Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Zo, mijn motoren en props zijn binnen.
De cobra's 2217/20 950kv en Gemfan 9" props.
Nu kan ik verder gaan bouwen aan mijn setup.

Ik dacht zelf om de ZTW A-series 20A ESC (SimonK) te bestellen.
Alleen vind ik het lastig op een 4s lipo uit te kiezen en waar ik deze het beste kan bestellen.
Misschien dat jullie mij hier kunnen helpen.
Daarnaast had ik nog een vraag of alle flightcontrollers ook werken op een Macintosh?
Graag jullie reacties.

Multistar High Capacity 4S 4000mAh Multi-Rotor Lipo Pack
Zal deze iets zijn?

Dat hangt af van je vlieggewicht.
Met 9X4.5 props.
Maximum stroom verbruik pieken van 15A X 4=60A.
Deze lipo kan maximaal pieken van 20X4Ah=80A verwerken.
Continu echter maar 40A maar dat is genoeg om 4X800gram=3200gram lift te creeren.
Hoe lager het gewicht hoe lager het continu stroom verbruik.

Maar wat gaat dat kosten incl verzenden?

Laatst bewerkt:
Dat hangt af van je vlieggewicht.
Maximum stroom verbruik pieken van 15A X 4=60A.
Deze lipo kan maximaal pieken van 20X4Ah=80A verwerken.
Continu echter maar 40A maar dat is genoeg om 4X800gram=3200gram te creeren.
Hoe lager het gewicht hoe lager het continu stroom verbruik.

Oke, dus u/jij zegt eigenlijk dat het beter is wanneer ik de Multistar High Capacity 4S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack bestel. De berekeningen ben ik nog niet zo goed in, misschien dat u tips heeft dat ik zelf verder rond kan kijken.

Oke dan ga ik waarschijnlijk voor die. Die eindpunten zijn voor de servo toch (als je een digitale hebt) dat je kan bepalen van waar tot waar hij draait?

Stel ik koop deze transmitter, de turnigy 9x wel te verstaan, is het dan een kwestie van de batterijen er in stoppen, de reciever correct op de kk2 bord aansluiten en vliegen. Of moet je nog een hele hoop doen met de settings en welke dan.

Op internet heb ik gezien hoe je die switches instelt.

sorry voor de vele vragen

Oke, dus u/jij zegt eigenlijk dat het beter is wanneer ik de Multistar High Capacity 4S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack bestel. De berekeningen ben ik nog niet zo goed in, misschien dat u tips heeft dat ik zelf verder rond kan kijken.
Nee hoor maar op afstand kan ik niet inschatten met hoe veel kilo je straks de lucht in gaat en in de lucht wil blijven.
Ik reken alleen voor tot hoe veel gewicht deze setup ongeveer zou kunnen trekken.
Verder waarschuw ik je voor tegenvallende kosten voor het verzenden van lipo en adviseer je in het Euro ware house te zoeken.;)

Stel ik koop deze transmitter, de turnigy 9x wel te verstaan, is het dan een kwestie van de batterijen er in stoppen, de reciever correct op de kk2 bord aansluiten en vliegen. Of moet je nog een hele hoop doen met de settings en welke dan.

Op internet heb ik gezien hoe je die switches instelt.

sorry voor de vele vragen

servo stekkers er in naar kk bordje zelf level op schakelaar zetten en vliegen wel even kijken bij menu van kk bordje in receiver tap alles goed staat anders met suptrims bij helpen tot alles goed staat

ik dank u hartelijk. over dat suptrims in het kk bord begrijp ik niet helemaal maar dat kan ik later altijd nog vragen. Ik zat trouwens te kijken naar deze batterij te kijken, een 4s voor later met pfv en camera maar ik wil hem nu al meebestellen vanwege de verzendkosten, of kan ik er al vanaf het begin in de leerfase mee vliegen?Multistar High Capacity 4S 5200mAh Multi-Rotor Lipo Pack
maar toen viel me iets op over de lage discharge rate, namelijk 10 C, is dit hoog genoeg of is dit dan geen geschikte batterij. M'n quad zal in totaal met camera ongeveer 1,5 kilo wegen.

als altijd, dank voor uw tijd en sorry voor de vragen

10C betekend nog wel 52A en daar kan je heel wat mee doen met een 1.5kg quadcopter.
Het stroomverbruik is anders als met een vliegtuig omdat je minimaal constant moet hooveren en ik denk dat de fabrikant met die waarde probeert aan de save kant te zitten omdat hij claimt dat dit een speciale multicopter lipo is.
Het is trouwens te berekenen met een calculator wat een ESC motor prop lipo combinatie aan lift kracht kan leveren.
Estimate Propeller Static Thrust

http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en

Niemand vraagt zich hier af wat het stroomverbruik van zijn creatie is maar vraagt zich wel af wat voor een lipo hij nodig heeft.

beste forumleden,

allereerst wil ik me excuseren voor de zoveelste domme vraag. Ik begrijp dat ik wat irritant ben maar ik wil dit toch in 1 keer goed doen. Sorry daarvoor :worship::worship::worship:

