Het HPI Pulse 4.6 topic

Hallo iedereen,

Berichtje uit Zuid Frankrijk.
Ook net een Pulse gekocht.
Mijn zoon ging er gisteren mee naar de club om hem in te rijden.
Rustig aan, na een tijdje hem stilgelegd om even af te laten koelen en met de andere wagen te rijden.

Nadien zat hij muurvast.
Dus de clubleider heeft de motor opengehaald, em zei dat het kwam doordat de fabriek een speciaal beschermingsproduct gebruikt.
Dit was gesmolten, en nadien met af te koelen verhard.
Daardoor zat hij vast ,
ook veel klemming.

Dus de inrijperiode zal wel effie duren.
Rustig aan doen

Hou jullie op de hoogte

OK,

Eigenlijks moet je een motor ook af laten koelen in odp, onderste dode punt, zeg maar dat de zuiger beneden is. Dan kan hij nooit vast klemmen. Tenminste ik zet altijd mijn motors in odp als hij uit is.

Maar ik heb ook gemerkt als deze motor afkoeld klemt hij weer als een idioot.

OK,

Eigenlijks moet je een motor ook af laten koelen in odp, onderste dode punt, zeg maar dat de zuiger beneden is. Dan kan hij nooit vast klemmen. Tenminste ik zet altijd mijn motors in odp als hij uit is.

Maar ik heb ook gemerkt als deze motor afkoeld klemt hij weer als een idioot.

Ahhh, wat een luxe dan, die roto start:sleepy::D

Ja nou wat een luxe ... Elke keer een gesloopte one-way .... Of was je dat alweer vergeten ??

Tis voor de rest van je motor ook niet best trouwens .....

@ Pulse1:

Beschermingsmiddel wat smelt en verhard :?: :?:
Sorry maar das 1 van de grootste bullsh*t verhalen die ik ook heb gehoord ....

Vanuit de fabriek wordt er wat (afterrun) olie gebruikt om roesten tegen te gaan en de boel een beetje te smeren voor de eerste start. Dit verhard niet en zorgt er ook niet voor dat een motor vast komt te staan :!::!:

Een warme motor wegzetten met de zuiger bovenin de cilinder wel....

Is vrij simpel op te lossen door het vliegwiel met een schroevendraaier door het bovenste dode punt heen te draaien.

Ja nou wat een luxe ... Elke keer een gesloopte one-way .... Of was je dat alweer vergeten ??

Tis voor de rest van je motor ook niet best trouwens .....

@ Pulse1:

Beschermingsmiddel wat smelt en verhard :?: :?:
Sorry maar das 1 van de grootste bullsh*t verhalen die ik ook heb gehoord ....

Vanuit de fabriek wordt er wat (afterrun) olie gebruikt om roesten tegen te gaan en de boel een beetje te smeren voor de eerste start. Dit verhard niet en zorgt er ook niet voor dat een motor vast komt te staan :!::!:

Een warme motor wegzetten met de zuiger bovenin de cilinder wel....

Is vrij simpel op te lossen door het vliegwiel met een schroevendraaier door het bovenste dode punt heen te draaien.

Ja maar ik bedoel qua compressie hè, een roto-start kost in mijn geval wat meer.
En heeft u nooit van bescherm middel gehoord?

Ik kon hem de eerste keren ook helemaal niet aan trekken. Hij klemde zo erg. Moest hem ook met een schroevendraaier telkens een tikje terug zetten en weer opnieuw trekken. Maar hij is nu goed los, met een klein beetje klemming bovenin.

Ik heb zelf liever ook een trekstarter, en denk dat met deze klemming dat die boor echt uit je handen slaat. Vind het ook makkelijker voor op een weilandje of iets.

Ik heb ook nooit echt van beschermmiddel gehoord. Maar zal best wel bestaan, maar is niet de reden da hij bovenin vast zit denk ik.

Ja maar ik bedoel qua compressie hè, een roto-start kost in mijn geval wat meer.
En heeft u nooit van bescherm middel gehoord?

