Het grote slowstick-topic

Geen probleem, als er nog andere dingen zijn hoor ik het wel.
Even meten is zo gebeurd (als ik thuis ben :wink: )

ik heb gevlogen!
ik heb zelf de maiden gedaan, nouja....
ik heb op ons terrein getaxied en toen net wat meer gas gegeven.
1 meter ver, 10 cm hoog.

daarna zijn we naar de club gegaan.
even kijken...
eerst bij nando's ez gekeken, toen mocht ik daar even me vliegen :)
toen kwam rob, ik dacht dat die op vakantie was....
windstil... bijna dan.
rob gooide hem, nando stuurde.
hij zegt: het roer doet niks!!! kijk, ik doe nu vol links(maakte een zacht rechts bochtje)
wat bleek, ik had gas rechts, hoogte links, en richting ook links. :oops:
en hij zat met rechts te sturen. :P
verandert *zucht* en hij vloog mooi! :)
daarna heeft rob hem gevlogen, en toen mocht ik zelf ook even.
met hem er achter, beetje vliegen, en toen rob weer, en toen, in precies de zelfde boom als mijn zagi! alleen dan nog hoger!
papa haalde hem er uit.
en toen vond hij dat hij ook wel even kon vliegen!(niet aan mij gevraagd of dat mocht)
en zo, stall!!!!
dus nu samen met die boom:
prop minder, achter landingsgestel er af, voor landingsgestel beschadigd.

dus mijn vliegtuigen hebben samen al 3 crashes gemaakt zonder dat ik een halve minuut heb gevlogen!
leuk hoor, mensen die helpen met te leren vliegen, om crashes te voorkomen!
ik ga geloof ik maar wildvliegen!!! :evil:

Tja, helaas is de easystar een te duf toestel voor jouw, die kan namelijk tegen dergelijke stootjes.... 8) .

(sorry, kon het niet laten :wink: )

pepijn, je zou je beter een klaargebiuwd vliegtuig kopen die tegen wat kan, zoals patrick zegt de easystar, ik heb hem ook, vond hem in het begin ook niet zo'n mooi ding, maar nu ben ik er verlieft op.
en mag ik je een raad geven?
zaag die boom om :lol:

groeten, sam

als pepijn ze nu liever zelf maakt ...
en dan nog als ie ze kapot zou vliegen. dan heeft ie toch bijgeleert :lol:
en misschien kan hij het dan zelf repareren
zelfbouw is nog altijd goedkoper en volgens mij leuker :P

greetzz

idd zelf bouw is vele malen leuker!
en alleen de prop is kapot hoor.
dat landingsgestel waren te slappe lijm verbindingen.
de rest is nog helemaal heel!
en dat depron dat vervang je zo weer ;)

en ondertussen heeft wildvliegen geschied :)
eerst de laatste 7X6 maar een kapot gemaakt met stall(gaf vol up tijdens het rijden, anders bleef hij achter gras polletjes haken, en sloeg om, en toen ging hij recht omhoog)
toen nog een gunter gepakt, ook door midden, en te weinig power.(een wiel zat een beetje los)
nog een gunter gepakt, met te weinig power veel mooie vluchten en landingen gemaakt :)
ik vliegen broer foto's maken, vriend broer gooien.
heel veel mooie foto's, veel gebruik gemaakt van de prop saver, want bij de landingen sloeg hij vaak voorover(mede door een los wiel dat dwars ging zitten), veel vluchten gemaakt, wel korte vluchten, want hij had echt power te kort.
en bij de laatste vlucht(tuurlijk, anders was ik gewoon door gevlogen) schuine landing, en staart er af(verticale gedeelte), zit nu al weer in de lijm
ik heb echt veeeel foto's dus ik weet niet welke ik moet laten zien

Maar als je een kist koopt zoals de easystar, weet je zeker dat hij goed vliegt, en een zelfgebouw SS is niet altijd het beste, en niet dat ik je wil beledigen oid, maar ik vond je zelf bouwsel er niet echt goed uit zien..

