Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
OK,
Eigenlijks moet je een motor ook af laten koelen in odp, onderste dode punt, zeg maar dat de zuiger beneden is. Dan kan hij nooit vast klemmen. Tenminste ik zet altijd mijn motors in odp als hij uit is.
Maar ik heb ook gemerkt als deze motor afkoeld klemt hij weer als een idioot.
Ja nou wat een luxe ... Elke keer een gesloopte one-way .... Of was je dat alweer vergeten ??
Tis voor de rest van je motor ook niet best trouwens .....
@ Pulse1:
Beschermingsmiddel wat smelt en verhard :?: :?:
Sorry maar das 1 van de grootste bullsh*t verhalen die ik ook heb gehoord ....
Vanuit de fabriek wordt er wat (afterrun) olie gebruikt om roesten tegen te gaan en de boel een beetje te smeren voor de eerste start. Dit verhard niet en zorgt er ook niet voor dat een motor vast komt te staan :!::!:
Een warme motor wegzetten met de zuiger bovenin de cilinder wel....
Is vrij simpel op te lossen door het vliegwiel met een schroevendraaier door het bovenste dode punt heen te draaien.
Ja maar ik bedoel qua compressie hè, een roto-start kost in mijn geval wat meer.
En heeft u nooit van bescherm middel gehoord?
Ja dat heb ik wel .... Dat geef ik ook al aan in m'n post ... Dat is gewoon een (vorm van) afterrun olie wat er in de fabriek in gaat om roesten tegen te gaan van de krukas en lagers.
Dat smelt niet en verhard ook niet zoals Pulse1 dat omschreef...
Dat wordt gewoon weggespoeld met de brandstof en verbrand waarna het de uitlaat uit verdwijnt in de vorm van een rookwolk....
Maar is het niet zo dat de olie in de nitro in de cilinder blijft na het rijden, en de overige nitro verdampt?