Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Ik had pas een sites met allebei omgebouwde coaxiale heli's daar zat ook een blade mx bij in een plastic 1/72 kit, dus ik dacht, kan mijn lama niet in een 1/32 kit :p en ja hoor, een een beetje dingen wegsnijden voor de servo's zou hij perfect in een revell medicopter 117 passen, alleen heb ik wel een probleem, als er iet skapot maakt meot ik mn hele kit openbreken om bij mn lama te komen :p

all problems solved';)

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen,

Na een paar uur op de sim heb ik mn helicopter uitgetest, uiteraard goed gecrashed waarbij het landingsgestel en een heeeel klein stukje staart(maakt dit uit?) en de stabilisator stang krom.(kan ik deze handmatig recht buigen of blijft hij dan toch afwijken?

In welke onlineshop kan ik het beste mijn spullen bestellen?

Groeten

Beste mensen,

Na een paar uur op de sim heb ik mn helicopter uitgetest, uiteraard goed gecrashed waarbij het landingsgestel en een heeeel klein stukje staart(maakt dit uit?) en de stabilisator stang krom.(kan ik deze handmatig recht buigen of blijft hij dan toch afwijken?

In welke onlineshop kan ik het beste mijn spullen bestellen?

Groeten

Esky-shop, perfecte service, voor 12 uur bestellen heb je het als het goed is de volgende dag in huis.

De stabilisator staat bij mij ook redelijk krom, buig die andere ook krom :p

Wat je ook kunt doen, om crashes te voorkomen is om ong op 2 m te blijven. Dan ben je uit de zone van het ground effect, en is er veel wind dan kun je direct lager gaan, maar let erop dat je de joystick rustig naar beneden doet en niet meteen de motor uitzetten, want dan valt hij als een baksteen naar beneden.

Wat je ook kunt doen, om crashes te voorkomen is om ong op 2 m te blijven. Dan ben je uit de zone van het ground effect, en is er veel wind dan kun je direct lager gaan, maar let erop dat je de joystick rustig naar beneden doet en niet meteen de motor uitzetten, want dan valt hij als een baksteen naar beneden.

NEE, de meest veilige manier is gewoon rond de 1 meter , ben je uit het grondeffect en je crasht ook niet hard.

In het boekje staat, dat je op circa +- 2 meter uit het ground effect ben, maar inderdaad op 1m is de schade van een crash het minste ;) Op 2 m ben je hem snel kwijt als er een windvlaag is.

In het boekje staat, dat je op circa +- 2 meter uit het ground effect ben, maar inderdaad op 1m is de schade van een crash het minste ;) Op 2 m ben je hem snel kwijt als er een windvlaag is.

In het boekje staat bijna niks over de coaxialen, en ik had geen last meer van het grond effect toen ik op 30 cm hoogte zat, want als ik zachtjes probeer te landen ga je onder de 30 cm en dan gaat hij weg dus landen is gewoon een kunst

Zo ik heb alles een beetje gefixt met ducktape totdat het nieuwe landigsgestel binnen is.

in de huiskamer gaat hij echt elke kant op maar ik durf ook niet boven de 30 cm te gaan omdat ik bang ben dat hij ergens tegenaan beukt.
heb ondertussen 2 sets blades kapot gevlogen, ga zo de extreme blades er maar eens op zetten.

Het viel me op de ''staartvlakken'' nog niet op mijn tail waren gezet, dit heb ik dus net gedaan en ben benieuwd of hij nu wat beter vliegt in plaats van dat hij oncontroleerbaar alle kanten op vliegt :D

wel mooi spul allemaal en ik denk dat deze hobby me wel gaat bevallen mits ik dat ding een beetje kan vliegen!

Vanavond naar buiten op een veldje als het windstil is en dan afstellen met de gain - proportionel schroefjes!

In het boekje staat bijna niks over de coaxialen, en ik had geen last meer van het grond effect toen ik op 30 cm hoogte zat, want als ik zachtjes probeer te landen ga je onder de 30 cm en dan gaat hij weg dus landen is gewoon een kunst

Dan moet je het boekje maar eens goed lezen, staat er toch echt duidelijk in.

