Het HPI Pulse 4.6 topic

Ja dat klopt,
Ik heb hem daar ook vandaan. Voor de rest verkocht niemand hem.
Deze komt nog van de fototafel af voor de site.
Maar de site van hpi weet ook nog niet veel van de pulse zelf af.
De SS versie staat er ook nog niet op.
Ik dacht eigenlijks dat ss zelf bouwen was?
 
JA die opties zit ik ook op te wachten.
Ik zou graag die aluminium chassisbraces willen hebben van de ss. Dat oogt wat mooier.
Voor de rest rijd ik geen wedstrijden dus verstelbare shocks zal niet nodig zijn.
 
Ach .. Shocks kun je ook prima doen met de "ouderwetse" clipjes , dat werkt net zo goed en zelfs makkelijker omdat je met vaste afmetingen werkt i.p.v draaien aan een stelring wat moeilijker precies gelijk te krijgen is ;)

Voor de opties zou ik ff in Amerika gaan zoeken..... Daar komt alles veel eerder uit en de prijzen zijn een stuk gunstiger ;)
 
Ja dat heb ik met mijn touringcar.
Ik heb ze toen gelijk gezet met een schuifmaat tussen de stelring.
Voor de rest zit ik er niet aan, ben niet zo'n pro...

Die opties kan ik niet echt vinden in amerika. Op de site van hpi usa staat ook niet de pulse of pulse ss..
 
Vraag me echt af wanneer deze kitversie uitkomt.
Om één of andere reden neig ik om zoiezo voor HPI te gaan daar de andere merken me te onbekend zijn maar waarom maken ze zo weinig bouwkits. Alles is daar tegenwoordig RTR bah.
 
Tjah .. RTR verkoopt makkelijker als kits ...

Als je perse een kit wil hebben kom je uit bij de betere en duurdere merken zoals Mugen , XRay , Serpent (komt eraan errrgggg mooi) , Associated en Losi.
 
JA klopt hpi stapt van de kits af.
Maar de SS zal er wel blijven en dat is een kit.
Ik heb zelf eerst ook een kit gekocht, omdat ik het "modelbouwen" leuk vind.
Maar deze was er helaas niet in een kit versie.
nu moet ik toch wel zeggen dat RTR perfect in elkaar zit, over de preciese spelling op en alles zit redelijk goed vast.
Alleen de knelmoeren op de draagarm bouten waren niet ver genoeg aangedraait waardoor deze niet knelden.
 
Vandaag de Pulse binnen gekregen. Rijd als een zonnetje. De koppeling pakt alleen erg laat op, ik weet niet of dat normaal is. Daardoor ( en mijn Noob positie in de nitrorijderij, wel gevaren vroeger. En tegenwoordig wat heliwerk.) is de auto best goed te besturen op de weg. Mooie rijhoogte voor waar we nu rijden, hij ramt niet elke verhoging in de straat. Morgen verder inrijden en wat armer zetten. Er loopt nu olie uit de uitlaat zo rijk staat ie af fabriek. Dus het verbruik is ook top:sad:. In 5 minuut een tankie leeg! Als ik wegrijd is de straat blauw. Trophy van de buurman is op dit moment nog wel véél sneller. Hoop hem snel bij te houden.

Blij ! :p:banana:
 
Mijne heren, en misschien ook wel dames.

Zoals ik hierboven al beschreef pakt mijn koppeling erg laat op. IK moet dus best gas geven eer de Pulse gaat rijden. Is zoiets te stellen. IK heb uiteraard eerst in het boekje gekeken. (voor ik de RTFM) om mijn oren krijg. Ook al wezen zoeken hier, en op internet. Anders krijg ik Just Fucking Google It om mijn oren. ;)

IK ga der even van uit dat de koppeling het ronde tonnetje is wat direct op de motor zit. (daar zitten volgens de plaatsjes 2 schoentjes in) Daar zit een schroefje aan de voorkant. Echter staat in het boekje dat er op dat schroefje locktide zit. Die zou dus vast moeten zitten. Of moet die los en dan opnieuw vast?.....strakker gesteld uiteraard.

Tuv

Overigens rijd ie als een zonnetje....en is de nieuwte er aardig af. Schuiven over straat...ondersteboven...slijt erg hard.:cool:
 
Misschien staat de motor nog iets aan de rijke kant waardoor het lijkt dat de koppeling laat oppakt.... Maar je moet hem toch eerst inlopen.

Stellen kan je hem niet, je kunt alleen optionele schoentjes en veertjes kopen maar stock moet die goed zijn. RTFM voor het schroefje ;) want die zorgt als de clutchbell op zijn plek blijft. Als je die los schroeft kan de de bell eraf schuiven waardoor je zicht op de koppeling hebt.
 
Ik zou hier niks aan doen.
Dat doet hij van mij ook. Dat is juist beter want hij pakt bij een veel hoger toerental en dus bij meer vermogen op.
Dat kun je ook zien want hij spint ervandoor.
Vergelijk het anders eens met mijn filmpjes.

Als enigste kun je de JVD clutch monteren, maar ik weet zeker dat hij goed staat, en de jvd zal niet veel uitmaken.

Groeten Stefan
 
Tja veel toeren dat hoort bij een buggy zeker omdat hij 1.1 veertjes heeft.
Je kan er andere minder strakke veertjes inzetten.bijv 1.0 of 0.9
Je kan er andere koppelingsschoentjes inzetten.
Zelf zou ik zeggen wegpleuren die orginele koppeling en upgrade naar een JVD koppeling.
JVD is de beste koppeling voor buggy of truggy.
Ik rijd al dik een jaar met deze koppeling en zeer tevreden. beter dan elke maand nieuwe schoentjes kopen.
JVD-RC Rc upgrades and more
Je hoeft deze koppeling niet te halen maar als je lang plezier wil uit een koppeling die nagenoeg niet slijt dan raad ik deze wel aan.
 
Back
Top