Vandaag heeft mijn slowstick zijn eerste vluchten gemaakt... voornamelijk duikvluchten
Na (te overhaast) alles aangezet te hebben, ik neem een aanloop en laat hem los... een mooie rechte vlucht... en toen kwam ik er op de vervelende manier achter dat ik mijn hoogteroer eerst had moeten controleren...
Up was Down en Down was Up
naja de klap ging niet hard, nix kapot en klaar voor de 2e poging...
naja na 5 crashes was er nog nix kapot en kreeg ik het een beetje onder de knie (zwaartepunt wat moeten verleggen, vleugel zakte tijdens de vlucht ineens scheef en meer van dat soort vervelende dingen

)
Uiteindelijk een mooie gecontroleerde vlucht gemaakt en dit toestel vliegt echt mooi en lekker rustig zeg!
Helaas kwam bij de 1-na-laatste landig blijkbaar de control-horn van het hoogteroer los (deze zat nog niet vastgeschroeft, gewoon een beetje lijm ertussen en door de klappen losgekomen) en de laatste vlucht werd een kort en krachtige duikvlucht
Totale schade:
- Vleugel een klein scheurtje in de uiterste tip (van de laatste landing)
- Control-horn hoogteroer los
Allebei inmiddels opgelost nu moet ik alleen nog wat verzinnen zodat mijn vleugel in-flight niet zo snel scheef kan zakken. Ik ben zeer te spreken over de stevigheid van het model
Helaas is door mijn extra stevigheid het gewicht wel wat geklommen. Het hele ding weegt 530 gram.
Verdere specs van het uiteindelijke ding:
- Speed 380 motor
- 650 mAh nihm accu (7 cells)
- 2x 9 gram servo's
- 8 kanaals ontvanger (40 gram!)
- 87 cm lang
- 1,30 m spanwijdte
- 530-540 gram totaal gewicht
Het propje dat ik nu heb is 6,5x3
Is dit een goede prop voor deze motor of kan ik beter een andere gebruiken?