Het grote slowstick-topic

pepijn-zager zei:
Rene zei:
Klinkt als Postbank.... :?
abn volgens mij, want?
Meestal is de Postbank namelijk wat trager met betalingen enz, vandaar.

Wat betreft de wind, gewoon even aankijken.
Tegen de tijd dat je toestel achteruit gaat in de wind (plankgas) dan had je niet moeten gaan vliegen :D

hoi,

heb nu packs van 1800mah (ipv. 750) wegen ook een stuk meer.
kan nu veel langer vliegen!
nu kan 'k al redelijk goed vliegen (ookal zeg 'k et zelf :lol: )
kan al mooi landen/opstijgen.
ik vlieg nu op een voetbalveld (olympia)
vlieg dan een eindje weg van 't veld :wink:
LEUK !!

greetzz
florian

Nou afgelopen Zondag is het gebeurd....Me Slowstick is naar beneden gekomen :(
We waren lekker aan het vliegen op de ijsbaan, en ik steeds hoger en hoger om vervolgens lekker met het gas dicht naar beneden te zweven.
Na een paar keer zat ik ongeveer op een meter of 350 a 400 (toestel is dan wel heel erg klein) en vervolgens weer lekker naar beneden ( +/- 7 minuten zweeftijd,was weinig thermiek of ik kon het niet vinden)
Maar de laatste keer ging het niet goed....op ongeveer 300 meter scheurde de vleugel en kwam het toestel in een spiraal naar beneden.
Na nog wat tevergeefse pogingen om het toestel boven het veld te krijgen verdween het toestel achter een rij bomen.
Michel en ik zijn meteen die kant opgerend om te kijken waar het toestel gebleven was.
Na wat zoeken vonden we uiteindelijk het toestel terug in de bomen.

Schade : 1 gescheurde vleugel en 1 gescheurd richtingsroer.
Verder helemaal niets.
De scheur zit precies achter het koolstof aan de achterkant van de vleugel. Dus ik ga even de vleugel maken en dan even versterken met koolstof om dit in het vervolg tegen te gaan.

DSC06366.JPG
DSC06367.JPG
DSC06368.JPG

Bij het roer lijm ik een driehoek balsa latje op het frame en tegen het roer aan voor de stevigheid.
Als het allemaal weer gemaakt is post ik nog wel even een foto met de extra versteviging.

Het mooiste is nog dat er iets daarvoor een klein jongetje bij me kwam staan en vroeg of dit toestel wel eens neerstorte....
Ik : Deze ? neuh....het enige om deze naar beneden te krijgen is als de vleugel breekt.
Prompt 30 minuten later.....

Trouwens geluk dat je daar die lat had zitten, anders was je je deeltje kwijt geweest van je vleugel...

Idd gewoon met een carbon latje repareren, maar is er niets van de electronica kapot gegaan?

tja, dat is nou eenmaal zo, overal denken te hebben verstevigd, maar het breekt altijd op het zwakste punt :?

je zou bijna helemaal niet verstevigen... :evil:

had ik ook met een werp ding, romp doormidden.
lijmen, latje er op...
breekt hij weer net achter dat latje, latje verlengd....
en nu? breekt de staart er af!

nouja, heel verhaal(vliegtuigje is nu restjes depron, piepschuim en hout geworden...)

jammer van je ss joh :?
maar als je het niet erg vind ga ik mijn vleugel niet verstevigen, breekt toch net naast de versteviging, of waar hij het zwakst is :D

Nou idd, ik was heel blij dat het voorste stuk van de vleugel goed ingetaped was....anders was die echt pleite geweest.
En alle electronica is nog inorde gelukkig :D

Tuurlijk hoef je niet je hele vleugel te wapenen met koolstof en andere enge dingen.
Het is alleen wel verstandig om toch minimaal de vleugel helemaal in te tapen aan de randen met verstrekt tape. Zodat de vleugel niet kan inscheuren zoals bij mij gebeurde. (dubbelklappen kan natuurlijk altijd)

Ik vlieg met heel veel plezier met de Slowstick,dus een extra koolstofstaafje vind ik geen probleem (desnoods 2)
Ik hoop in iedergeval dat ik nog heeeeel lang plezier heb van dit toestel :banana:

Net even gekeken op de doos en de bouwbeschrijving onderzocht maar helaas.....staat helemaal niets op.
De originele aandrijving heb ik ook niet dus kan ik ook niet voor je bekijken.
Misschien even een mailtje sturen naar de leverancier ?

Succes.

Ik heb nog wat gezocht op internet, maar weinig over de vertraging gevonden ...
Nu zit ik met een ander probleem:
daarnet mijn vliegertje snel terug beetje vliegwaardig gemaakt, maar toch opnieuw gecrasht.
Ik wil checken of de as van m'n speed 400 nie gebogen is, maar wat doe ik? Ik sluit mijn akku aan, via de motorzijde van m'n regelaar (sun 1000) :mad:
Heeft max 3sec aangehangen, kwam wat rook uit, en krimpkous is een beetje gesmolten...
Daarna op juiste manier gecheckt en hij werkt nog! Maar is het echt wel te betrouwen? En is er nu niets fout aan m'n ontvanger/akku?
dom, dom, dom, ik weet het, maar ja... :roll:
Grtz

Ja, dat is lastig....Ik durf je er niet direct een antwoord op te geven of alles nog intakt is.
Er lopen hier wel een paar electronica experts rond waar je het eventueel aan kan vragen (bijv. Corrien).

Maar wat was het probleem dat je slowstick naar beneden kwam ? Te weinig vermogen ? stuurfout ?

amaai, das wel een ferme V-stelling ze in uwen vleugel, moet da zo?

grts

weet niemand welke vertraging een speed 400 nodig heeft om slowstick aan te drijven?
Grtz
@gti_killer: in dit topic zijn wel dwg-tekeningen te vinden...

Mijn PICO-J3-S gisteren zijn maiden gegeven ... vliegt HEERLIJK. 8) :lol: 8)

zie ook ... http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44407 --> Fotos

En had een draadje geopend over een zelfbouw Pico-J3-S http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=44411om met mijn neefjes te bouwen maar vond niet direkt iets tot iemand dit draadje omhoog kickte ...

De vleugel gewoon ff simpel met een paar depron of kattepak profieltjes in de vorm houden --> bedankt voor alle info. Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz

Slowstick lover 4EVER.

Back