Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Veilige beginners setup?

Ik heb een maand of wat geleden een Syma X1 meegenomen uit Hong Kong (wisselgeld moest op, op de luchthaven :D ) Je raadt het natuurlijk al; sindsdien ben ik besmet met het virus. Ik ben me dus al een tijdje aan het oriënteren naar leuke zelfbouw set.

Aangezien ik geen soldeertalent en/of electronica-expert ben (ik verdien m'n brood in de computerbeveiliging, da's toch wat anders), is het zelf 'bouwen' van de quad deel van de gezonde uitdaging. Het vliegen is leuk, maar ik kijk ook uit naar het bouwen, testen, testen, proberen, repareren etc :D.

Hoewel ik natuurlijk meteen voor een mooie mini (een Blackout mini spider hex, QAV250 etc) met dikke FPV set zou kunnen gaan, kies ik er toch maar voor om iets simpeler (lees eenvoudiger en goedkoper) te starten. De rest kan altijd nog..

Dit is waar ik nu naar kijk:

De standaard vragen die ik nu heb zijn natuurlijk: gaat dit werken ? en ben ik wat vergeten? Is het nodig om extra draad bij te bestellen (hoeveel AWG)?

De zender zou ik nog eens opnieuw overwegen: Spektrum / Graupner of Futuba is echt een betere investering

De Lader? Genoeg mensen zijn er tevreden mee maar ook hier geldt: er zijn beter merken. Ik heb af en toe bij mijn Imax een foutmelding en dan stopt deze. Geen vertrouwen meer erin.

De Zippy flightmax: kies Turnigy Nano of de gewone / Zippy compact. 40C is wel erg hoog, 25C of 30C moet voldoende zijn en is goedkoper

Niks mis met de 9xr maar er zijn zeker voor de lange termijn betere keuzes. Dacht dat met frsky deze goed waren en niet stock?

40C is wel beter qua vasthouden vd capaciteit maar een stuk duurder: een 40x is 2x zo duur als een 20c bv

Niks mis met de 9xr maar er zijn zeker voor de lange termijn betere keuzes. Dacht dat met frsky deze goed waren en niet stock?
9XR heeft geen stock. Die koop je leeg en je moet apart de module indoen. Denk dat jij de 9X bedoelt. Dat is uiteraard rommel (vind ik zelf)

Bedankt allemaal voor de tips! ik zal eens kijken naar de Turnigy 40c accu en nadenken over graupner of futaba. Ik ben bang dat qua investering dit toch maar het begin is.. Ik veronderstel dat ik voor die 9XR met Frsky altijd nog wel iets kan beuren op Marktplaats oid.

Hallo,

Ik ben nieuw met rc en wil graag een tricopter bouwen met een camera erop.

Ik heb enkele tutorials gezien maar beschouw mezelf nog als een newbie. Ik wil je mijn onderdelen laten zien die ik ga aankopen bij hobbyking europe. Zodat u mij wat commentaar kan geven bij de keuze van deze onderdelen.

Als je iets niet goed vind gelieve mij dat dan te laten weten in een berichtje hieronder. :D

deze tricopter is de versie van rcexplorer.se 2.5.
deze ga ik proberen na te bouwen.

tricopter-build-19-jpg_1365183423.jpg

Tricopter

Transmitter + reciever
Main body
servo extention lead 420mm 5pc/bag
10cm male to male servo lead (jr) 26AWG 10pc/set
Front Wheel Steering Arm & Mount Set 40mm (5sets)
Hobbyking KK2.1 Multi-rotor LCD Flight Control Board
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
3.5mm 3 wire Bullet-connector for motor (5pairs/bag)
BMS-385DMAX Digital Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 16.5g
hexTronik DT750 Brushless Outrunner 750kv
SF E-Prop 10x4.7 / 254x119.5mm w/ Adapters Black (5pcs/bag)
Battery

Camera

swann freestyle HD

FPV

FPV komt later

Totaal ongeveer 145 euro verzending komt uit europe warehouse.
camera is 115 euro inc verzending + douane

Hey

Die zender is wel heel erg basic.
Je kan beter voor een Turnigy 9x of 9xr gaan of een van de bekende A-merken.
(iig een computerzender)

Props zou ik niet bij HK bestellen, de laatste paar bestellingen kreeg ik waardeloze props die ze ook nog eens in een te klein doosje gepropt hadden.
Ga voor Gemfans en je zit goed.

