Het grote FPV (First person view) draadje.

Als je het zo had opgeschreven was er niks aan de hand geweest. Maar impliceren dat fpv stunten gelijk staat aan een terroristische dreiging ging wat te ver.

Daar geen we weer .... Moderator ?
En me toch meer even uitgeschreven voor dit topic ... zielig die boel hier en nog niet kunne stoppen dan ook.

Als je het zo had opgeschreven was er niks aan de hand geweest. Maar impliceren dat fpv stunten gelijk staat aan een terroristische dreiging ging wat te ver.

En ik deed daar nog een schepje bovenop:

Totdat het onder " Terroristische dreiging" gaat vallen. Dat is ook de Amerikaanse insteek.

Gaat om een reactie op een "artikel" dat eventueel gevolgen zou kunnen hebben als we hier in Nederland net zo gaan denken als de Amerikanen wat betreft "bedreigingen".

Blijf me verbazen dat er hier in het FPV deel zoveel korte lontjes zitten. Aan beide kanten trouwens (voor en tegenstanders). Jammer, want het zou zo boeiend en leerzaam kunnen zijn en blijven.

Ik zit hier net 2 uur op dit subforum te koekeloeren en heb eens wat teruggelezen enzo en kom aardig wat gedoe tegen. Maar ik heb de oplossing gevonden en die heet 'negeerlijst' ;).

Met deze opmerking is niets mis in mijn ogen. We moeten oppassen dat we niet allemaal op eieren gaan lopen. Beetje discussie mag best, daar zijn we een forum voor maar ik duld het niet dat er nodeloos wordt gepost met de bedoeling om de boel op te ruien, bewust of onbewust.

Ergo, laten we het leuk houden, met bekvechten hier los je eventuele geschillen niet op.

En hop, weer twee man voor de bijl gegaan. Ik geloof dat mijn bericht toch duidelijk genoeg was?

Meteen weer even wat geveegd.

en reclame maken voor een ander forum is helemaal uit den boze natuurlijk.

Zucht=

(Wat heeft een Drone nou met FPV te maken.

Ik zie een drone als een:
Mikrocopter met vette HD camera waar geld mee verdiend moet worden.

Om dat legaal te krijgen moet er een nieuwe wet worden gemaakt waar mensen weer meer financieel uitgebuit kunnen worden.
Pure belangenverstrengeling zoals het altijd met regels gepaard gaat.

1 brevet
1 knvvl verzekering
En de nodige fiscus bedragen. )

FPV is First person View
Hiermee kan iemand die er van droomt om in het echt te kunnen vliegen dezelfde beleving ervaren.
FPV is een uitkomst voor mensen die geen dure brevetten, knvvl verzekeringen of een echt vliegtuig kunnen veroorloven.

Maar als er geld valt te halen dan kunnen regels toch makkelijk aangepast worden toch.

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op of deze wetgeving, als ie al serieus bekeken wordt zou moeten gaan gelden voor bedrijfjes die luchtopnamen maken. Het lijkt me namelijk niet dat de overheid die drones zou willen gebruiken voor diverse dingen zoals milieu, verkeer en wat dies meer zij, dit soort speciale wetgeving voor zichzelf zou uitvaardigen.

Het leger gebruikt volgens mij nog steeds RC vliegtuigen voor verkenning. Nederland heeft vooralsnog geen bewapende drones zoals Predators.

Dat dit soort wetgeving ge/misbruikt zou kunnen worden om ook FPV aan banden te leggen lijkt me vooralsnog geen waar verhaal, al zou het natuurlijk altijd kunnen gebeuren.

Ash.

Als je het stukje van Roel (van Essen) leest lijkt het een heel slecht geschreven stuk. Ik zeg niet dat het niet waar is maar ik heb mijn twijfels mbt de echtheid. Roel zette zijn bericht volgens mij neer als informatie.

Dat noem ik helemaal geen oplossing...
Ik zou niet willen weten wat dat onefficient ding moet kosten, maar ik weet dat je goedkoper kan vliegen met een ULM dan dat!

Ik heb bij HK die 1/3 Sony 520 camera besteld maar nu vroeg ik me af, zijn hier ook losse (lichte) behuizingen voor te krijgen?

Back