Het Multiplex Twinstar 2 topic

Hallo beste mensen,

Ik wil ook gaan beginnen met modelvliegen. (ben eigenlijk begonnen met de 2 kanaals twin air). Nu heb ik eens rond gekeken, gevraagd, gelezen. Bij de modelwinkel raade me ze me de 3 kanaals easy star of de 4 kanaals twin star II aan. Hierop verder beginnen te kijken naar deze modellen maar eigenlijk de keuze gemaakt om gelijk met rolroeren (4 kanaals) te beginnen omdat je toch ook gelijk geleerd krijgt om bij het auto rijden achteruit te rijden en niet eerst een jaar alleen maar vooruit te mogen rijden? En ook wel dat ik de twin star toch iets meer op een echt vliegtuig vind lijken, al teld dat in mindere maten mee. Maar nu heb ik eens een keer goed gekeken naar de afmetingen van de twinstar, en met een spanwijdte van 1.4 meter is het geen kleintje. Nu heb ik de vraag is de vleugel na montage nog van de romp te demonteren voor trasport en opslag. Transport zou nog wel gaan eventueel, maar opslag wordt lastiger. Als ik hem in de woonkamer parkeer krijg ik ruzie, de slaapkamers zijn te klein en de garage staan redenlijk vol met mijn ander hobby (oldtimers). Ergens een hoek vrijmaken gaat wel lukken, maar een oppervlakte van 2 bij 2 meter wordt toch wat lastiger.

Dus kort samengevat: Kan ik de vleugel nog demonteren na de eerste montage, of hebben jullie andere manier voor opslag voor het vliegtuig?

B.v.D

Robert

Die haal je met 2 nylon bouten gewoon van de romp. :lol:

Vleugel helften kan je dan normaal ook nog delen.

Die heb Ik bij de mijne vast gelijmt is toch iets steviger. :wink:

De mijne heb Ik trouwens in de verkoop staan met Permax 450 motoren.
Toch iets meer power dan de Permax 400. :lol:

Mvg Johan

ik heb inmiddels al een paar keer gevlogen met de TS en het
vliegt geweldig stabiel en rustig, maar het zit me toch dwars
dan het "tippen draaien op het gras) er bij mij niet in zit
omdat mijn TS 1600gram zwaar is, met een Ni-Cad accu moest
ik zelfs de ontvanger opschuiven om ruimte te maken voor de
accu, nou dat is dus "huilen met de pet op) nu wil ik dus een
nieuwe accu, maar nu is de vraag, welke accu zal ik nemen
het moet een Ni-Mh zijn want ik geloof niet dat een pico control
400 duo lipo supported is :| , dus wat is een goede accu,
het liefst wel een die helemaal in de neus geperst moet worden
om zoveel mogelijk gewicht te besparen

alvast bedankt Skyhigh

Awol zei:
Senne zei:
hoihoi,ik heb sinds vandaag ook een twinstar,de twinstar die vroeger van awol was en toen met shockiefly heeft geruild,die nu weer met mij heeft geruild :P

ziet er leuk uit,en groot
ik heb er al meteen 2brushlessjes op gezet en 2 3s 1550mah lipo's,dat vliegt zeker

Hey, leuk dat ie weer de lucht in gaat!
Hij is trouwens ook nog van Noah hier op het forum geweest, die heeft er net als ik maar een paar keer mee gevlogen.
Veel plezier ermee!

ja haha die twinstar heeft de halve wereld al gezien :lol:

bij mij blijft ie een tijdje :P

@wezze, wijs ding ze :P

"ej kijk daar, ne vliegenden zebra"
:lol: wel sjiek gedaan anders ;)

heb bijna gedaan met het bouwen van de twinstar, maar heb toch nog een vraagje:
op een gegeven moment wordt er gesproken over "setting the control surface travels"
daar ik een nog redelijke leek ben op het gebied van modelbouw: hoe stel ik dit in? hoe kan ik dit controleren?
de zender die ik gebruik is een mx-12, ik vlieg de ailerons op 1 kanaal

thanks in advance! ;)

Sorcerer, je zegt dat je de ailerons op één kanaal vliegt..... Wat bedoel je daar mee??
De Twinstar heeft twee servo's in de vleugel zitten om de rolroeren te bedienen en de rechtse servo moet je op kanaal 2 van je ontvanger aansluiten en de linkse op kanaal 6.
Als je je MX-12 instelt voor je Twinstar dan moet je bij "wing type" wel "flaperon" op "aan" zetten.

