Het grote FPV (First person view) draadje.

Het rollen waarover robbert het heeft komt door de oplopende wingtips als er wind op staat. Dan gaat het vliegtuig inderdaad schommelen. Maar ze zitten er inderdaad om het zelfde effect als een v-stelling te krijgen.

Als je wingtips de juiste positie, omvang en opvlakte hebben dan zal dat schommelen niet zo snel gebeuren. Het is een kwestie van een goed design.

wingtips

Dus toch voor stabiliteit echter als er wind staat merk je dit misschien iets meer. En het is voornamelijk voor vliegtuigen zonder Ailerons. Maar dan is het inderdaad niet geschikt voor een vliegtuig zoals in dat filmpje.

Zijn Gyro's een must voor FPV??
Want ik wil, zodra ik FPV ga vliegen echt rustig beeld kunnen realiseren.

Even misschien interessant voor de remzibi gebruikers onder ons:

Dus op je remzibi zetten, antenne erop en gaan!

prijzen zijn nog niet bekend, wordt over gespeculeerd, maar ik meld het wel als ze definitief zijn. Ook zal ik dan de uiteindelijke specs posten.

Ben benieuwd ;) .

haha hugo en ik de enigste!? potjandorie, daar moeten we maar eens wat aan gaan doen dan.

Wat een video, het gaat nergens meer over.

Ik was nog op zoek naar een recorder en heb deze besteld Portable HDD TV Recorder plus Remote - eBay, Freeview Boxes, Satellite, Cable Freeview, Consumer Electronics. (Eindtijd 23-apr-11 04:05:25 CEST)
Ik wilde het jullie niet onthouden voor een prijs van omgerekend €25,70 incl. verzending. Zit geen hdd in maar je kan ook op een usb stick opnemen om het klein te houden. Voeding maak ik met een ubec.

Eerst maar eens wat test materiaal zien, als het weer 640x480 met lage bitrate (video zelf, niet usb) is dan kan je net zo goed meteen iets goeds kopen.

Had het al op rcgroups gezien, maar ik meende dat er een harde schijf in/aan moest?

Ik heb een JXD 318 onderweg, niet de mooiste kwaliteit maar maakt me niet zoveel uit.
Is maar dat ik kan laten zien wat ik zie, zolang ik het maar goed zie tijdens het vliegen.

Laatst bewerkt:
Vind de prijs heel interessant ! Jammer dat er geen schakelklok op zit.
Heb nog een video recorder met banden.. zou die graag de vuilinsbak ingooien
Kwaliteit zal ongeveer het zelfde zijn denk ik... :-) belabbert.. maar inderdaad maakt dat niet zoveel uit.
Ben benieuwd naar je bevindingen Marco !

jammer van de interlace en rare resolutie, anders was het wel wat geweest

maar ach voor 22 euro...

open in VLC, dan video > deinterlace > aan, video > deinterlace methode > weggooien

en het ziet er prima uit.

Laatst bewerkt:
Waarom kopen mensen allemaal van die camera's die niet heel erg Super goed zijn zoals de full HD pro cam??

Die kan je ook gewoon als FPV camera gebruiken toch. Dat lijkt mij een veel mooier beeld wat als gevolg heeft dat je echt helemaal in je vliegtuig zit.

Beginners vraag/opmerking misschien hoor maar het lijkt mij juist dat je er alles uit wilt halen.

Waarom kopen mensen allemaal van die camera's die niet heel erg Super goed zijn zoals de full HD pro cam??

Die kan je ook gewoon als FPV camera gebruiken toch. Dat lijkt mij een veel mooier beeld wat als gevolg heeft dat je echt helemaal in je vliegtuig zit.

Beginners vraag/opmerking misschien hoor maar het lijkt mij juist dat je er alles uit wilt halen.

Dit komt door de draadloze transmissie. Hiervan is de maximale resolutie de pal resolutie 625 beeld lijnen en een verhouding van 4:3. Meer niet. Dit is aanzienlijk lager dan HD en HD is in de verhouding 16:9 hierdoor krijg je 2 grote zwarte balken onder en boven aan je beeld als je een hd camera als fpv camera gebruikt. De gopro HD geeft inderdaad mooie beelden op de computer, maar als je die aansluit als fpv camera en het wordt wat donkerder zie je helemaal niks meer. Dat is het nadeel van "goedkope" HD camera's. Ze kunnen heel slecht tegen weinig licht. Hopelijk is het zo wat duidelijker waarom we camera's gebruiken met een veel lagere resolutie.

mvg Hugo Janse

Dit komt door de draadloze transmissie. Hiervan is de maximale resolutie de pal resolutie 625 beeld lijnen en een verhouding van 4:3. Meer niet. Dit is aanzienlijk lager dan HD en HD is in de verhouding 16:9 hierdoor krijg je 2 grote zwarte balken onder en boven aan je beeld als je een hd camera als fpv camera gebruikt. De gopro HD geeft inderdaad mooie beelden op de computer, maar als je die aansluit als fpv camera en het wordt wat donkerder zie je helemaal niks meer. Dat is het nadeel van "goedkope" HD camera's. Ze kunnen heel slecht tegen weinig licht. Hopelijk is het zo wat duidelijker waarom we camera's gebruiken met een veel lagere resolutie.

mvg Hugo Janse

Dat, en het feit dat een dergelijke camera om allerlei redenen in de standby kan schieten (accu leeg, kaart vol, etc.) en je dus op dat moment blind vliegt. Een doorsnee CCTV camera zoals normaliter gebruikt voor FPV zal altijd beeld geven, behalve als de spanning wegvalt, dat geeft dus zekerheid, zonder beeld kan je immers niet FPV vliegen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back