Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

soms een foto of schets ervan?
Heb zelf ook al iets ontworpen maar ga wachten met te monteren na dat hij gevlogen heeft

Hi Hans,

Enkel roer in het midden zit natuurlijk wel beter in de luchtstroom van de prop, werkt wellicht ook goed, uitproberen...
Voor sturen op het water moet het echter wel zo ver doorlopen dat er ook als de boot op de step planeert nog een deel in het water blijft...
Mijn plan is om later de waterroeren afneembaar te maken dmv 2mm goudtekkers of een draaipunt zodat ze wegklappen op gras met een veertje om ze in het water op de plek te houden

Peter

Hier dan de schets van het roertje.

Roertje.jpg

Hans.

KISS: Keep It Simple, Stupid !!

Mooi gedaan Hans. 3/2 Alu buisje met 2mm carbon staf als as. Roer uit 0,3mm triplex, scharnierpunt dmv een alu popnageltje?

Vandaag weer lekker Hydro airbrushen (wat kost dat een hoop tijd....) Morgen ben ik niet in Vlissingen, aangezien we op de Goudse club een BBQ hebben.

Peter,

Waar kan ik repen Carboon kopen voor de onderkant of had je een ander idee ?

Hans.

Ik heb gewoon 20grams glasvezel met glitsa gebruikt. Moet ruim voldoende zijn voor grasraggen. Asfalt lijkt me geen goed idee. Maar asfalt en depron zullen toch nooit vrienden worden....

Edit: De Quartel verkoop GRAUPNER Koolstof strip 25,4 x 0,8mm L=1000mm voor €7,50.

5222.25,4.0,8gr.jpg

Hi Hans,

Ik heb onder de voorste drijvers nog een strook 3mm depron zitten die aan de zijkanten 2mm uitsteekt en aan de achterzijde/step 6mm
Hiermee verbeter je het loskomen en glijden op water, om het glad te maken zit hier gewoon een stuk cellotape op, zagitape of Oracover kan natuurlijk ook...
Hobby-Inn schijnt tegenwoordig ook halfrond carbon te verkopen, wie weet wat ze nog meer hebben........

Ik heb de drijvers natuurlijk al klaar gemaakt, maar voor verbeteringen komt dat bij het tweede ontwerp want dan kan ik van deze eerste de foutjes makkelijk er uithalen.
Je moet toch altijd zelf eerst zien wat het kan en beter kan.
Maar dat idee van jouw Peter zal ik in mijn achterhoofd houden, bedankt.
Ik de bekleed het met Oracover omdat ik het in de eerste instantie op water ga gebruiken op vakantie en dan is het ook goed waterdicht.

Hans.

Hi prop-er,

Ik heb hier de 120% versie van jouw ontwerp, Tita heeft er een mooie pdf file van gemaakt die in A4 is opgedeeld :)
Weet iemand nog een plekje om dit neer te zetten?

Peter

Pjotrrr zei:
Hi prop-er,

Ik heb hier de 120% versie van jouw ontwerp, Tita heeft er een mooie pdf file van gemaakt die in A4 is opgedeeld :)
Weet iemand nog een plekje om dit neer te zetten?

Peter

Wat een domme vraag peter... :hammer:

Hier wordt ik treurig van :cry:

Ik denk dat het richtingsroer groter gemaakt is, maar of dat genoeg is weet ik niet.

Hans.

Back