In verband met Pasen en visite enz enz ben ik er niet aan toe gekomen om de slowstick op te meten. Sorry.
Morgenavond ga ik even meten en post ik het meteen hier !
Eventuele specifieke vragen over afmetingen hoor ik wel. (even een PB)
En het klopt, dit is echt een simpel toestel voor een beginner.
De landing moet wel een beetje normaal zijn aangezien je een zware motor voorop hebt staan kan ie wel eens voorover kantelen.
Ik heb er Zondag even mee gevlogen,zalig weer (windstil), klein aanloopje ( 1 meter) en meteen de lucht in. Even een beetje op hoogte gebracht (50 a 60 meter) en een minuut of 10 even wat rondjes gedraaid en alles even testen (ja, nieuw toestel) en daarna weer rustig naar beneden gehaald en geland.
Alles verliep vlekkeloos.
Tijdens het vliegen wordt niet elk onoplettend moment genadeloos afgestraft,ik heb rustig een paar keer omgekeken en even gepraat zonder dat het toestel meteen uit de lucht donderd en/ of foetsie is.
Tijdens het landen gewoon de motor uit en rustig laten uitzweven naar de gewenste hoogte.
Vlak boven de grond (tegen de wind in !!) even een beetje "up" geven en rustig het toestel neerzetten.(anders gaat de neus eerst naar beneden !)
Eigenlijk is het gewoon zo, een brevet moet je hebben als je een vliegtuig wilt besturen. (ik heb het niet

misschien volgendjaar eens halen met een wat groter toestel)
Er zit een flinke prop op en je kan iemand er flink mee bezeren.
Het toestel weegt even ruim 400 gram, gooi dat maar eens tegen iemands hoofd aan...
Maar ik vlieg zelf altijd op een groot veld helemaal omringt door bomen en daar komen eigenlijk bijna geen mensen.
**
Begin wijze les**
Ik denk dat de sleutelwoorden hier "voorzichtigheid en verantwoordelijkheid" zijn, blijf bij mensen en dieren vandaan met het toestel en weet wat je doet !! Het is namelijk geen speelgoed ! (nou ja..klein beetje :wink: )
**
Einde wijze les**
En het vliegen geeft me toch iedere keer weer een "kick" !! Ik kan het iedereen aanraden !