Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Is er ook nog een shop in NL? (of ben ik aangewezen op HK, die momenteel amper props op voorraad heeft)

Of vallen die levertijden uit USA wel mee?

Mijn bestellingen zijn er meestal in ongeveer een week.
Anders ff op multirotorparts.nl kijken (als ik het goed typ)

hallo allemaal ik ben vanplan binnen kort nieuwe motoren te bestellen en hoor veel goeds over de sunnysky x2212 980 kv, naar nu komt het punt dat ik vanplan ben ze te vliegen met 9" of 10" met 4s maar kan eigenlijk nergens vinden als deze motoren 4s kunnen houden,, of moet ik dan de sunnysky x2212 nieuw versie nemen die ik ook tegen kwam.. misschien dat jullie beter motoren weten voor een setup van,

TBS clone.
naza
9"a10" props
gewicht rond de 2kilo

wil in iedergeval niet te dure motoren als de tiger, maar wil toch wel beetje betere kwaliteit dan de hobbyking varianten...

hoor graag wat jullie zouden doen,,

mvg patrick

Ik weet niet heel veel van die motors af, ik heb wel gehoord dat ze stuk voor stuk erg goed zijn en je ziet wel vaak de x2212 met 9 of 10 inch props. Ze hebben volgens mij een datachart waar de efficiëntie en lift van alle combinaties op staat, dat is misschien handig ;-)

rubaa heb me huiswerk ook gedaan, en heb filmpje gezien maar aangezien er in de discription staat 2 ror 3s is het beetje me.vraag als ze dat wel lang vol houden.. vandaar me vraag een beetje. Want me setup weegt een beetje zwaarder dan de gemiddelde 450a tbs (clone) en aangezien ik de voorkant ook nog een soort servo glimbal will wil ik er ook goeie motoren op hebben;-)

Ik heb x2212 motoren, bevallen prima. Lopen soepel!
Maar ze draaien prima op 3S, 4 ? Weet ik niet zo 123

Edit: lees net dat ze op 4s 20A per stuk trekken, lijkt me veel.
De fabriek geeft 3S op als max

Hmm oke ga me huiswerk ff wat beter doen en ga ff opzoeken hoeveel watt max mogen en dan ff uitrekenen met filmpje wat ruba had.. heb afros 30 a esc dus daar maak ik me niet druk om:-) eerder dat ze niet doorbranden bij te lang hoge stroom krijgt. Hoop me er een 15 min er mee uit te persen dusjaa weet nog niet wat ik doe... eventueel lager kv nemen? Maarja wil eigenlijk niet boven de 10" uitkomen:-/

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb zoveel mogelijk al zelf proberen uit te zoeken alleen ik zit nog met wat vragen:

De lijst met onderdelen:
https://www.dropbox.com/s/jwiemgxk0j0jmu5/concept1.xlsx

1. Welke vliegtijd kan ik ongeveer verwachten met deze opstelling (Ik heb 2 accu's).
2. Welke hoogte kan ik hier ongeveer mee halen, (het totale gewicht is ongeveer 1500 gram inclusief camera).
3. Zou iemand mijn gehele samenstelling willen controleren op eventuele fouten/verbeteringen?

De gehele lijst heb ik als bijlage gedaan, ik mis denk nog wat connectoren om het scherm voor FPV samen met de ontvanger van boscam 5.8ghz 200mW, hiervoor heb ik een 3s kleine lipo. En een kleine 3s accu voor de FPV transmitter daar misschien ook nog een connector?

Alvast bedankt,
Wout van den Berg

De links kan ik niet aanklikken op mijn ipad helaas, dus niet alles te zien wat het is

Hoogte? Je mag maximaal 300meter hoog vliegen. En met de 200mw zender kom je niet al te ver en hoog, hoeveel is moeilijk te zeggen
De zender herken ik niet, waarom niet een bekender merk Spektrum of Taranis etc?

