Het grote Revell GATO bouw- en ombouwtopic

Puffin, mooie links. Staat er bij de 2de link meer info over de schaal en prijs, van de accesoires? Ik begrijp wel een paar talen, spijtig genoeg is Italiaans daar niet bij.

De schaal is 1/35 en de boot is 70cm en ik betaalde 89,- euri!
Enig nadeel tot nu toe is de opbouw afneembaar maken luisterd erg nauw!

PS ik heb een PT-boat topic aangemaakt onder schepen algemeen.....
lijkt me een betere plek om verder te ouwenelen over PT boats

Hoi;
Er was trouwens al een PT boat draadje bezig,beetje zinloos al die verschillende draadjes
over het zelfde onderwerp.

Groetjes
Marc

hallo

gilbert ik lig ook stil maar da is door een kettingzaag die in mijn hand heeft gemaait
ik denk dat ze hier allemaal aan het wachten zijn om te kijken wat er gedaan moet worden
of tedruk bezig om info en foto's te plaatsen
ik heb nu tijd zat hoor maar kan niets doen en dan kom je helemaal gek
dek en klinknagels binnen en niet er aan kunnen werken
groeten raf

Môgge Raf,

Wat lees ik nu, dat is niet best ,zijn er pezen
geraakt o.i.d? Ik wist niet dat jij een kettingzaag
gebruikte bij je modelbouw :evil: :cry:
Heel veel sterkte en pijnstillers gebruiken

Gr.Rob

Lig ook een beetje stil, ik lig te wachten op onderdelen voor de WTC.
De toren is klaar en diverse werkende onderdelen ook, echter de WTC en met
name de inbouw/sluiting is nu cruciaal. inmiddels wel de bajonet van Norbert binnen 88mm.
en hij past precies!

hallo rob

heb jij dan geen kettingzaag nodig om je modellen te sculpteren ??????
hahahahahaa

nee stom ongeluk zeg maar
door de storm lagen er dennen op een vriend zijn huis en we waren aan het opruimen
twkken die worden gestript (ontdaan van zeitakjes)en daar is het fout gelopen
ik ging naar onder met mijn hand om de tak veiliger vast te nemen en mijn vriend ging naar boven en jakkes prijs
het is een stom ongeval en we zijn nog steeds vrienden hoor hahahaha
er is niets geraakt juist tussen 2 vingers in
wel veel kleine vleeswondjes en s'nachts klopgeesten in mijn hand
maar nu ligt de werf wel stil want met 1 handje werken is niet aan te raden

groeten raf

Ik heb deze week met Norbert Brüggen gesproken en hij gaat kijken wat er voor technische mogelijkheden zijn om de Gatowklasse aan het duiken te krijgen. Hij heeft meer dan voldoende ervaring met diverse duiksystemen.www.modelluboot.de

Groet Frans

Hoi allemaal,

Voor alle Gato liefhebbers denk ik dat dit wel een leuke site is,

Gato

veel plezier er mee.

Ik ben momenteel aan het worstelen met de schroefas doorvoeren. Heeft er iemand een goed idee om een 3 mm dikke RVS schroefas waterdicht door de WTC wand heen te krijgen. Ik dacht eerst aan slimmerringen (hoe ja dat ook mag schrijven) maar iemand vertelde mij dat deze nogal corrosie gevoelig waren. Omdat ik met mijn constructie er achteraf heel moelijk bij kan komen ben ik daar een beetje van geschrokken.

Groetjes:

Mathijs

Hoi Mathijs,

De ringen kunnen er tegen, rubber roest niet zo snel :lol: . Wat wel kan gaan roesten is het veertje erin, dat voor extra aanlegdruk rondom de as zorgt. Als je de simmerring (heb ik het goed...??) aan de binnenkant gaat zetten is er geen probleem. Als je de ring aan de buitenkant wil zetten zou ik eens kijken of de ring zonder veertje genoeg aanlegdruk heeft, en die er eventueel uit wippen. Maar ook met veertje, als je ze dik in het vet zet gaat het echt niet snel roesten.

Ik denk er zelf aan om de motoren tegen het achterste schot van de WTC te zetten. Dan zit de as dus 'nat', die wil ik dan met ook een simmerring in een bus afdichten. Daar dan een koppeling op, en met een tussenas(je) en nog een koppeling dan op de schroefas. Dan ben je redelijk vrij in de plaatsing van de motoren, een beetje hoek op de (kardan)koppelingen is niet zo erg.

hallo lex

wel kijken of je motor geen keepje in de as heeft
ik weet niet welke je wil gebruiken maar ik ben reeds 300 ,400 type motoren tegen gekomen waar in de as een heel klein gleufje (keepje)zit en dat gaat dan toch lekken
het kan zijn dat uw motoren dat niet hebben
wat nog een probleem kan zijn de diameter van de simmeringen
motren hebben soms stomme doormeters van assen
een 400 bv 2.2 mm of nu weer de nieuwe reeks met verlengde assen 2.3mm
een simmering (oliekeerring)van 3 mm kost 6 euro
hier toch in belgen land

groeten raf

Ahoi,

door wat andere modelbouw-projecten ligt mijn Gato ook in de koelkast. Daarna eerst's de XXI afmaken.
Ik wil niet de discussie over 'wat is beter v.w.b. schroefasafdichting' aanslingeren maar overweeg toch 'ns de 'Engel' afdichting met een simpel siliconenslangetje. Mijn 206 draait sinds de bouw 2 jaar geleden hierop zonder 'n druppel lekkage. Wel een stuk makkelijker te vervangen dan een simmerring.

Jos

@Raf,

Ik wou 400-tjes gebruiken. Die ik hier heb liggen hebben gewoon een ronde as van 2,3mm. Daar gaat dan een stukje messing buis opgeperst worden van 3mm buitendiameter zodat de ringen goed afsluiten.

@Jos,

Dat is ook een optie natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht. :worship: Ik eens proberen of dat ook zou gaan.

hallo jos

die afdichtingen gebruiken we nu ook in de geeltjes
en die siliconen blijft wonderbaarljk dicht
alleen wij gebruiken ze voor de stuur stangen en niet voor de motoren
dat is iets dat we nog niet geprobeert hebben
daar er volgens mij toch door de wrijving veel verlies gaat optreden

groeten raf

Back