Nou ben ik nog eens goed onderzoek gaan doen naar de motors voor de quadcopter die ik wil bouwen. Het frame is dus de flitetest anycopter Rotor Bones | Flite Test in dat filmpje en in de beschrijving hebben ze het over deze motor Turnigy Park300 Brushless Outrunner 1380kv Nou kan ik hiervoor geen motormounts vinden die in een european warehouse zijn. Nou zeggen ze in dat filmpje dat je motor niet veel zwaarder moet zijn dan 45 gram. Mijn originele motors NTM Prop Drive Series 28-26 1100kv / 252w (short shaft version) (EU warehouse) zijn 54 gram. maar hier kan ik wel alle benodigde onderdelen van kopen. Denken jullie dat dit wel kan op het houten frame of gebeuren er dan allemaal nare dingen:p.

Ook staan er bij de hobbyking productpagina's vaak twee verschillende gewichten van de producten. Schermafbeelding 2014-09-18 om 22.50.35 zie boven en onder. Is de een het verpakkings gewicht en de ander dat van het product zelf.

Antwoorden zouden me heeeeeeeeeel erg uit de brand helpen.

Met vriendelijke groet,

(nogmaals sorry)

oh de schermafbeelding kunnen jullie niet zien. Je kan het ook zien als je naar die productpagina van mijn originele motor gaat. ff naar beneden scrollen

In de beschrijving staat het gewicht en ergens onderaan wat jij bedoeld gewicht met verpakking die kan wel veel hoger liggen bij hk

Oke dankuwel, bij de hobbyking winkelwagen staat dan ook het totale gewicht van je bestelling (in de verpakking). Daarmee was ik even in verwarring gebracht.

beste forumleden,

Het frame is dus de flitetest anycopter Rotor Bones | Flite Test in dat filmpje en in de beschrijving hebben ze het over deze motor Turnigy Park300 Brushless Outrunner 1380kv Nou kan ik hiervoor geen motormounts vinden die in een european warehouse zijn. Nou zeggen ze in dat filmpje dat je motor niet veel zwaarder moet zijn dan 45 gram. Mijn originele motors
Een motor van 25 gram max 7A 1380kv heb je niets aan.
Draait te veel toeren en kan het vermogen niet aan en past dus niet in je setup.
Ik vraag me nu ook af of dat frame niet te licht is voor je setup.
Je bent begonnen met een setup op basis van deze motoren en een 4000mAh lipo 30A regelaars.
Wat moet je dan met 7A motoren en 30A regelaars dat past niet bij elkaar.:hammer::confused::(;)

De setup uit het filmpje is een heel ander verhaal.

Recommended Electronics:

Control Board:
Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board

Motors:
Turnigy Park300 Brushless Outrunner 1380kv
Blue Wonder (2712-12 24G) - LazerToyz.com

Speed Controllers (15A):
Turnigy Speed Controllers

Batteries:
1300-2200Mah 3S

Propellers:
8045 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Flouro Yellow)
8045 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Red)
8045 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Blue)

Beste forumleden,

Naar door anderen doorverwezen te zijn naar dit draadje, ga ik hier mijn grote vraag stellen. Ik wil namelijk, net als veel anderen zie ik, mijn eigen quadcopter bouwen. Hij moet van goede kwaliteit zijn maar mag niet teveel kosten (budget 150-200 euro).
Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen.
Ik wil je niet ontmoedigen maar zou beginnen met een bestaand ontwerp niet zo zijn voordelen hebben?
Het zou al een stuk schelen als je wat ervaren mensen in je omgeving had maar het lijkt nu of je alleen afhankelijk bent van dit forum.
Maar nogmaals laat je niet ontmoedigen je bent niet de enige beginner die hier tegen op loopt.

Laatst bewerkt:
Een motor van 25 gram max 7A 1380kv heb je niets aan.
Draait te veel toeren en kan het vermogen niet aan en past dus niet in je setup.
Ik vraag me nu ook af of dat frame niet te licht is voor je setup.
Je bent begonnen met een setup op basis van deze motoren en een 4000mAh lipo 30A regelaars.
Wat moet je dan met 7A motoren en 30A regelaars dat past niet bij elkaar.:hammer::confused::(;)

allereerst ontmoedigd u mij helemaal niet, sterker nog, dit is waar ik van leer en waar ik iets van opsteek. U hebt gelijk dat ik niet echt iemand in de buurt heb die me hiermee kan helpen. Mijn vader heeft wel enige kennis van elektriciteit maar ook hij heeft geen ervaring met multicopters.

ik begrijp helemaal dat u verward bent over die 7A motors met 30 A speedcontrollers. Mijn eerste setup had ik gebaseerd op deze motors: NTM Prop Drive Series 28-26 1100kv / 252w (short shaft version) (EU warehouse) daarop had ik dus ook mijn esc's en batterij op uitgezocht. Het enige wat ik me in het vorige bericht afvroeg was, of het heel erg uitmaakt dat de motors 9 gram zwaarder zijn dan aangeraden. ik heb dat wellicht wat raar opgeschreven.:hammer::hammer::hammer::hammer:

die motoren hebben 20 tot 30 A esc's nodig. Ik had de 30 A gekozen omdat die het goedkoopst waren.