Is 150 meter te halen met mijn opstelling of dondert hij dan uit de lucht? Ik heb namelijk gelezen met de standaard antennes dat je +- 500 meter haalt, met betere antennes rond de 1 a 1,5 km. Waarom ik voor deze zender heb gekozen ondat dit de enige in Nederland verkrijgbare is die onder mijn budget van 60a 70 euro ligt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom ga je niet eerst oefenen met een kleine quad en beetje Door sparen voor een grotere met beter opties;-)

Ik heb geld zat maar dit is voor een schoolproject wat daarna wss mijn hobby wordt maar voor de eerste is dit het maximale bedrag wat ik er aan uit wil geven.

nou oke...

dan zou ik voor de sk450 of de f450.. aangezien je net begint las ik,,, deze zijn veel makkelijker te repareren en kunnen iets meer verdragen dan de aluminium...
en voor de motoren zou ik voor de ntm 1000kv nemen deze moet je wel een aparte propadapter voor kopen maar die schroef je op de bell vast inplaats van dat je de propadapter op de as plaatst en die kan gaan slippen..
zou ook voor een andere lipo gaan... 20min vliegtijd is een beetje on realistisch.. ik zou de 2200 mah 3s gaan heb je rond de 9 min vliegtijd en kan je 2 lipos kopen inplaast van 1...
ik zou ook als je serieus gaat fpv vliegen een groter scherm nemen of een videobrill.
waarom pak je ook niet de fatshark 250mw ik haal daar makkelijk 1.5km mee misschien meer nog nooit getest.. en de immersionRC ontvanger..en ik zou ook andere props nemen ik zou voor de HQ9x5 props gaan.. de fc gaat wel werken maar je zegt dat het je hobby word naar je school project dan zou ik toch voor de naze32 gaan,,
en voor de esc zou ik voor de afro 30 amp gaan.
houd je er ook rekening mee dat er geen EU stekker op de soldeerbout zit;)
en als je toch verder gaat in de hobby zou ik voor de 9x met frsky module gaan of de frsky tarranis,,

ik hoop dat je hier wat mee kan. dit is van uit gaant van mijn ervaring. heb het meeste spul van je lijst gehad en dat heb ik nu al niet meer.

mvp patrick

Super bedankt, ik ben opzoek gegaan. De fatshark 250mW is redelijk lastig te vinden maar als ik hem gevonden krijg en niet heel veel meer kost dan nu dan zet ik hem op mijn lijst. De vliegtijd van 20 minuten bedoelde ik eigenlijk met de 2 4000mAh accu's. Dus 2x10 minuten.
De ontvanger voor de FPV bedoel je daar deze mee: https://www.hobbyking.com/hobbyking..._8GHz_A_V_Receiver_w_GS_Link_Dual_Output.html ?

En de flight controller, de naze32 heb ik opgezocht maar is weinig informatie over dus kan er GPS met een extra module opgezet worden en heeft de naze32 standaard functie voor de camera gimbal?

De motors en ESC's ga ik allemaal aanpassen.

Super bedankt voor zulke informatie :)

ik denk dat de 4000 mah veel te zwaar is;) weet haast wel zeker en dat gaat dan ook weer tenkoste van je vliegtijd ;) je kan ook de https://www.hobbyking.com/hobbyking...o_Transmitter_FatShark_compatible_600mw_.html

nemen ;) heb nu 2x 250 mw en bevalt me goed, de eerst kreeg ik bij mijn video bril en de 2e, 2e hands gekocht hier bij http://www.modelbouwforum.nl/forums/gevraagd/.

hier kan je in filmpje zien wat je er allemaal met de naze32 kan... en hoe intestellen denk dat voor een school project ook wat leuker is..

ohja en dacht toen ik die andere al gepost had... ben wel tevreden over de ntm motors zijn stukken beter dan die jij had maar als ik heel veel mensen moet geloven is sunnysky 980 kv ook zeer goed(weet ik zelf nog niet moeten nog binnen komen :) )

ik denk als je een f450 of sk450 neemt dat je met een 2200 mah 3s zo rond de 8 a 9 minuten komt en dat is vrij normaal als je in de kv range komt.. en met de 4000mah ga je ook niet leuk kunnen vliegen hou je weinig gas over voor loops en flips te maken..
https://www.hobbyking.com/hobbyking...SK450_Glass_Fiber_Quadcopter_Frame_450mm.html
mocht je intresse hebben in dit frame ik heb die nog liggen en heb denk ik 2 of 3 armen op reserve en 3 zwarte armen,, doe me dan ff pm dan ga ik kijken wat ik percies nog heb liggen;)

deze is ook een optie
https://www.hobbyking.com/hobbyking...opter_Frame_450mm_Integrated_PCB_Version.html
alleen is deze op backorder helaas..

