beste Hein,
De toren word een combinatie van plastic (nieuw) en messing.
Alleen de masten worden van holle messing buis met een op en neer beweegbare periscopen van messing gemaakt. De tussen liggende delen worden opnieuw van plastic nagemaakt. De reling wordt ook van messing gemaakt. Het kan zijn dat ik de top van de periscopen van RVS maak. Het gewicht zal meevallen. Het gaat mij er alleen om dat het geheel een beetje tegen ruw water cq omstanders en de kinderen kan. Ook wat kleine details aan de toren waar mogelijk worden van messing gemaakt. Aluminium kan je niet solderen en het buigt te snel.
Al het messing zilver-soldeer ik dat maakt het nog sterker. Niet alles kan ook van messing aangezien de verlichting ook nog gaat werken.
De periscopen op en neer kan ik met een balsa vlottertje doen in de toren of met een servo, weet het nog niet. Ook het draaien van het radar is nog in overweging. Al met al zal het gewicht wel toenemen maar al het lood e.d. onder waterlijn houd hem wel recht.
Voorlopig ben ik nog met de roeren bezig, vooral achter is priegelen......maar het werkt inmiddels!
mvg
Maarten
PS sinds mijn ervaring met de 1/72 Revell Flower class boot ben ik ervan overtuigd dat het beste is om al het plastic en dus ook
de binnenzijde flink in de verf te zetten. Het blijkt dat het plastic flink uithard waar in contact met water. Ik heb een tijdje wat proefstukjes gemaakt, en de ongeschilderde delen breken na een maand in water terwijl de geschilderde hetzelfde blijven.
Ook gelijmde verbindingen blijven beter. Ik vermoed dat het water de weekmakers oid uit het plastic trekt....geen idee
Over een eerdere reactie: gelijmd met matig thinner blijft ongeschilderd beter dan met normale lijm.
Ook een verschil is humbrol (thinner) verf of acryl (waterbasis) Nieuwe revell Aqua is beste Tamiya 2e en humbrol 3e.
Met een willekeurrige voor plastic geschikte grondverf is zo-wie-zo het best.
Iemand ervaring/verklaring over dit feneomeen............
PS tot nu toe alleen met Revell plastic, Trumpeter gaf bv.geen aantoonbaar verschil.
De toren word een combinatie van plastic (nieuw) en messing.
Alleen de masten worden van holle messing buis met een op en neer beweegbare periscopen van messing gemaakt. De tussen liggende delen worden opnieuw van plastic nagemaakt. De reling wordt ook van messing gemaakt. Het kan zijn dat ik de top van de periscopen van RVS maak. Het gewicht zal meevallen. Het gaat mij er alleen om dat het geheel een beetje tegen ruw water cq omstanders en de kinderen kan. Ook wat kleine details aan de toren waar mogelijk worden van messing gemaakt. Aluminium kan je niet solderen en het buigt te snel.
Al het messing zilver-soldeer ik dat maakt het nog sterker. Niet alles kan ook van messing aangezien de verlichting ook nog gaat werken.
De periscopen op en neer kan ik met een balsa vlottertje doen in de toren of met een servo, weet het nog niet. Ook het draaien van het radar is nog in overweging. Al met al zal het gewicht wel toenemen maar al het lood e.d. onder waterlijn houd hem wel recht.
Voorlopig ben ik nog met de roeren bezig, vooral achter is priegelen......maar het werkt inmiddels!
mvg
Maarten
PS sinds mijn ervaring met de 1/72 Revell Flower class boot ben ik ervan overtuigd dat het beste is om al het plastic en dus ook
de binnenzijde flink in de verf te zetten. Het blijkt dat het plastic flink uithard waar in contact met water. Ik heb een tijdje wat proefstukjes gemaakt, en de ongeschilderde delen breken na een maand in water terwijl de geschilderde hetzelfde blijven.
Ook gelijmde verbindingen blijven beter. Ik vermoed dat het water de weekmakers oid uit het plastic trekt....geen idee
Over een eerdere reactie: gelijmd met matig thinner blijft ongeschilderd beter dan met normale lijm.
Ook een verschil is humbrol (thinner) verf of acryl (waterbasis) Nieuwe revell Aqua is beste Tamiya 2e en humbrol 3e.
Met een willekeurrige voor plastic geschikte grondverf is zo-wie-zo het best.
Iemand ervaring/verklaring over dit feneomeen............
PS tot nu toe alleen met Revell plastic, Trumpeter gaf bv.geen aantoonbaar verschil.