Nou afgelopen Zondag is het gebeurd....Me Slowstick is naar beneden gekomen
We waren lekker aan het vliegen op de ijsbaan, en ik steeds hoger en hoger om vervolgens lekker met het gas dicht naar beneden te zweven.
Na een paar keer zat ik ongeveer op een meter of 350 a 400 (toestel is dan wel heel erg klein) en vervolgens weer lekker naar beneden ( +/- 7 minuten zweeftijd,was weinig thermiek of ik kon het niet vinden)
Maar de laatste keer ging het niet goed....op ongeveer 300 meter scheurde de vleugel en kwam het toestel in een spiraal naar beneden.
Na nog wat tevergeefse pogingen om het toestel boven het veld te krijgen verdween het toestel achter een rij bomen.
Michel en ik zijn meteen die kant opgerend om te kijken waar het toestel gebleven was.
Na wat zoeken vonden we uiteindelijk het toestel terug in de bomen.
Schade : 1 gescheurde vleugel en 1 gescheurd richtingsroer.
Verder helemaal niets.
De scheur zit precies achter het koolstof aan de achterkant van de vleugel. Dus ik ga even de vleugel maken en dan even versterken met koolstof om dit in het vervolg tegen te gaan.
Bij het roer lijm ik een driehoek balsa latje op het frame en tegen het roer aan voor de stevigheid.
Als het allemaal weer gemaakt is post ik nog wel even een foto met de extra versteviging.
Het mooiste is nog dat er iets daarvoor een klein jongetje bij me kwam staan en vroeg of dit toestel wel eens neerstorte....
Ik : Deze ? neuh....het enige om deze naar beneden te krijgen is als de vleugel breekt.
Prompt 30 minuten later.....