Ja dat heb ik wel .... Dat geef ik ook al aan in m'n post ... Dat is gewoon een (vorm van) afterrun olie wat er in de fabriek in gaat om roesten tegen te gaan van de krukas en lagers.

Dat smelt niet en verhard ook niet zoals Pulse1 dat omschreef...

Dat wordt gewoon weggespoeld met de brandstof en verbrand waarna het de uitlaat uit verdwijnt in de vorm van een rookwolk....

Om even terug te komen op afterrun, gooi je dat er bij de glowplug in of bij de carb? Bij de glowplug krijg je zo'n kliederboel denk ik.

Ik gebruik het ook altijd, maar bij de pulse zit het luchtfilter erg vast, en zit hij nog met een steun op het chassis. Ook erg lastig met schoonmaken.

Beste is allebei.... Anders krijg je het niet bij/om je krukas ;)

Als je het alleen via het plug gat doet komt het niet in de hele motor terecht.

Ja dat heb ik wel .... Dat geef ik ook al aan in m'n post ... Dat is gewoon een (vorm van) afterrun olie wat er in de fabriek in gaat om roesten tegen te gaan van de krukas en lagers.

Dat smelt niet en verhard ook niet zoals Pulse1 dat omschreef...

Dat wordt gewoon weggespoeld met de brandstof en verbrand waarna het de uitlaat uit verdwijnt in de vorm van een rookwolk....

Oh, haha, verkeerd gelezen, ik dacht dat u zij van: After-run erin gooien.:eek:

Ziet er goed uit hoor die filmpjes. Het wil wél zo te zien; alleen vind ik wel dat het nogal overkill is voor een buggy.

Maar is het niet zo dat de olie in de nitro in de cilinder blijft na het rijden, en de overige nitro verdampt?

Nitromethaan is gewoon een zuurstof en in een verbrande vorm is het een zuur. In beide vormen zal het op div. staalsoorten inwerken en in combinatie met de vocht opnemende methanol (en ook sommige vochtopnemdende oliën) roest veroorzaken. Afterrun zou de zuurwerking kunnen neutraliseren maar uiteindelijk zorg je er ook voor dat de laag olie zuurstof tegen houdt.

De topsnelheid van deze buggy is bijna hetzelfde als die va een trophy 3.5 heb ik zondag gemerkt. Hij gaat een net een tikkie harder. Niet gek want de maximale toerentallen zijn bijna gelijk. En ja wie wil er met 80 over een weiland vliegen. Met andere vertanding kan hij wel harder denk ik.

Hij trekt wel vele malen sneller op, en ook bij een hoger toerental. Hij spint het zand tot over je oren.

Het enigste probleem wat ik heb en de trophy van mijn vriend niet is dat hij telkens omslaat bij hard sturen, maar ik heb ook een zwaardere accu en servo's. Dus hij trek het stuur gewoon haaks om.

Nee die afterrun verband gewoon mee in het begin. Een paar druppels zijn ook genoeg. Je moet hem niet helemaal voltanken.

Re: De Nieuwe HPI Pulse 4.6

80 haal je niet hoor ;) Ook meer cc hoeft niet meer snelheid te betekenen. Het betekent wel dat hij theoretisch meer vermogen zou kunnen leveren, waardoor je hemwat zwaarder zou kunnen gearen.

De kans is echter groot dat iemand met een 3.5cc je inhaalt op een circuit, omdat je motor wellicht teveel vermogen heeft en dus je auto laat slippen, waar de 3.5cc dus controleerbaarder rijdt.

En net wat Aleq zegt, je kanje schocks instellen. Probeer hier eens wat mee uit :)

Ja, dat is allemaal waar.
Ik denk niet dat deze direct overpowered is. Hij graaft zich wel helemaal weg vanuit stilstand, maar dat is wel vet om te zien toch?
Ja ik denk dat ik de steering rate wat terug moet zetten op mijn zender, want hij zet de wielen helemaal haaks om.

Back