maar ik zou als ik jou was echt een andere zender pakken als ik je zo hoor over 500meter + wilt gaan maken,, denk dat die je in je lijstje hebt staan niet veel verder dan 300 tot 500 meter gaat komen misschien minder.. en met de

https://www.hobbyking.com/hobbyking..._Module_8ch_Receiver_Mode_2_v2_Firmware_.html

en als kers op de taart maar te zeggen :) de frsky module er in zetten.

https://www.hobbyking.com/hobbyking...ack_for_JR_w_Telemetry_Module_V8FR_II_RX.html

en heb zelf een vraagje aan jou:) waar kom je vandaan, staat niet bij je in het profiel... misschien dat mensen in jouw buurt wonen en je daar eventueel even kan kijken hoe zij alles hebben of misschien even tips kan ontvangen werkt altijd :)

woow, nu ik dit zo allemaal lees wordt hij zo veel beter, ik heb nog wel een paar vragen:
-de hq9x5 propellers krijg ik nergens in een webshop gevonden alleen maar bij filmpjes van anderen.
-Het frame wil ik het liefste wel deze houden qua smaak en landingsgestel ivm gimbal voor de camera.
-De ntm 1000kV zijn heel veel verschillende varianten van dus welk type heb jij precies of welke raad jij mij aan?
-Nu ik de prijs van de zender zie wil ik deze wel nemen omdat ik op internet voor de spektrum en andere had gekeken maar die zaten rond de 180 euro. Deze is een goede prijs maar is zwaar ivm verzending vanuit de internationale webshop. Ik heb hem namelijk ook in nederlandse webshop voor 80 euro gevonden, dus wat kan ik het beste doen via hobbyking of via nederlandse webshop of nog iets anders?
-Zijn er bepaalde lipo merken die jij mij aanraadt. Omdat er allerlei verschillende zijn als ik naar het gewicht en prijs kijk.

En om jouw vraag te beantwoorden, ik woon in Etten-Leur dat ligt naast breda ;)

mooi om te horen..

www.multirotorparts.nl heeft deze propellers, goeie serves en snelle levering.. in jou geval zou ik wel paar extra kopen want in begin verbruik je nog wel een paar van die dingen :)
http://www.multirotorparts.nl/propellers/9/hqprop-9-x-5-carbon-versterkte-propeller-set-van-4.html
of hier even kijken

http://www.multirotorparts.nl/propellers/9.html

deze motoren bedoel ik ;)
NTM Prop Drive 28-26 1000KV / 235W (short shaft version)
deze heb je hier bij ook nodig
NTM Prop Drive 28 Series Accessory Pack

ik heb had het ook over deze motoren volgens velen betere lagers en betere uitgebalanceerd . (zelf geen ervaring mee heb ze besteld)
4 Sets Sunnysky X2212 980KV 180W Brushless Motor Quad Hexcopter Soldering Free E | eBay

ik heb zelf een spectrum dx6i maar daar ben ik niet tevreden over..

ehh maakt in niet heel veel uit,, hier in nederland betaal je natuurlijk de hoofdprijs;) wel goed kijken welke mode het is.. (meeste mensen in nederland vliegen mode2 gas links) en ik zou dan wel de frsky module bestellen bij HK global of ergens anders (zijn ook in EU verkrijgbaar)

ik heb zelf de ervaring opgedaan dat de nanotech lipos van HK niet goed zijn en slijten heel snel..
zippy turnigy lipos zijn beter,, (en ja in jou geval denk ik toch echt 2200MAh

en ben echt tegenstander van dat frame vooral als je net begint met vliegen je gaat zeker weten crashen dat kan je niet uitsluiten... en de armen van dat frame heel makkelijk buigen.. zoals ik al zij kan je beter soort plastic nemen die kunnen veel meer inpact hebben en buigen niet bij de kleinste crash.. en die motormouts van de dat frame wat jij zij breken ook zomaar af.. als je je nummer stuurt in pm kan je wat foto's sturen van wat ik heb liggen.. (dan kan je zelf wat meer armen breken;) ) en met beetje knutsel werk kan je daar ook wel een glimbal onder plaasten beetje creatief zijn;) en daar heb ik zelf nog wel wat voor liggen ;)

denk dat dit het zowel was;)

mvg patrick

Die sunnyksy x2212 980kv zijn echt geweldig!!!, heb ze zelf ook, is echt niks mis mee

En die NTM motors zijn echt de belaberste motors die ik ooit heb gezien!

Back