HET Honey Bee FP Draadje

Citaat van EFlight Wiki:

Tracking - Clamp the helicopter to a bench and run the motor at hover speed. View the rotor disk edge on - you should see both blades going around at the same height. If one is higher than the other you can make it make less lift by holding the root in one hand the the tip in the other and twisting the leading edge of the tip down for a few seconds. A little heat from a hair dryer may be required to make large adjustments. Identify which blade is which by a piece of coloured tape on one blade.

Oftewel, buigen maar...!

hoe zit het dan met de balans van je heli als je hem oppakt aan de flybar....
Je zal wel wat moeten spelen met de gewicht verdeling inderdaad. Let op. je moet wel een dunwandige bus hebben.
Verder... misschien handig om eerst maar eens een nieuwe carbon tail te maken voordat je verder gaat modden. Eerst goed leren vliegen dan kan je van alles aan gaan passen

ik kan nu niet vliegen omdat ik geen tail boom heb of ik mol de tail rotor
en ik zal graag verder willen vliegen dus kan ik niet zo'n vin gebruiken dan kan ik weer verder oefenen of is zo'n vin net zo zwaar als een metalen buisje:confused:

Kan je het metalen buisje even wegen?

Volgens mij heb jij een veels te zwaar buisje...

En kan je de heli niet met de trim van de zender nog wat naar voren trimmen?

Voor de balans moet je de hem aan de flybar ophangen, bijvoorbeeld door de flybar aan weerszijden op twee glazen te leggen, hangt hij recht?

Die vin die zit aan het buisje vast dus hoe wou je dat doen?

Succes!

Ludo

ik bedoel eigenlijk zo'n ding die je er op schroeft op (hoe noem je die stang die naar de tail rotor loopt) zo'n ding als bij de king niet met een buisje maar gwoon zo'n plastic vin ding

Welke van dit plaatje bedoel je nou?

De vertical tail of de tail boom????
outdoor_repair_003.jpg

Ludo

Ahaaaa, nu begrijp ik wat er fout ging!!!!

Ferdy dacht dat je het over de tail boom had, en heeft je daar een bepaalde buis voor geadviseerd, die jij vervolgens als vertikal tail gebruikte....

Dat is dus veels te zwaar!!!!

Je zou even langs een modelbouwzaak moeten gaan en daar een 2 of 3 mm koolstofstaafje moeten vragen!

Ludo

die koolstof staafjes breken bij mij dus steets af warschijnlijk omdat ik in het gras vlieg daarom vroeg ik dus of ik een vertical tail van een andere heli kon gebruiken aleen omdat ik in het gras vlieg en die staafjes dan zo snel afbreken kan dat of is dat te zwaar of past heg gewoon niet

Tja kijk.. en dan gaat het dus fout....
thnx Ludo.....;)
Ik snap nu ook eindelijk wat je bedoeld, daar is een buisje veeeeeels te zwaar voor.
Typisch geval van miscommunicatie. Even goed de onderdelen leren kennen dus.

goeie tip van Ludo:
Een metertje of 2 koolstof ( 2mm dacht ik ook ) halen en je kan lang genoeg vooruit...
tijdelijke oplossing is misschien een paperclip open buigen en gebruiken ....(ik zeg maar wat hoor)

Ik vraag me af of die van andere heli's minder snel afbreken...

Misschien kan je zelf iets in elkaar knutselen van iets buigzaams, eem bankpasje ofzo.

Sateprikkertje zal ook wel voldoen denk ik.

Back