Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Zoals zoveel mensen op dit forum ga ik me ook maar eens wagen aan het zelf bouwen van een multicopter :) Ik ben van plan een medium grootte quadcopter te maken met uitbreid mogelijkheden voor FPV. Dus op sommige onderdelen heb ik in eerste instantie wat bespaart. Na veel research kom ik op de volgende setup uit:

Frame: Hoverthings Flip 360 FPV
Motoren: Turnigy Aerodrive SK3 - 2822-1090kv
ESC: Turnigy Plush 12A
Li-Po: Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C
RC: OrangeRx R710 Spektrum DSM2 Compatible 7Ch (Heb al een Spektrum DX6i)
Flight controller: Naze32 Acro
Props: 8'' x 4,5'' Gemfan

Volgens eCalc kom ik met deze setup ongeveer rond 54% throttle hover uit. Is dat oké om nog een beetje agressief te kunnen vliegen (flips, rolls)?

Alle tips, kritiek en feedback is welkom :D
Bump :roll:

Het meeste heb ik al besteld maar ik twijfel nog over de motors. Er staat bij dat ze een max load van 7A hebben, ga je daar niet vrij makkelijk over heen met deze props? Kan iemand evt. een andere budget motor aanraden?

HK Predator met panecakes maar welke

schiet u maar.

Heb een frame besteld De HK Predator 650 eindelijk weer op voorraad HobbyKing Predator 650 Folding Quad-Copter Carbon Fiber Version (Kit)

Dan wil ik de Tunigy motoren 22 pole 4-6s Turnigy Multistar 4822-490Kv 22Pole Multi-Rotor Outrunner

of de turnigy met 16 poles allen voor 6s Turnigy Multistar 4225-390Kv 16Pole Multi-Rotor Outrunner (EU Warehouse)

Weet iemand het verschil? Het gaat mij iig om langere vliegtijd

als esc de afros. 20A moet genoeg zijn maar 30 klinkt lekkerder Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) (EU Warehouse)

heeft iemand nog suggesties? of zit ik helemaal fout?

Wil ook zo een kopter die 20-25 minuten vliegt.

Het meeste zit al in elkaar :)) nu alleen nog een flight controller. Alleen ik heb een imax b6ac oplader maar er zit geen een xt60 stekker bij om mn accu opteladen kan ik gewoon losse xt60 aan een kabel van de oplader solderen? Om hem alsnog opteladen

7unahyme.jpg

Excuses, mijn vorige bericht sloeg niet op een bericht van deze pagina maar op één van de vorige. Dus ja, dat kan. Als de verbinding goed gesoldeerd is, maar dat lijkt me logisch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Okee mijn vader heeft jaren lang bij een electro bedrijf gewerkt dus die zet ik dan ff aan het werk hahaha

Iemand ervaring met de DJI E600 set?

Wil deze bouwen op een HK 650 Predator.
Zie toch van de turnigys motoren af.

Ik kan weinig over de E600 set vinden mbt reviews. Hoop dat het net zo goed is als de E300 van Dji.

Ik vlieg met mijn f440 12 minuten en dji stock motors, terwijl mijn zwager 15-17 minuten vliegt met de E300 set op een disco met standaart motoren en stevig doorvliegen.

Je zou ook wat extra accu's aan kunnen schaffen.
Dan kan je in totaal langer vliegen en ben je waarschijnlijk een stukje goedkoper uit.

Je zou ook wat extra accu's aan kunnen schaffen.
Dan kan je in totaal langer vliegen en ben je waarschijnlijk een stukje goedkoper uit.

klopt, maar ik hoop juist met zo een setup, en dan twee accus nog langer te kunnen vliegen. Loopt al te tijd te klooien met van alles. Net nog mn tarot 650 op MP gezet. Wilde nog een foto maken terwijl deze vloog. Tikte de heg aan en magische rook. aaaargh.

Nu wil ik gewoon wat knaps voor mezelf maken. Mag wel iets kosten maar dan moet moet het ook goed.

Hoi,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ik wil binnenkort een eigen quadcopter gaan bouwen. Ik zal de quadcopter eigenlijk alleen maar gebruiken voor filmen.

Via via heb ik gratis 4 carbon props (10" x5) kunnen regelen met in mn achterhoofd ooit zoiets al dit te gaan maken. Ook heb ik al een gimball (185g) en 2x gopro (2x37g).

Wat ik tot nu toe ongeveer in gedachten heb:

Turnigy Tactical Talon Camouflage Quad-copter Frame (490mm)
LiPo 2200 3Cell 20-30c (Heb ik ook nog liggen maar miss te klein?)
4x Sunnysky X2212 980kv
4x TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module

+ al het kleine.

Mijn doel is om het zo stabiel mogelijk te maken ivb met filmen dus, het gaat vooral om het stil hangen en smooth bewegen en niet zozeer snelle bewegingen. Ik ben iemand die van goede en degelijke spullen houd, bovendien ben ik zeker bereid de tijd te nemen voor alles.

Verder heb ik kwa transmitter/receiver nog geen idee ..

Iemand op of aanmerkingen, tips, aanpassingen, do's of don'ts ?

Thnx alvast!

