Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Hallo, ik ben ook van plan om een easystar te kopen. Ik ben nog een beginner. ik heb al een regelaar uit een ander vliegtuig geschikt voor een 400 motor. Ik heb een pico ontvanger van GWS 4 kanaals inclusief kristal, zender heb ik al, microservo's van rctechnics towerpro en een nimh accu 1000 mah.

denken jullie dat het met deze setup kan?

hoeveel cellen heeft die accu van je?
die regelaar moet wel genoeg ampere kunnen trekken anders gtaat ie stuk, beter even de specificaties posten

De accu en de regelaar komen beide van mn cessna 182 waar ik een nieuwe setup op gedaan heb. Dus ze kunnen met elkaar overweg :lol:

een mooie motor mod. voor outrunners

wil's_motor_mod.jpg

heeft er iemand ervaring met het recht maken van de vleugels van de easystar? Uiteraard in combi met rolroeren. Ze zouden bij mpx gewoon dit als hot up part moeten verkopen.

farmflyer zei:
heeft er iemand ervaring met het recht maken van de vleugels van de easystar? Uiteraard in combi met rolroeren. Ze zouden bij mpx gewoon dit als hot up part moeten verkopen.

Hop up... maar je gaf al de goeie richting aan... met een haardroger de vleugelhelften hot stoken... en voorzichtig ombuigen. Je kan ook een verfstripper met heel veel beleid proberen. Vooral geduld hebben.

zie ook http://www.detract-online.de/www.mpx-easystar.de/dmdocuments/umbau_easystar_english.pdf

ik wil ook een easystar kopen maar is een 8 cellen 8.4 V 1700mah accu met de standaart moter goed? of moet dat anders?

even heel iets anders om te kunnen landen en opstijgen heb ik dit gemaakt. ik heb deze foto`s al eens gepost maar het werkt zo goed!
het zit gewoon vast met klitte band erg handig het kan er zo weer af als het goed weer is en er geen landings plek is. nou ja hier de foto`s

P7060206.JPG

P7060207.JPG

P7060209.JPG

wat vinden jullie??
het onderstel weegt 30 gram.

Ik vlieg m'n easy met een 480 motor op 3 lipo's. De vogeltjes kunnen niet meer vluchten :wink: Het zwaartepunt klopt zo precies! Het jaagt als een gek! Aanduiken voor een loop is niet meer nodig maar het richtingsroer vergroten is dan wel een must. Het is wel belangrijk om op de zender het gas naar max 85% terug te brengen. Op 3 cellen lipo en volgas (100%) kan wel alleen mag het niet te lang. Dat laatste beetje scheelt zo veel! Maar ik heb door het instellen van 100% mezelf leren kennen; constant volgas. Toen ik landde was de motor zo heet geworden dat het elapor in het motorruim de originele vorm had aangenomen: bobbeltjes! De volgende vlucht hield de motor flink in om vervolgens helemaal uit te vallen. Na een flinke duik en een circuitje vliegen met de motor uit(wat genoeg zegt over de snelheid :wink: ) en de landing stonk de motor en waren de koolborstels een beetje zwart en verkruimeld :lol: Nu zit er weer een nieuwe in en is het gas begrenst. Vliegt weer prima. Net nog met 13Knopen gevlogen! Gaat prima! Doe het na zou ik zeggen althans de setup dan niet het slopen van de motor :wink:

gr,

niels

niels steigenga zei:
Ik vlieg m'n easy met een 480 motor op 3 lipo's.

Mij is gebleken dat deze setup het best gebaat is met een 6*3 apc prop.

Dan mag je wat meer doorgassen, als je dat wenst.

Welke prop heb je er nu opzitten?

het richtingsroer vergroten is dan wel een must

Niels, Ik vlieg em met een warp4-4 en een 6x4 prop op 3S1700 20A
Gaat echt als een speer. Heb m'n roeren gewoon origineel en de bochten zijn prima.

Pobeer dit maar eens:

stuur vol naar links of rechts en dan wat "up" geven vervolgens weer recht zetten.

Dan maak je prima bochten met de normale roeren.

Ik ga me eindelijk wagen aan een EasyStar. Ik ben een absolute beginner en vraag me af wat het me in totaal zo ongeveer gaat kosten. Ben er al achter dat ik een MX-12 wil als zender omdat ie goede kritiek krijgt hier op het forum. Kostprijs bij Staufenbiel: 139 euro. Easystar: 60 euro, lidgeld club: 50 euro.
Een ontvanger zit bij de znder, blijft over 2 servo's, een accu (of 2) en bijhorende lader (ga aanvankelijk proberen leren te vliegen met bijgeleverde Speed 400 en gewone cellen, des te meer fun bij overstap naar lipo's en borstelloos denk ik), regelaar, en wat klein materiaal zoals lijm enzo.
Welke servo's, accu's, lader en regelaar raden jullie me aan? En wat zou het kostenplaatje van dit allemaal wezen?

Ik heb ondertussen veeeeeeel geoefend op Aerofly dus ik hoop dat het vliegen wel zal lukken. Mijn uiteindelijke doel zijn jets. Geen turbine-toestanden wegens te duur maar een Sniper of dergelijke met een snelle setup zie ik wel zitten in de toekomst, met een MPX Funjet als tussenstop of zo.
Maar eerst maar eens proberen een EasyStar onder de knie te krijgen.

als servos, de gewone tinys.
als accu een lipo 2cellen 2100mah 16c
regelaar: een jamara 25 ampere lipofly (of iets anders dat genoeg amps heeft en tegen lipo kan)
en als lader een lipocharger 4, maar dan heb je wel nog een stroombron nodig, ofwel een van de ultramats van graupner die lipos aankan en als het nodig is op het net kan aangesloten worden ;)

nog veel succes eh goofer :thumbsup:

groeten

by the way easystar is as simple as baking a cake!
mijn eerste vlucht met easystar was zonder ervaren persoon, er is wel iemand komen invliegen, maar ik mocht toen niet vliegen.
heb hem gewoon gegooid en weg was ie,hij is echt simpel maar vooral veel fun.

ja igg wel, maar dat kost maar rond de 13 euro van protech ofzo eentje.
ja ik zou direct voor lipos, gaan omdat ik vroeger was begonnen met NCAD en dat heeft me hopen geld gekost, nu dat ik lipo heb, heb ik meer mogelijkheid qua modellen, motors, en ik kan langer vliegen.

Als regelaar zou ik deze kiezen:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=165

Als accu zou ik 2 of 3 pakketen solderen met 7 cellen, deze bv:
https://www.vliegtuigmodelbouw.nl/artikeleninformatie.php?artikelcode=19720

Ladertje kun je gelijk voor een mooie comuterlader kiezen of een gewoon simpel ladertje waarmee je de laadstroom kunt kiezen. Ligt aan je budget en je toekomstplannen.

Ik zie dat je ook bij een club wil gaan, daar kunnen ze je heel goed helpen en je kunt eventueel onderdelen zoals regelaar of lader van iemand overkopen.

Veel plezier met je hobby.

Back