Het grote slowstick-topic

samuel speltdoorn zei:
normaal wel hoor, welke zat erop?
probeer eens een cam speed prop 5.5*4.3, breekt wel snel als je op de grond terecht komt, anders een gws slowfly 5.5*4.3 die dingen gaan heel goed en die gws buigt goed door als je neuslanding hebt :P

groeten

Ik heb er nu 6,5x3 op zitten, ik begrijp dat ik dus iets meer spoed nodig heb, eventueel een kleinere diameter daar voor in de plaats?
 
ik heb bijna een oplossing voor het landings probleem :)
ik vond ergens iets dat op 4mm hol koolstof leek, na meten met de schuifmaat bleek het 6 te zijn :?
daar passen de alu staven van eerst precies in, en die zijn 3 mm dus daar kan ik de wielen op zetten.
nu de wielen zelf, ik heb voor achter het dopje van een spa(oooh reclame!) fles, en voor voor... weet ik het nog niet.
blikke dekseltjes van potjes, ronde stukjes vuren/balsa.....

word dit allemaal nog steeds te zwaar, of zal het wel gaan?
 
Pepijn, kijk eens in het eerste draadje van die Frans Banens Ultimate, daar staan wieltjes in die je heel makkelijk zlef kan maken.

Die dop is alvast een heel goed idee.

Ga vooral zo door want je laat ons oude rotten zien dat het ook heel makkelijk op een andere manier en zelfs ook nog heel goedkoop kan.
 
ik heb eens de zoek functie gebruikt....
Frans Banens Ultimate lever zo veel op....
op auteur zoeken geeft ook niks!

heb je een linkje?

probleem met die dop is dat hij niet mooi recht blijft zitten.
dus er moet iets van een buisje of een stukje hout met een gaatje er door in :?
en grotere doppen voor de voerwielen hebben we niet :(
 
inderdaad was ik zelf ook nooit opgekomen :)
goed bezig pepijn!
nog veel succes met de bouw.

grts
 
Patrick99 zei:
Depron lijk tme niet echt geschikt, 1 harde landing en je hebt vierkante wielen :lol:

Beetje creatief zijn en je hebt twee leuke wieltjes:

Men neme een scherp mesje en twee doppen van bv een cola fles........

't was dus niet mijn idee ;)

maar ik ben nu toch wel benieuwd hoe die gast dacht voorwielen te maken.
want theo had geen linkje zo te zien.

en is 6 mm koolstof(hol) licht genoeg om het van te maken?

en nu vergeet ik nog wat.... lees maar even in mijn bericht hierboven.
 
me give up :(

het eerste deel helemaal door gelezen, ondertussen moet ik al weer van de computer af! :evil:

alleen maar over de motoren!
en eentje die iets zei over 4mm koolstof voor het landingsgestel.

en vandaag gaan we naar rotterdam, dus ik zal het gewoon moeten kopen :?

of heeft iemand een high speed oplossing?
 
45mm Depron® wieltjes (wegen 2 x niks) .... zeker 5 jaar oud, minimaal 100 start en/of landingen achter de rug .... (zit op een tweemotorige (2xSP280) Lite-Flyer van ca. 350 gram)

DSCN6064-640x480.jpg

DSCN6063-uitsnede-648x480.jpg


4 laagjes 3 mm Depron met PU-schuimlijm op elkaar gelijmd ... "hub" balsa 2 mm lager buiten-stuur-kabel ....
 
wow!

dat was dus mijn idee, nooit gedacht dat dat zo stevig zou zijn!
en dan wou ik er nog een bescherming omheen doen tegen scherpe dingen.

en die asjes gaan ook niet uitlopen in het balsa?

350 en 500 gram is wel een verschil he....

maar ik ga het proberen!
 
Pepijn, het "lager" is een stukje buiten-stuur-kabel met een binnendiameter van ca. 1,5 mm dit loopt ook door de balsa "hub" heen ... asje/landingsgestel is 1,5mm verenstaal .... in de "knik" een kort stukje (2mm lang) buiten-stuur-kabel met epoxy gelijmd, dan ringetje, wieltje,ringetje en met wat garen in de epoxy gedrengd geborgd ....
 
m'n papa heeft een prop-saver gemaakt :bday:

foto's:
12712161427.jpg

sorry voor mindere kwaliteit

hij is gemaakt uit ertalon

ertalon

greetzz
florian
 
'k heb eens een vraag gevraagt aan flygws.be

over de 3 en 4 blads propellors.

zei zeggen dat alle propellors van hun merk op alle aandrijvingen/motoren werken van hun merk. klopt dit?
kan 'k m'n moter dan niet overbelasten?

het merk is dus GWS
 
dat ding staat aan de voorkant 20 cm boven de grond, en achter 10 toch?
 
van 70 naar 30 gram!
maare, 2X12 is geen 30, dus mijn weegschaal is in de war.

dus? maar met een "30 grams" landingsgestel vliegen?
oja, dan moet dat achter ding er ook nog bij, komt me wel mooi uit bij het zwaarte punt, ik heb nogal weinig schuif ruimte.

80a2763b2232c518f40e3f2105c9a4e4.jpg
 
Ik ben bezig om een SS achtig vliegtuig te bouwen.

Ik heb deze draad met veel belangstelling gevolgd, gelezen, herlezen, etc.

Ik zit met een vraagje (dat ik nergens??? beantwoord vind):

Wat voor hoek maakt je vleugel met de "romp"??
Dus wat voor hoek maakt de rechte lijn die je vanaf de LE (Leading Edge fewel voorkant van de vleugel) naar de TE (Trailing Edge ofwel achterrand van de vleugel) kan trekken, met het aluminium U-profiel??
Of anders geformuleerd:
Hoe hoog is de voorste vleugelsteun en hoe hoog is de achterste??

mvg,

JP

PS: Nog een vraag:
Weet iemand wat voor extra gewicht je maximaal omhoog mee kan nemen met de Slowstick? (Uitgaande van netjes verstekte vleugels, maar met +/- de standaard aandrijving). Ik las wel: er worden hele videocamera's aan gehangen, maar dat geeft geen getal in grammen.
 
Vanavond kan ik het even opmeten van de originele stick.
Of er moet iemand zijn die het nu even kan opmeten.

Edit :
Ik had van Amstel76 ook een soort cameraatje gehad om er onder te hangen en die komt op ongeveer 150 a 200 gram uit.
Moet geen probleem zijn.
Als je dat wilt gaan doen zorg er dan wel voor dat je wat power over hebt.(mijn slowstick gaat echt recht omhoog zonder problemen)
 
@Jeppie,

Gemeten vanaf de bovenkant van het frame.

De voorkant vleugel 2cm (LE)
De achterkant vleugel 1.3 cm (TE)

Ik heb net even het cameraatje gewogen en dat weegt inc. batterijen 212 gram.
Ik ben alleen bang dat de standaart setup niet genoeg vermogen heeft om dat mee omhoog te nemen.
Een pencam bijv. van ongeveer 60 gram weer wel denk ik.
 
Een verschil dus van maar 0,7 cm.
Dat valt me hartstikke mee. Ik had meer verwacht.

Rene, dank je voor de meting.

mvg,

JP
 
Back
Top