Hoi,

Ik ben redelijk nieuw hier maar ik wil binnenkort een eigen quadcopter gaan bouwen. Ik zal de quadcopter eigenlijk alleen maar gebruiken voor filmen.

Via via heb ik gratis 4 carbon props (10" x5) kunnen regelen met in mn achterhoofd ooit zoiets al dit te gaan maken. Ook heb ik al een gimball (185g) en 2x gopro (2x37g).

Wat ik tot nu toe ongeveer in gedachten heb:

Turnigy Tactical Talon Camouflage Quad-copter Frame (490mm)
LiPo 2200 3Cell 20-30c (Heb ik ook nog liggen maar miss te klein?)
4x Sunnysky X2212 980kv
4x TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module

+ al het kleine.

Mijn doel is om het zo stabiel mogelijk te maken ivb met filmen dus, het gaat vooral om het stil hangen en smooth bewegen en niet zozeer snelle bewegingen. Ik ben iemand die van goede en degelijke spullen houd, bovendien ben ik zeker bereid de tijd te nemen voor alles.

Verder heb ik kwa transmitter/receiver nog geen idee ..

Iemand op of aanmerkingen, tips, aanpassingen, do's of don'ts ?

Thnx alvast!

Transmitter/Receiver. Wat voor afstand heb je in gedachte? Heb zelf een graupner mx-16. Deze gaat tot 3 a 4 km. Hoe ik deze in moet stellen geen idee. Ik heb hulp gehad van Psyco Emil.

Mn zwager heeft een Dji DT-7 gekocht. Vlgs mij bij Digitech en dit werkt erg simpel vind ik. Van de week tot 1,4 km FPV geflogen zonder storing. Prijs is ook vriendelijk.

Maar goed, de experts kunnen je waarschijnlijk beter advis geven, maar dit is mijn mening.

laterzzzz

Hallo bartgraaf.

ik zie dat je aardig op de hoogte ben van wat je nodig hebt. Voor het filmen vanuit stilstand vliegen zou ik yoch de dji naza lite of dji nazav2 gaan. Zijn zeer goed en stabiel.. het frame lijkt me beetje lastig is heel weinig ruimte om alles op te zetten.

voor de transmitter had je ook een bedrag in gedachten dat je hier voor wil uitgeven?

oke bedankt voor de tips! Ik heb zitten kijken voor dji naza lite maar die is gelijk weer een heel stuk duurder dan de multiwii ..

Transmitter hoeft echt niet profi te zijn, omdat ik het dus vooral voor filmen zal gebruiken zal ik altijd wel in de buurt van de scene zijn dus een 5km afstand is niet echt nodig. Heeft iemand een link met een goede shop waar ik kan kijken ? Waar moet ik trouwens opletten als ik er een bestel ?

Hmm transmitter is lastig wil echt goedkoop dan zou ik voor dx6i gaan maar dan krijg je waarvoor je betaald. Een turnigy 9x of9xr zijn prima zenders voor wat je er voor.moet betalen en heb je ook nog.meer kanalen dan bij dx6i. En de 9x is makelijk up te graden als je in de toekomst fpv gaat vliegen;-).

inbouw FPV set DJI phantom

Hallo allemaal,

Mijn naam is sam en ik ben nieuw hier, sinds kort trotse eigenaar van een dji phantom.

Ik zoek iemand die voor mij een FPV set kan inbouwen, kan de complete set op marktplaats kopen maar is dit wel zo makkelijk zelf in te bouwen.

Weten jullie iemand in omgeving amsterdam die dit kan doen voor mij?>

Dit is de set die ik op het oog heb:
? Complete FPV set voor o.a. DJI Phantom. Live gopro video! - Modelbouw | Radiografisch | Vliegtuigen en Helikopters - Marktplaats.nl

tips zijn welkom! dank

Ik heb het een en ander zien staan over de Turnigy 9x, maar op hk staan mode 1 en mode 2 .. wat houd dit in ? Ik ga denk ik trouwens toch voor de multiwii pro ivb met de prijs.

Ik heb het een en ander zien staan over de Turnigy 9x, maar op hk staan mode 1 en mode 2 .. wat houd dit in ? Ik ga denk ik trouwens toch voor de multiwii pro ivb met de prijs.
Mode 1 & 2 verwijzen naar de layout van de sticks op de transmitter. Spektrum heeft een goede uitleg op hun website: https://www.spektrumrc.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=2105.

De één is niet specifiek beter dan de andere, maar als je met andere mensen vliegt is het handig om dezelfde stick indeling te hebben om gemakkelijk met iemand anders zijn quad te kunnen vliegen. Als je eenmaal een indeling gewend bent is het moeilijk de ander aan te leren. Iedereen die ik ken gebruikt mode 2.

Dus na bespreken en aanpassen word mn setup gaat waarschijnlijk worden:

MultiWii Pro + gps
sunnysky x2212 980kv
Turnigy plush 30A
3300 3s 20/30c
9" x5 props

oh en wss Turnigy 9x mode II

Nu nog tips ?

Ziet er goed uit, maar waarom niet een Naze32 full? GPS is ook goed ondersteund. Denk dat de MW ook prima voldoet hoor, de naze32 staat niet stil qua ontwikkeling

Back