Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
Welke Xtreme onderdelen heb je dan besteld? En waarom een lipo alarm? Als het vermogen afneemt dan merk je dit toch direct?:)

Alleen dat alarm, en een lipo houd veel langer een contsante stroom, maar als hij inkakt is hij kapot.. en het is ook nog leuk..

Ok, wat bedoel je met als hij inkakt? Ik heb hem gezien op Esky shop. Wel een mooi setje zeg! Alleen waar plaats je de module van het alarm dan? En hoe moet je de ledjes monteren, want als ik dat ooit eens zou willen doen, dan snap ik niet waar ik alles moet steken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, wat bedoel je met als hij inkakt? Ik heb hem gezien op Esky shop. Wel een mooi setje zeg! Alleen waar plaats je de module van het alarm dan? En hoe moet je de ledjes monteren, want als ik dat ooit eens zou willen doen, dan snap ik niet waar ik alles moet steken.

Die ledjes doe je vast met plakband ofzo en als een lipo inkakt zit hij onder de gewenste 3 Volt. De module moet bij de 4-in-1 of ergens tegen de zijkant. Hij wordt aangesloten op de balancerkabel.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Dit is en andere van Carson, dat is geen alarm die blijft dus knipperen tot je heli uit is. Die gaat op je rode aansluitkabel

Maar die kan je beter gebruiken op schaalbodys dioe op t-rexen enz moeten

Edit:
DSC04529.JPG
DSC04459.JPG

Ik heb altijd gedacht dat een lama een mislukte bell 47 was, niet dus :p

Laatst bewerkt door een moderator:
indoor/outdoor

hey hier ben ik weer.
Me lama zit alweer in elkaar en is vliegklaar. er is alleen nog niet echt een plek waar ik kan vliegen.
en buiten is het vaak te winderig voor de lama v 3
hoe zit dat bij julie?

heb je een groot huis(veel lege ruimte?
want ik vlieg m hier zo in de tv of zoiets:D

Redelijke grote ruimte ja, het plafond is 7 meter hoog dus genoeg ruimte om helemaal omhoog en helemaal omlaag te gaan. Maar ik ga nog 1 keer kijken of mn pa wat voor me wil bestellen :A:

indoor/outdoor

Redelijke grote ruimte ja, het plafond is 7 meter hoog dus genoeg ruimte om helemaal omhoog en helemaal omlaag te gaan. Maar ik ga nog 1 keer kijken of mn pa wat voor me wil bestellen :A:

Ik vroeg me af of er mensen behoefte hebben om met meerdere mensen tegelijk in een gymzaal (gemiddeld)
wilden modelvliegen. heli/vliegtuigen.:(:mrgreen::p
zo ja post het ff hierzo boven of prive bericht.
bij te wijnig animo of omstandigheden gaat t niet door.
Antre geld hangt af van het aantal mensen

het gaat om de regio N-H (noord-holland -heerhugowaard en omstreken)

Ik haak af want ik woon in het buitenland :)
Ik had eerlijk gezegd weinig zin om nog te gaan vliegen en af te stellen, maar ik ga nu de staart lijmen en dan ga ik tijd maken om eens lekker af te stellen

Hier stond nog net een beetje te veel wind, dus kon ook niet gaan vliegen :( Bij een zuchtje wind gaat de heli al wegdrijven, wat erg irritant is!

Hier stond nog net een beetje te veel wind, dus kon ook niet gaan vliegen :( Bij een zuchtje wind gaat de heli al wegdrijven, wat erg irritant is!

ja daar had ik ook al veel last van, ben nu op zoek naar een goeje outdoor voor hierna heeft iemand een idee welke soorten het goed doen...

buiten is minstens FP, maar dan moet je wel in het binnenland wonen en niet veel meer dan gemiddeld windkracht 2-3 hebben om te kunnen vliegen.

Zit je aan de kust en rond de windkracht 4+, dan ga je toch echt naar de CP helis toe voor buiten

Ik woon aan de kust en heb een Lama V3. En binnen vliegen is niet zo geschikt. Het huis is wel groot genoeg, alleen ben bang dat ik tegen iets duurs aanvlieg en/of mijn heli beschadigt op de tegels. Kan beter lekker in het gras vliegen. Maar als het eens windstil is dan kun je hier prima vliegen. Ik woon zo'n 20 meter van de zee vandaan, en savonds rond een uur of 9 is het echt lekker rustig :) Alleen nog een paar ledjes erop en ik kan zelfs nog wat later gaan vliegen :)

En krokodildo: Als je buiten wilt vliegen, zoek een goed beschutte plaats op tegen de wind. Zoals een tuin met schuttingen of een plaats buiten met beschuttingen er rond. Dan is het prima te doen. Mocht je wat hoger willen gaan, let dan op de wind. Want als hij + 2 meter hoog is en er is een windvlaag dan ben je hem gegarandeerd kwijt, tenzij je al zo ervaren ben dat je weet hoe je moet handelen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is maar een tip, omdat ik ook al een keer bijna een crash heb gehad door windvlagen.

Ik woon aan de kust en heb een Lama V3. En binnen vliegen is niet zo geschikt. Het huis is wel groot genoeg, alleen ben bang dat ik tegen iets duurs aanvlieg en/of mijn heli beschadigt op de tegels. Kan beter lekker in het gras vliegen. Maar als het eens windstil is dan kun je hier prima vliegen. Ik woon zo'n 20 meter van de zee vandaan, en savonds rond een uur of 9 is het echt lekker rustig :) Alleen nog een paar ledjes erop en ik kan zelfs nog wat later gaan vliegen :)

En krokodildo: Als je buiten wilt vliegen, zoek een goed beschutte plaats op tegen de wind. Zoals een tuin met schuttingen of een plaats buiten met beschuttingen er rond. Dan is het prima te doen. Mocht je wat hoger willen gaan, let dan op de wind. Want als hij + 2 meter hoog is en er is een windvlaag dan ben je hem gegarandeerd kwijt, tenzij je al zo ervaren ben dat je weet hoe je moet handelen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het is maar een tip, omdat ik ook al een keer bijna een crash heb gehad door windvlagen.

Kijk dat bedoel ik nou, als je die alarmlichten koopt heb je ten eerste knipperende navigatielichten en ten tweede weet je wanneer je lipo leeg is want dan gaan ze branden

oke

ik heb wel een groot park in de buurt. dat is ook redelijk beschut maar het waat er sosms toch echt te hard.
oja goeie tip om rond savonds 9 uur te gaan (dan waait het inderdaaat nooit harder dan +2/+4

hallo allemaal,

ik ben vandaag mijn esky lama v3 binnen gekregen, nu wil ik dus oefenen op de sim maar die zegt :D3DRM.dll is not loaded??
en nu kan ik dus niet oefenen

wat is dat precies?
ik heb gewoon windows vista ?

programma doet het op de andere laptop wel maar de zender reageerd niet op het spel, kan iemand me helpen?

hallo allemaal,

ik ben vandaag mijn esky lama v3 binnen gekregen, nu wil ik dus oefenen op de sim maar die zegt :D3DRM.dll is not loaded??
en nu kan ik dus niet oefenen

wat is dat precies?
ik heb gewoon windows vista ?

Ik had even de shop gebeld, die hebben me een link met een uitgebreide handleiding gegeven, nu even wachten tot hij de usb van de zender vindt want dat duurt nu al even...

Back