Jesse

ik heb het kunnen beperken tot 5 :)
echt gaaf, vliegen, kan haast niet wachten tot de nieuwe prop's
welke zal ik nemen?

hier fotootjes:

na het gooien klom hij wel door de vaart, daarna gaat hij, vooral in de bochten heeeeel langzaam naar beneden.
d5546d3321984c84bb0bd16d3ad92461.jpg

mooie fotootjes hoor, jammer dat de fotograaf er niet op staat :P
f61c16c8c27f7682407b08597aaf74e3.jpg

gooier wou er niet op
9ed26ec693f8e9bc7f5979805be146c7.jpg

dit is een bocht denk ik
a78ba3d35d261e727f361d20b5d204f0.jpg

landen maar!
4ab161bff41c844cc0ac43d9eaaa62fc.jpg
[/img]

Misschien wel even leuk om te vermelden, zijn accu was na 1 30sec vluchtje leeg, hij had onderweg/thuis teveel met het gas staan spelen.

Verder een heerlijk langzaam kistje, als het echt windstil is kun je hier prima mee leeren hoor. (toch zou ik voor een EZ gaan, kun je met veel wind ook nog goed vliegen.
En omdat je meer kunt vliegen leer je het ook weer sneller.

ik had idd het pad bij ons heen en weer getaxied, en ook een 1m vluchtje gemaakt.

even 2 prop vraagjes:

1. kan je overtoeren draaien met een borsteloze(omdat ik nu dus met een gunter vlieg tot ik weer goeje heb)
2. wat is een goede prop vaar deze fietsbel+slowstick?
vlieg ik dalijk recht omhoog :D

1 ja, maar dat haal je nooit met 2 of 3s lipo, mss met 5 ;)

2 ik snap niet dat je bij ons op de club niet die 8X6 hebt geprobeerd, die lijkt me prima. 8x6 dus.

toen die van mij kapot was heeft er toch even een 8X6 op gezeten?
dat oranje ding van jou.
even bij rctechincs kijken...
ik vind die gws dingen een beetje slap.
maar die andere zijn duurder, of groter.

Apc-E props zijn erg fijn, moet je alleen een prop adapter vinden die van jou as-maat naar de binnendiameter van de prop gaat.

http://www.aircraft-world.com heeft veel op dit gebied.
de props koop je per 2 maar erg goedkoop(En goedkope verzendkosten, 2,50$)

Ik deed er in het begin ook heel veel props doorheen jagen. Beste tip ooit, gooi je gas dicht als je ziet datje crashlanding gaat maken.

Ik had in het begin de neiging om het nog te willen redden op 10 cm van de grond :P Beter dat je je gas dan dicht gooit dan open ;)

De APC props zijn idd fijne props.
Maar ik ben ook erg te spreken over de Hyper Drive serie van GWS.
Ik heb op me stick een 10*6 HD prop zitten en presteerd prima en is erg sterk...
Bijvoorbeeld zoiets als deze, ze gaan per 2.

@roderick_schmitz,

Ja, dat is de beste manier !
Je moet gewoon zorgen voor wat hoogte en daar lekker vliegen...zodra je gaat landen en je zit beneden de 30cm ofzo, en je ziet dat het misgaat kan je inderdaad beter je gas maar dichtgooien.
Meestal gooi ik me gas dicht als ik naar beneden kom en laat hem lekker uitzweven, en plof hem daarna op de grond.

gas uit doe ik ook wel.... meestal

alles ging op zich wel goed, behalve die 2 eerste keren.

zij die apc props sterker dan die gws dingen?
want die zij goedkoper, maar recht op de grond breken allebei de bladen er standaard af, zelfs met propsaver.(heeft papa dus gedaan en ik ook nog eens precies het zelfde)
dus als apc dat ook doen koop ik liever goedkope gws dingen.

edit

GW/HD8060 203x152
dat is die hyper drive, volgens mij is deze 8X6 geen prijs bij.(op de site van gws zelf, verder nog niet gevonden)

APC Slow Fly Prop 8x6
bij rctechnics €7.20

GWS 7x6
€2.10(bij rctechnics) maar die zijn dus slap

Back