Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    hoe pas je een lua app aan? wil de preflight check aanpassen
     
  2. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    al gevonden gewoon in een tekst editor:rofl:
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
  4. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Nog beter gaat het met ZeroBrane. Dit is een specifiek programma voor programmeertalen.

    Daarmee kan je ook je code checken.
     
  5. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Is het heel ingewikkeld om zelf een lua app te maken?
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Hangt er van af... Je moet er wel flink wat wat tijd in investeren. Ben zelf begonnen met het aanpassen van bestaande Lua programma's, met name de programma's die je hier https://www.rc-thoughts.com/ kunt vinden. Op deze site is ook informatie over de opbouw van een Lua programma te vinden. Ook op de site van Jeti is en Lua handleiding te vinden http://www.jetimodel.com/en/DC-DS-24-Lua-API-1/ .Vindt Lua best lastig Vooral het testen van programma's is met de Jeti Emulator moeilijk en soms onmogelijk.. Maar er zitten verbeteringen aan te komen. De Jeti firmware versie v5.0 die binnenkort verschijnt zal het ontwikkelen en testen van Lua programma's gaan verbeteren. Zie https://www.rc-thoughts.com/2019/06/jeti-fw-5-0-diy-guys-wet-dream-is-coming/ .

    Wat wil je in Lua programmeren? Als je een Jeti DS/DC 14 of 16 hebt zijn de mogelijkheden met Lua nogal beperkt. Maximaal 2 Lua programma's en de geheugenruimte voor Lua is beperkt tot 50 kB.
     
  7. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Zal er eens naar gaan kijken.

    Heb een ds 24.
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dat is in ieder geval geen beperking. Wat wil je programmeren?
     
  9. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Wou kijken of ik het zelf kan.
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dan blijf ik toch heel nieuwsgierig naar wat je zelf wilt gaan programmeren.
     
  11. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Ik zou wel een alarm willen hebben als het verschil tussen 2 temp sensoren meer als 15 graden is.

    Bv.

    En de cilinder temp in 1 schermpje van bijde cilinders.
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Dat moet goed te doen zijn. Je zou bij voorbeeld dit https://www.rc-thoughts.com/empty-battery-alarm/ Lua programma als basis kunnen gebruiken. Het meet spanning van verschillende sensoren. Dat is gemakkelijk aan te passen naar twee temperatuursensoren. Er zijn ook alarmen. Dan alleen nog een displayvenster maken en het werkt.

    Succes!
     
  13. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Als het weer wat koeler is ga ik erna kijken.

    Ander vraagje. Hoe zet ik mijn jeti assist 12 op 24 kanalen?

    Hij is aangesloten op een cb 200 heb 15 Servos in gebruik en kanaal 16 voor inschakelen gyro. Maar heb nog 3 potmeters nodig om fine tunengyro dus 3 kanalen. Maar kan jeti assist maar tot 16ch zetten.

    De rsat900 heeft 3 extra uitgangen. Ik heb een digital out nodig om sensor te resetten. Ik kan 1 van die uitgangen op digi out zetten maar hoe schakel ik die dan?

    Al vast bedankt.
     
  14. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Was een paar dagen niet thuis. Daarom een wat late beantwoording van je vragen.

    Een ontvanger naar 24 kanalen schakelen is voor zover ik weet niet nodig. Standaard werkt de zender met 16 kanalen. Als een zeventiende tot vierentwintigste servo wordt toegewezen, dan wordt er automatisch een extra kanaal toegevoegd.

    Uit de handleiding:
    By default, the transmitter uses only the first 16 channels. More channels are enabled automatically as soon as any servo is assigned to any 17-24 channel. You can see the "24-Channel Multimode" status in Advanced Properties => Wireless Modes/Trainer.

    Heb dit nooit nodig gehad. Dus geen enkele ervaring mee...

    Het gebruiken van een Output Pin van een Rsat 900 is lastig. Dezelfde informatie wordt immers ook naar de 2.4 Ghz ontvanger gestuurd. en verwerkt in de CB-200. Je zou kunnen proberen een kanaal te gebruiken dat niet door de Central Box wordt verwerkt. Eerst in de zender aan dat kanaal een schakelaar toewijzen en noem dit "Reset" Dit is eigenlijk hetzelfde als het toewijzen van een normale functie zoals retracs.

