekenhuis en ik die tegelijkertijd met flinke griep toch de winkel een week draaiende moest houden. Maar ik zal mijn best doen als ik weer terug kom van een weekje hoognodige ontspanning in Vlaams Limburg. :bye:

Hobbyen was even moeilijk met mijn vader doodziek in et ziekenhuis en ik die tegelijkertijd met flinke griep toch de winkel een week draaiende moest houden. Maar ik zal mijn best doen als ik weer terug kom van een weekje hoognodige ontspanning in Vlaams Limburg. :bye:

@Sven je houd de 27e toch wel vrij he ? :-)

Hey allemaal,

Ik zit met twee vraagjes:

Met welke setup geraak ik het verste?
35mhz + 2,4ghz (video)
35mhz + 5,8ghz
2,4ghz + 5,8ghz

Zijn er nog opties?

Als video tx gaat het een Immersion 10mw (2,4ghz) of 25mw (5,8ghz) zijn.

- En als tweede vraag dan;
Waar kan ik het beste kijken voor een goede, maar niet te dure, receiver?

Grts,

Hey allemaal,

Ik zit met twee vraagjes:

Met welke setup geraak ik het verste?
35mhz + 2,4ghz (video)
35mhz + 5,8ghz
2,4ghz + 5,8ghz

Zijn er nog opties?

Als video tx gaat het een Immersion 10mw (2,4ghz) of 25mw (5,8ghz) zijn.

- En als tweede vraag dan;
Waar kan ik het beste kijken voor een goede, maar niet te dure, receiver?

Grts,
Als je je aan de regels rondom licentievrije zendsterktes wilt houden:
10mW 2,4GHz ImmersionRC zender met diversity ontvanger en patch
35MHz corona synthesized ontvanger op vliegtuig met failsafe uit.

Met 5,8GHz 25mW heb je het grote voordeel boven 2,4GHz dat er geen andere apparaten op storen, de verbinding is alleen iets kritischer: het gaat minder goed om objecten heen.

35MHz heeft het probleem (zeker met wild vliegen) dat als iemand een kilometer verderop een zender op zelfde kanaal aanzet jij je vliegtuig hoogstwaarschijnlijk kwijt bent.

Mmmm,

Dan is 35mhz toch niet zo goed :)...

Weet iemand nog goede ontvangers voor 5,8ghz? Die van Immersion is redelijk duur, of kan het niet goedkoper?

Grts,

Mmmm,

Dan is 35mhz toch niet zo goed :)...

Weet iemand nog goede ontvangers voor 5,8ghz? Die van Immersion is redelijk duur, of kan het niet goedkoper?

Grts,

Ja, maar dan zal je uiteindelijk inleveren op kwaliteit.
En niet alle 5,8GHz systemen zijn onderling compatible.

Wat baggus zegt klopt wel..alleen de kans dat er een kilometer verderop iemand aan het spelen is op jou kanaal is, -is laten we eerlijk zijn- , velen malen kleiner dan de kans dat je neer stort doordat je zelf iets verkeerds hebt gedaan.

De kans dat het daarom fout gaat..tsjah, dat risico is mij te klein om me daarmee bezig te houden.
Goede ontvangers op 5,8? Het bereik met standaart Omni's op de videozenders van Bevrc viel mij niet tegen..Alleen dat ellendige Loterij gedoe, met: "hopen dat je een goede hebt" is achterlijk..Zo ook de kwaliteit van mijn 200mW videozenders van hun.. belachelijk gewoon..

Gevalletje "ben ik nou zo slim of is de rest nou zo dom".

Maar ik zie niet in waarom je daar dan persé niet op zou willen antwoorden. Men probeert meer gegevens te krijgen om jou beter te kunnen helpen. Als je daar dan bot op reageert zal de hulpvaardigheid snel verdwijnen.

Ja, het is misschien inderdaad wel geheel toepasselijk dat je Van Gaal hier citeert ja. :p

Ik vroeg overigens, en dat is echt heel simpel te begrijpen, wat jullie gebruiken en dan blijft het ofwel angstvallig stil of mensen gaan zeuren dat ik niet specifiek genoeg ben in mijn vraagstelling.

Maar goed, het antwoord op jou oorspronkelijke vraag kan ik ook wel geven, al zul je daar weinig aan hebben: De meeste mensen gebruiken de current sensor die bij hun OSD zit.

Goh, nog steeds te moeilijk? Om maar weer de autobanden analogie te gebruiken, je zegt in feite; de meeste mensen gebruiken banden op hun auto die bij auto zitten. Maar dat is mij heus duidelijk!

Aan dergelijke open-deur informatie heb je dus geen ruk wanneer je op zoek bent naar meer algemene informatie omtrent bestaande bandenmerken, beschikbare alternatieven o.i.d.

Ook ging mijn interesse uit naar amperage en eigenschappen, wellicht de keuze van connectoren etc., maar kennelijk is het kansloos een normaal antwoord te verwachten hier op een algemene vraag (na toegegeven de 'populariteitswedstrijd' glansrijk verloren te hebben, maar dat maakt het om eerlijk te zijn eigenlijk alleen maar kanslozer. :p ).

Back