Het grote Lama V3 en V4 topic

• Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
lama v 3 & trillen

bedoelen jullie trillen of tillen myne trilt ook als een gek maar ik heb ondekt hoe t komt by mij dan
mijn tandwiel van me lower blade is een tandje kwijt en trilt nu als een gek en tikte ook vreselijk ik wil nu me tandwiel vervangen maar weet niet hoe ik ze los krijg. iemand ervaring mee en oja de lama is een prima beginners vliegtuig ik heb me 2/e helicopter en deze is tot nu toe de best:p

Zelfs in het midden zou hij moeten reageren, vreemd.
Ik kreeg de tip trouwens van een andere forum gebruiker ooit, had precies hetzelfde probleem als jou : hoe ik ook afstelde, de Lama bleef trillen als een gek.
Na wat draaien aan de Gain dus was het probleem gelijk over.

Blijf het nog steeds vreemd vinden hoor, want die Gain heeft alleen maar te maken met de reactiesnelheid van de besturing.
Maar ach ja, het werkt !

Je hebt een hele fijne kruiskop schroevendraaier daar voor nodig.
Let er ook op dat als je een nieuw tandwiel er op zet dat de schroefjes weer in de inkeeping van de as komen, deze zie je bijna niet namelijk.

die heb ik wel das geen probleem ik weet alleen niet welke scroefjes bij mij komt de as niet los mischien een scroefje over t hoof gezien. heb je meschien een foto met een pijl om te late zien om welke scroefjes t gaat?:confused:

Je hebt een hele fijne kruiskop schroevendraaier daar voor nodig.
Let er ook op dat als je een nieuw tandwiel er op zet dat de schroefjes weer in de inkeeping van de as komen, deze zie je bijna niet namelijk.

schroef.jpg

Om deze 2 gaat het, als deze los zijn moet je de as of het tandwiel zo los kunnen trekken.

Ik maak morgen wel even een complete beschrijving met nog meer foto's van het demonteren van de as(sen)/tandwielen.
Want ik zie dat het om de as van de B bladen gaat .

is goed

Ik maak morgen wel even een complete beschrijving met nog meer foto's van het demonteren van de as(sen)/tandwielen.
Want ik zie dat het om de as van de B bladen gaat .

is goed dan ga ik nu maar ff tv kijken tot morgen

Lijkt me heerlijk, geen storing geen antenne :p

EDIT: Heeft iemand het carbon chassis al van de lama v3?

Mijn lama vliegt nu echt lekker! Die xtreme bladen raad ik echt iedereen aan, zijn super sterk, hebben duidelijk meer lift en vliegen gewoon beter. Ook is die xtreme flexible tail een aanrader, deze is ook super:) Het enigste wat nog tegenzit zijn de windvlagen die soms kunnen opduiken.

Heb trouwens nog een mooie turbine lama gezien op youtube: 9EexQqkxbNs[/media] - RC Heli - Turbine Powered Lama SA 135 niet normaal!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe maak je floats voor je lama? Ze hoeven niet perse te kunnen drijven, ik zat aan sigarettenkokers te denken die ik dan zwart spuit :p

Wow! Dat carbon chassis is erg mooi! In combinatie met extreme aluminium parts en extreme blades heb je volgens mij een hele strakke/stijve Lama waar je best buiten mee kan vliegen bij weinig wind.

ESL420_MED.jpg

Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe geloof ik. :mrgreen:

@Jh92: ben ook best fan van de extreme blades, maar voor bijv. een kleine huiskamer vind ik de Ebay Blades iets fijner, lekker modderig als je begrijpt wat ik bedoel.

@mixit: heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar bijna geen antenne hebben is inderdaad wel fijn. Storing heb ik idd nog niet ervaren, ook prettig.

Deze, en komende week werk ik in de Rai, heeel misschien neem ik m'n Lama een keer mee om in zo'n grote hal te vliegen. Misschien eerst even met m'n superieuren overleggen. ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik floats maken van sigarettenkokers en dan met 4 zwarte elastieken vastmaken,lijkt me gaaf !

Bij conrad hebben ze floats voor een tientje ;)

Dit zijn 44 cm :-o nog langer dan een liniaal ! en mij lama is ongeveer net zo lang als een liniaal ! Dan maak ik ze zelf wel :p

dsc01712n.jpg

dsc01713p.jpg

dsc01715w.jpg

Ik had hem op het beeldscherm gezet om ter laten zien dat hij bleef zitten

Wel leuk gedaan, alleen wegen ze niet veel? Want mij lijkt het opzich best wel wat wegen. En ze zijn ook van hard materiaal, dus dan land je alsnog hard.

Wel leuk gedaan, alleen wegen ze niet veel? Want mij lijkt het opzich best wel wat wegen. En ze zijn ook van hard materiaal, dus dan land je alsnog hard.

Het is niet om zacht te landen, het is gewoon voor het 'coole'.
En ze wegen 7 gram elk, een xtreme chassis weegt wel meer als dat.

Back