De Plush 30A zou je ook nog kunnen overwegen. Qua prijs en gewicht bijna gelijk aan de 25A versie.

De lipo zou ik wisselen voor deze:
Turnigy 2200mAh 3S 40C Lipo Pack

Camera is vrij duur.
Deze week heeft de kruidvat een leuke cam in de aanbieding.
Ook zou je een Mobius kunnen overwegen, die zijn bewezen goed op 1080 30fps.

Groeten

Laatst bewerkt:
Hey

Die zender is wel heel erg basic.
Je kan beter voor een Turnigy 9x of 9xr gaan of een van de bekende A-merken.
(iig een computerzender)

Props zou ik niet bij HK bestellen, de laatste paar bestellingen kreeg ik waardeloze props die ze ook nog eens in een te klein doosje gepropt hadden.
Ga voor Gemfans en je zit goed.

De Plush 30A zou je ook nog kunnen overwegen. Qua prijs en gewicht bijna gelijk aan de 25A versie.

De lipo zou ik wisselen voor deze:
Turnigy 2200mAh 3S 40C Lipo Pack

Camera is vrij duur.
Deze week heeft de kruidvat een leuke cam in de aanbieding.
Ook zou je een Mobius kunnen overwegen, die zijn bewezen goed op 1080 30fps.

Groeten

Ik ga proberen om een zender tweedehands te kopen.

de 30amp speed controller was niet meer in stock in europa

de batterij heb ik gewisseld voor degene die u voorstelde

die camera ziet er wel goed uit. die ga ik kopen.

Ik zoek ook nog een budget lader voor de batterij

Of de Turnigy Accucel 6, die heb ik ook van HK en dat is een degelijk ding, werkt simpel en makkelijk instellingen veranderen, bij HK iets van 30 dollar.

Hoi,

Ik wil mijn eerste quad gaan bouwen... ik heb al wat ervaring met 3 en 4 kanaals prebuild heli's voor indoor, en nu wil ik wel iets mooiers voor buiten, en ik wil uiteindelijk ook filmen tijdens het vliegen met mijn gopro3.

Heb me al wat rondgelezen, en bij hobbyking een lijstje gemaakt:
frame: F330 Glass Fiber Mini Quadcopter Frame 330mm (EU warehouse)
4x motoren: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 286w (EU warehouse)
4x esc: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller (EU warehouse)
controller: MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module (EU warehouse)
een accu: Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C Lipo Pack (EU Warehouse)
lipo alarm: On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s (EU Warehouse)

Dan heb ik volgens mij nog nodig:
- props (helaas geen goede op voorraad bij HK momenteel)
- zender/ontvanger (wil ik 2e hands gaan opzoeken, tips?)
- Accu lader/ontlader (nog niet in verdiept)
en een boel kleinmateriaal (connectors e.d., die wil ik bij een lokale hobbyshop scoren)

Is dit een goeie setup om mee te starten? en krijg ik dit als beginner de lucht in?

Ik twijfel tevens ook nog over het frame, moet ik wellicht groter?

Ik heb een heleboel gespiekt in dit topic, de bouwtopics en wat andere fora...
Uiteindelijk een aardig setje bij elkaar geklikt:
Sk450 frame
NTM Prop Drive Series 28-26 1100kv
30amp esc's
Turnigy nano-tech 2200mah 3S 45~90C Lipo Pack
Multiwii pro met gps (die ik waarschijnlijk eerst zonder gps ga vliegen)

Het enige wat ik nog moet bestellen, dat zijn de props...
Nu zit ik te denken om 9 en 10" props te bestellen (zodat ik beide maten kan proberen), maar ik kan geen webshop vinden waar die dingen op voorraad zijn! Iemand tips? (en eventueel nog tips waar ik op moet letten?)
Ik moet gewoon slowfly props hebben toch?

Kijk eens bij gothelirc.com naar de Gemfan props.

HQ props zou evt ook nog kunnen (normale props, geen slofly)

Back