Het grote slowstick-topic

hahahaha, ja...daar had ik niet eens aan gedacht :D

Ik zou in iedergeval geen depron nemen, 1x landen en je scheurt er meteen doorheen.

hoi,

de kristallen zijn er.
nu heb ik m'n slowstick helemaal afgesteld.
als het zaterdag mooi weer is ga ik vliegen.

en als ik het leuk vind zal ik kijken voor:

typ6-15_combo.jpg

Typoon 6-15 + Tsunami 10 combo

typh6stckmnt.jpg

houder voor die moter

LP11-2200-10.jpg

LiPo 11.1V 2200MAH (10C)

als die regelaar+moter met batterij tenminste samen gaan.

ik kijk een beetje vooruit :P

Ik heb mijn landingsgestel van me C-17 gesloopt, ik zal wel eens een close-up maken ter verduidelijking, is denk ik wel na te maken met een stuk stug ijzerdraad en wat plastic rondjes (als wielen ;))

De motorsteun vond ik ook wel een leuke, ik heb een speed 380 motor... model foto-rol-doosje.. en dus heb ik ook een foto-rol-doosje gebruikt als motor steun :P
In de bodem een gat voor de as van de motor en dan de helft van het doosje wegsnijden voor koeling... 2 schroefjes door het doosje in de romp en hij zit vast (close-up zal ik morgen wel posten)

PS ik heb ook een ronde romp... moet dus nog even wat verzinnen zodat de vleugel op zijn plaats blijft tijdens de vlucht

Nog iemand die mij wat kan vertellen over mijn prop keuze? een 6,5x3 voor de speed 380??

lang leven meccano!(en mijn moeders verzameling breinaalden)
2 mooie(zware, maar de lichtste die er waren) rubber wielen.
1 breinaald buigen, schroefdraad getapt, dus je kan hem helemaal uit elkaar halen.
en voor de servo houdertjes een beugeltje om pvc buis vast te zetten, en een paar mooie meccano moertjes!

het landingsgestel is dus zwaar maar stevig(en heeft de schoonheidswedstrijd nog gehaald ook)
de servo's zitten vast, de staart is af, en ik kon het niet laten al even djzzz, djzzzz te doe, en het werkt!

ik heb ook een ronde romp, namelijk een halve hengel.
ik denk gewoon alles met vurenhout, tyeribs, en epoxy vast zetten.
en die stroom buis houdertjes zijn ook handig, om dingen op vast te schroeven.

ik heb gewogen, het landingsgestel is 70 gram!
dat is een beetje zwaar he?
en daar zit het achterwiel nog niet bij!
wat weegt het echt ding, en gaat dit werken of moet ik wat anders verzinnen?

Ja, 70 gram is wel een beetje (te)zwaar.
Het originele frame weegt misschien 10 a 15 gram en is gemaakt van verenstaal ongeveer 2mm rond.
Je kan ook hol 4mm koolstof proberen (van bijv. een vlieger) voor het landingsgestel en onderin 2 gaatjes boren en daar een stukje staaldraad of iets anders laten uitsteken om de wielen op vast te maken.

Ik heb gisteren weer even gevlogen en het is toch wel prettig als je een beetje motorvermogen over hebt, Dus heb je niet zoveel power zorg er dan voor dat het toestel een beetje licht is.
Gisteren stond er een windje op een meter op 30 en lekker constant.
Heerlijk kunnen zweven op een meter of 100, en dan lekker rustig naar beneden komen.
Misschien ga ik toch ook nog eens een zwevertje halen met klappropje om lekker te genieten van dit soort avonden.

mijn slow stick is bijna klaar, behalve dat $%#!$ landingsgestel! :evil:

het zwaarte punt zit ongeveer op 9 cm vanaf de vleugel.
hij zit op de 490-500 gram, met landingsgestel net wat meer, denk ik.
de accu en de ontvanger zitten nu met tyeribjes vast, die kunnen dus nog een beetje schuiven en draaien.
ik heb de oplossing gevonden voor het draaien(van de vleugel), denk ik.
een paar stukjes hout naast de spantjes, en hij zit klem.

ik ga proberen foto's te maken.

fotootjes, of iig iets dat er op lijkt...

is op een of ander manier een stukje af gegaan bij het uploaden
ca9c03847e6d34023536c93570786262.jpg

enige foto die goed is
924d0437255415fad1a324286211da22.jpg

ik had hem recht gezet....
eb9342e47e60bd558bb128726f183816.jpg

en tja, de belichting en scherpte zijn ook niet geweldig....

mooi ,pepijn :wink:

ik heb nog niet gevlogen :(
maar wel al gereden :lol:
er was een beetje teveel wind, gewoon ff proberen rijden in m'n tuin.

morgen proberen als er geen wind is

zullen we eens iets gaan doen wat volgens mij onvermijdelijk is?
de slow stick vs de easy star!
welke is beter, mooier, vliegt beter/makkelijker, is duurder, beter geschikt voor een beginner, verzin maar wat!

Dat vind ik een beetje onzin...

Dat kan je met elk vliegtuig wel doen.
Er zijn nog tientallen meer goede beginners vliegtuigen. Easystar staat bekend om zn stabiliteit, SS is een beetje onbekend en niet zo veel mensen hebben hem.

Dus nogmaals vind ik dit een rare en apparte vraag.

pepijn-zager zei:
zullen we eens iets gaan doen wat volgens mij onvermijdelijk is?
de slow stick vs de easy star!
welke is beter, mooier, vliegt beter/makkelijker, is duurder, beter geschikt voor een beginner, verzin maar wat!

:? vind dit maar een dwaze omerking, een marathon houden tussen slowfly en easystar, blijkt duidelijk dat je iets tegen de easystar hebt :mad: :P grapje.
allesinds laat dit maar of er komt nog een oorlog tssn slowflyfanaten en EZfanaten.

groeten

Vandaag weer wat kleine brokken gevlogen, ik heb er nu een speed 400 motor op liggen ipv een 380 (verschil is vrij goed merkbaar) maar moet nu nog een propje kopen met wat meer spoed; bij 75% gas open zit hij al aan zijn maximum rpm terwijl hij nog best power over heeft

En ik krijg mijn slowstick niet lekker op hoogte, als hij zo'n 10-15 meter hoog is dan komt hij snelheid tekort om nog verder de klimmen.

Ik hoop dat dus op te lossen met een betere prop

'k heb vandaag voor de eerste keer gevlogen :D
ik vind het leuk :lol: alleen bij het landen werd 'k zenuwachtig en 'k vloog recht de grond in :lol: alleen de prop is kapot de rest is allemaal oke :P

ik heb nu 4 propellors besteld :lol:
en m'n pa gaat een propsaver maken :wink:

greetzzz
florian

normaal wel hoor, welke zat erop?
probeer eens een cam speed prop 5.5*4.3, breekt wel snel als je op de grond terecht komt, anders een gws slowfly 5.5*4.3 die dingen gaan heel goed en die gws buigt goed door als je neuslanding hebt :P

groeten

Dit is stickmode 2, normaal zou je bij een toestel als deze ook je rudder op de rechterknuppel moeten hebben. Alle stuurfuncties rechts dus. Stap je over naar een toestel met rolroeren gaat de rudder naar links en komen je rolroeren rechts.

"Links Rechts" dus naar de rechterknuppel zetten, dat is de meest gebruikte manier.

Back