    Dan de Output Pin van de R900 toewijzen aan dat kanaal. Dat kan via de Device Explorer (Menu-Model-Device Explorer). Selecteer de ontvanger, kies Configuration en dan Receiver outputs. Aan de betreffende pin de toegewezen functie "Reset" toewijzen en dan via de Device Explorer (Menu-Model-Device Explorer). Selecteer de ontvanger, kies Configuration en dan Alternative Pin Config. Selecteer de betreffende output pin en wijzig de functie in Digital Output. In de zender.

    Weet niet of dit werkt, maar het is het proberen waard.
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Voor de Jeti Rex en Rex Assist ontvangers is nieuwe software beschikbaar. Het gaat om resp. v1.13 en v1.12.

    De belangrijkste wijzigingen zijn dat voor de Rex (assist) ontvangers nu de S-bus beschikbaar is en voor de Assist ontvangers zijn de stabilisatie-programma's uitgebreid/aangepast.

    De update is te installeren via de Jeti Studio.

    Vergeet niet ook de nieuwste device files te downloaden en op de zender SD-card in de map devices te plaatsen. Anders zijn de nieuwe opties niet zichtbaar op het zenderdisplay.
     
  16. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Er zijn weer updates beschikbaar voor Jeti apparatuur. Het gaat om het volgende:

    MAlti V2.01, MVario2 V2.01 - Supports new sensor revision.
    MBar V2.00 - Improved EX Bus stability.
    MAX BEC 2D V2.03 - Replaces the previous update.
    MGPS V2.12 - Fixed view of calendar date, number of satellites is now displayed correctly.
    MRPM Hall V1.03 - Decreased minimum detectable RPM.
    MULi 6Sm 1.05 - New option for compatibility with the "Battery Monitor" Lua app.
    RC Switch, RC Power Switch V1.08 - Increased pairing time. JETIBOX is preventively disabled after some time from startup.

    De updates zijn te installeren via de Jeti Studio. In de download sectie van de Jeti site zijn de updates (nog) niet te vinden.
     
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    De lang verwachtte zenderupdate is beschikbaar! Het gaat om versie v5.02. Deze update is beschikbaar voor alle Jeti zenders. Updaten is mogelijk via de Jeti Studio. De uitbreiding gaat voornamelijk over het verbeteren van de uitwisselbaarheid van modelgeheugens tussen de diverse zendertypen, LUA uitbreidingen en de handleiding is in de software ingebouwd middels help schermen (alleen DC/DS 12 en 24???). Ook de in de zender aanwezige spelletjes kunnen worden uitgebreid met het spel "Doom". Zie https://www.modelbouwforum.nl/threads/jeti-dc-24-gamer-edition.269004/
     
    serge pot vindt dit leuk.
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Is toch gewoon een kwestie van tijdens de vlucht de zender uitschakelen.:rolleyes:
    Als dat geen totale 'Doom' oplevert, dan weet ik het niet meer....:rofl:;)
     
    Ecstacy vindt dit leuk.
  19. dementor

    dementor

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mischien een beetje of topic, maar ik heb even gelden een jeti ds-16 bemachte. Nu zat daar een 9ch ontvanger bij Waar van de antenne er niet meer zo best uit zien op de plek waar ze de kast uit komen.

    Bij multiplex kon ik die altijd makkelijk zelf vervangen, maar kan er bij jeti weinig over vinden.

    Iemand die dat wel is heeft gedaan?

    Groet,

    Dementor
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ligt eraan hoe je kunsten met de soldeerbout zijn.
    Ik heb het ooit eens bij een 8 kanaals gedaan, dat ging wel maar ik heb hier een 9 kanaals naast me liggen en ik zou niet eens weten hoe het huisje eraf moet.
    De veiligste oplossing is om het te laden doen, ik weet niet of @Corrien het doet.
    Maar dan zal het een klein bedrag zijn en weet je wel zeker dat je modellen heel blijven.

    GJ
     

Deel Deze Pagina