Zo ik heb alles een beetje gefixt met ducktape totdat het nieuwe landigsgestel binnen is.

in de huiskamer gaat hij echt elke kant op maar ik durf ook niet boven de 30 cm te gaan omdat ik bang ben dat hij ergens tegenaan beukt.
heb ondertussen 2 sets blades kapot gevlogen, ga zo de extreme blades er maar eens op zetten.

Het viel me op de ''staartvlakken'' nog niet op mijn tail waren gezet, dit heb ik dus net gedaan en ben benieuwd of hij nu wat beter vliegt in plaats van dat hij oncontroleerbaar alle kanten op vliegt :D

wel mooi spul allemaal en ik denk dat deze hobby me wel gaat bevallen mits ik dat ding een beetje kan vliegen!

Vanavond naar buiten op een veldje als het windstil is en dan afstellen met de gain - proportionel schroefjes!

Probeer in het begin niet binnen te vliegen, krijg je alleen maar ongelukken van! Je kunt het beter buiten leren als het windstil is, dan is het veel beter! Ik maakte mijn heli ook altijd kapot binnen, en binnen heb je ook veel lawaai, buiten is het veel leuker :)

Probeer in het begin niet binnen te vliegen, krijg je alleen maar ongelukken van! Je kunt het beter buiten leren als het windstil is, dan is het veel beter! Ik maakte mijn heli ook altijd kapot binnen, en binnen heb je ook veel lawaai, buiten is het veel leuker :)

Haha dat is waar maar als je de hele dag naar je chopper staat te kijken terwijl het buiten windkracht 4 waait:P

Ik heb niks kapot gemaakt binnen, en binnen is het ook windstil dusz

mijn v 3

mijn lama v3 doet gek als ik m over de grond heen hoover.

als ik rond de 30 cm hoog ben gaat mijn heli met de neus naar voren gewoon rondjes draaien.
de heli hangt gewoon naar voren maar hij draait in het geheel snapie?....:confused:

hij cirkelt rondjes boven de grond.
hoe verhelp je dit?

Mixit, ik had het over mezelf. Dat ik mijn heli altijd kapot maakte binnen.;) Maar krokodillo, je moet als het buiten windstil is even met de trimschakelaars op je zender spelen, totdat hij weer normaal doet ;). Dit kun je het beste buiten doen omdat je daar mee ruimte hebt :)

mijn lama v3 doet gek als ik m over de grond heen hoover.

als ik rond de 30 cm hoog ben gaat mijn heli met de neus naar voren gewoon rondjes draaien.
de heli hangt gewoon naar voren maar hij draait in het geheel snapie?....:confused:

hij cirkelt rondjes boven de grond.
hoe verhelp je dit?

Hoi,

Dit fenomeen is beter bekend onder de naam "Toilet Bowl Effect" of wel TBE. Hier is al veel over gevraagd en beantwoord op dit forum. Doe eens een zoekopdracht met "toilet bowl effect" en/of TBE en je zult de antwoorden vinden.

Groeten,

Paul

Hoi,

Dit fenomeen is beter bekend onder de naam "Toilet Bowl Effect" of wel TBE. Hier is al veel over gevraagd en beantwoord op dit forum. Doe eens een zoekopdracht met "toilet bowl effect" en/of TBE en je zult de antwoorden vinden.

Groeten,

Paul

Hier heb ik ook wel eens last van, als ik flink naar de wc moet haha :P

De eerste keer is het behoorlijk eng, maar het is belangrijk dat je gewoon even flink gas durft te geven waardoor ie minimaal 50 cm boven de grond komt. Op ooghoogte vliegt het veruit het makkelijkst omdat je dan alles makkelijk kan inschatten.

Die staartvinnetjes voegen niets toe qua vliegeigenschappen, is puur voor het uiterlijk.

Wees niet bang dat het stuk gaat van een te harde landing hoor. Ben al meerdere malen met een duikvlucht recht de grond in gedoken, niets aan het handje. M'n complimenten voor E-Sky, dat spul is oersterk :)

Groetjes!

Back