Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Ja heb ik idd naar gekeken maar en stonden maten in 1079 bijv. En dat snapte ik niet helemaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
De motors net binnen gekregen en wat zijn die klein zeg. En daar betaal je dan bijna 20 euro voor :( :)

Ja denk dat die wel een goed vermogen heeft haha. Dat moet ook wel voor dat geld:)

Hahaha ik dacht ook zoiets toen ik de Cobra's binnenkreeg, maar die zijn voor een mini dus nog veel kleiner. Maar wat maken al die motoren een herrie zeg, hoe klein ze ook zijn, en wat hebben ze een power!

weet iemand mischien een nederlandse (of europese) webshop die lagers verkopen voor sunnysky x2212-13 motoren? in china en de vs heb ik er al wat gevonden, maar ik heb ze eigenlijk nu toch echt nodig...

groet

quadcopter ups and downs, letterlijk en figuurlijk

Zoals zoveel mensen op dit forum ga ik me ook maar eens wagen aan het zelf bouwen van een multicopter :) Ik ben van plan een medium grootte quadcopter te maken met uitbreid mogelijkheden voor FPV. Dus op sommige onderdelen heb ik in eerste instantie wat bespaart. Na veel research kom ik op de volgende setup uit:

Frame: Hoverthings Flip 360 FPV
Motoren: Turnigy Aerodrive SK3 - 2822-1090kv
ESC: Turnigy Plush 12A
Li-Po: Turnigy nano-tech 2200mah 3S 25~50C
RC: OrangeRx R710 Spektrum DSM2 Compatible 7Ch (Heb al een Spektrum DX6i)
Flight controller: Naze32 Acro
Props: 8'' x 4,5'' Gemfan

Volgens eCalc kom ik met deze setup ongeveer rond 54% throttle hover uit. Is dat oké om nog een beetje agressief te kunnen vliegen (flips, rolls)?

Alle tips, kritiek en feedback is welkom :D

Het meeste zit al in elkaar :)) nu alleen nog een flight controller. Alleen ik heb een imax b6ac oplader maar er zit geen een xt60 stekker bij om mn accu opteladen kan ik gewoon losse xt60 aan een kabel van de oplader solderen? Om hem alsnog opteladen

7unahyme.jpg

Hoi,

Mijn twee orders bij HK zijn nog steeds niet verzonden omdat bij beide orders nog items in backorder staan.

Bij de EU order:
D2830-11 1000kv Brushless Motor (EU Warehouse)
Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware) (EU Warehouse)
(beide zijn internationaal wel in voorraad)

Bij de internationale order:
Turnigy Heat Shrink Tube 50mm BLACK (1mtr)
HXT 4mm Gold Connector w/ Protector (10pcs/set)
(beide niet in voorraad in het EU warehouse)

Ik begin het wachten nu toch wel een beetje zat te worden en ga de motoren en ESC's dan maar internationaal bestellen.

Dan nog de connectors en de 50mm heat shrink tube.
De 4mm gold connectors zie ik hier op eBay, maar zou dat wel dezelfde kwaliteit zijn als die bij HK? Iemand daar toevallig ervaring mee? En wie weet er een goed alternatief voor de 50mm heat shrink tube?

Volgens mij is het niet slim om bij HK dingen te bestellen die niet op voorraad zijn. Soms duurt het weken, soms ook maanden en sommige dingen komen nooit meer terug.

Ook vind ik de voorraad in het EU warehouse zeer beperkt en heb uiteindelijk alles bij int. besteld. Vaak zijn de int. prijzen incl verzendkosten nog lager als de EU prijzen incl. verzendkosten.
Zo zijn 4x 2830-11 incl verzenden, eu 1,20 goedkoper via int als via eu

invoerrechten niet, btw net wel.
Als je 2x2 besteld heb je daar ook geen last van, ben je net paar euro duurder uit als EU

Back