Ik ga me eindelijk wagen aan een EasyStar. Ik ben een absolute beginner en vraag me af wat het me in totaal zo ongeveer gaat kosten. Ben er al achter dat ik een MX-12 wil als zender omdat ie goede kritiek krijgt hier op het forum. Kostprijs bij Staufenbiel: 139 euro. Easystar: 60 euro, lidgeld club: 50 euro.
Een ontvanger zit bij de znder, blijft over 2 servo's, een accu (of 2) en bijhorende lader (ga aanvankelijk proberen leren te vliegen met bijgeleverde Speed 400 en gewone cellen, des te meer fun bij overstap naar lipo's en borstelloos denk ik), regelaar, en wat klein materiaal zoals lijm enzo.
Welke servo's, accu's, lader en regelaar raden jullie me aan? En wat zou het kostenplaatje van dit allemaal wezen?
Ik heb ondertussen veeeeeeel geoefend op Aerofly dus ik hoop dat het vliegen wel zal lukken. Mijn uiteindelijke doel zijn jets. Geen turbine-toestanden wegens te duur maar een Sniper of dergelijke met een snelle setup zie ik wel zitten in de toekomst, met een MPX Funjet als tussenstop of zo.
Maar eerst maar eens proberen een EasyStar onder de knie te krijgen.