sorry voor de verwarring. Graag antwoord en ik ben jullie heel erg dankbaar

(zeker meneer CD'rom flyer):worship::worship::worship:

. Het enige wat ik me in het vorige bericht afvroeg was, of het heel erg uitmaakt dat de motors 9 gram zwaarder zijn dan aangeraden. ik heb dat wellicht wat raar opgeschreven.:hammer::hammer::hammer::hammer:

die motoren hebben 20 tot 30 A esc's nodig. Ik had de 30 A gekozen omdat die het goedkoopst waren.
Dat een motor 9 gram zwaarder is maakt niet uit.
Dat betekend dat hij meer power aan kan.
Het gaat er om dat de lipo de regelaar en de motor ongeveer de zelfde stroom aan kunnen.
Als de kv van de motor hoger is dan heeft dat hetzelfde effect als wanneer je er een grotere prop op zet.
De stroom gaat dan omhoog en dat kan die 7A motor nu juist niet hebben.
Als je motoren uitzoekt let dan op het gewicht de kv en maximum stroom en niet op de bla bla die de fabrikanten er op plakken.
Als dat anders is dan heb je waarschijnlijk een verkeerde motor uit gekozen.
De prijs van een motor moet je niet te veel naar kijken want als hij jouw te duur is dan is er met zo veel aanbod wel een goedkopere met dezelfde specs te vinden.

Laatst bewerkt:
Dat een motor 9 gram zwaarder is maakt niet uit.
Dat betekend dat hij meer power aan kan.
Het gaat er om dat de lipo de regelaar en de motor ongeveer de zelfde stroom aan kunnen.
Als de kv van de motor hoger is dan heeft dat hetzelfde effect als wanneer je er een grotere prop op zet.
De stroom gaat dan omhoog en dat kan die 7A motor nu juist niet hebben.
Als je motoren uitzoekt let dan op het gewicht de kv en maximum stroom en niet op de bla bla die de fabrikanten er op plakken.
Als dat anders is dan heb je waarschijnlijk een verkeerde motor uit gekozen.
De prijs van een motor moet je niet te veel naar kijken want als hij jouw te duur is dan is er met zo veel aanbod wel een goedkopere met dezelfde specs te vinden.[/QUOTE]

de motor die ik in gedachten heb heeft een max current van 20A, de esc is 30A
en de batterij
1. [turnigy (3s) 2650 mAh discharge 20C, peak discharge 30C]
2. [multistar (4s) 5200 mAh discharge 10C, peak discharge 20C]
3. [zippy (4s) flightmax 3000 mAh discharge 20C, peak discharge 30C]

volgens mij kan dit gewoon samen, wat is echter de beste batterij.(ik wil 1 3s en 1 4s batterij. volgens mij is die 3s batterij goed dus de keuze is uit die twee 4s batterijen)

Ik kan niks beloven maar volgens mij is dit mijn laatste vraag:p

Laatst bewerkt:
Door dat bovenste zinnetje "quote= cdrom flyer enz" in mijn post gaat er iets fout.
Ik heb het al weggehaald.
Als jij dat zinnetje ook even uit jouw post weg haalt dan komt het weer goed.;)

Ter zake.
Ik weet niet welke motor je in gedachte hebt dus wat is de kv en het gewicht?
En ga je nu voor 3S of voor 4S.:confused:;)

En volgens mij komen er nog wel meer vragen.;)

Door dat bovenste zinnetje "quote= cdrom flyer enz" in mijn post gaat er iets fout.

Ter zake.

En volgens mij komen er nog wel meer vragen.;)[/QUOTE]

Zo die zinnetjes zijn weggehaald, de motor die ik in gedachten heb is deze NTM Prop Drive Series 28-26 1100kv / 252w (short shaft version) (EU warehouse)

ik wil op een 3s lipo leren vliegen. Iets minder power en iets meer controle. Later echter, wil ik gaan vliegen op een 4s. die geeft meer power en daarmee kan ik dus dan m'n gopro aan mijn quadcopter maken. Ik wil alleen die 4s meebestellen want dat scheelt in verzendkosten.

ik hoop dat ik zo duidelijker ben,
:D:o:eek:;)

Ter zake.

En volgens mij komen er nog wel meer vragen.;)[/QUOTE]

Zo die zinnetjes zijn weggehaald, de motor die ik in gedachten heb is deze NTM Prop Drive Series 28-26 1100kv / 252w (short shaft version) (EU warehouse)

ik wil op een 3s lipo leren vliegen. Iets minder power en iets meer controle. Later echter, wil ik gaan vliegen op een 4s. die geeft meer power en daarmee kan ik dus dan m'n gopro aan mijn quadcopter maken. Ik wil alleen die 4s meebestellen want dat scheelt in verzendkosten.

ik hoop dat ik zo duidelijker ben,
:D:o:eek:;)

Back