De maximale uitslagen van de roeren kan je gewoon meten.
Daar bestaan speciale apparaatjes voor maar ik houd gewoon een meetlat achter het betrefffende roer en kijk dan hoeveel millimeter het uitslaat als ik de knuppel maximaal beweeg...
Slaat het roer teveel of te weinig uit, dan kan je de servoweg in je zender aanpassen... (Je kan eventueel ook het stuurstangetje in een ander gaatje doen)
Als je de handleiding goed gevolgd hebt en de stuurstangen in de uiterste gaatjes van de servoarmpjes en van de roerheveltjes gedaan hebt, dan zullen de maximale roeruitslagen al redelijk goed zijn...

TwinstarII en luchtvideo's.

Met de twinstarII kan je ook leuke luchtopname's maken foto en video's.

Ik heb een Aiptek 1,3 megapixel camera in de canopy geplaatst op rec zetten en hij blijft doorfilmen totdat je kaartje vol is.
Camera weegt 170 gram en is voor de twintstarII niet echt een probleem om mee te nemen.

kijk hier maar voor een filmpje, het laden duurt wel even.

Dit heb ik gefilmd boven mijn vliegclub in Elten (Duitsland).

http://www.rc-flyfun.nl/images/video/TECH0002.AVI

ik heb nu ook weer een paar geweldige vluchten
gehad, 3 avonden letterlijk windstil gehad, en dat
vloog alsof je in een grote hal vloog, nooit gedacht
dat je 16 minuten zou kunnen vliegen met nicds
ik heb nu ook een nieuwe accu besteld, een 3000
ma akku gekocht van multiplex, die moet ik nog
gebruiken (rest van de tijd windkracht 7 :mad: ), zeker een
aanrader die twinstar :thumbsup:

omdat er (alweer) rare resonantie op een van de props zit,
zoek ik nu een vervanger voor de guntherpropjes, heeft iemand
een idee welke een goede vervanger is?

Skyhigh

Als je alweer een rare resonantie op die prop hebt kijk dan ook eens de bevestiging van de motoren na. Hier hebben we ook zo een geval gehad en daar bleek gewoon dat de motoren konden trillen in hun houders en dat hierdoor dat rare resonerende geluid gemaakt werd. We hebben de plastic houders nu beter verlijmd en de motoren iets meer afgesteund hierop en nu is het al een heel stuk beter.

zal ik doen, maar de vorige keer dat ik dit probleem had,
vloog 5 minuten later de prop van de motor af (gescheurd)

Go Multiplex!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De twinstar is GEWELDIG,ik heb er een flightpower 3300 lipo inzitten (2c1p) en permax speed 400 tjes,en ik vlieg er op de kop mee laag over de grond(1m) loopings en roll-overs ...vind ie géén probleem,ik denk dat ik deze kist toch een paar jaar ga houden.

Na lang twijfelen over hoe ik mijn twinstar zou schilderen is de beslissing eindelijk gevallen :-)
Dit is het resultaat :

twinstar-047.jpg

twinstar-048.jpg

twinstar-050.jpg

twinstar-054.jpg

twinstar-060.jpg

Hoe krijgen jullied dit zo mooi? spuiten jullie het vliegtuig of schilderen jullie het?
en zit het landingsgestel er standaard al onder of niet?
MVG
Richard

De bovenstaande is gespoten met spuitbussen motip akdyl verf.
Eerst het model schoonwrijven met alcohol of een andere ontvetter. De vershillend gekleurde stukken afplakken en dan spuiten. Plakband direct na spuiten eraf trekken. Als de verf droog is de volgende kleur afplakken en spuiten.
De raampjes en belettering zijn stickers die bij de bouwkit bijgeleverd worden.

Het landingsgestel heb ik zelf gemaakt. Een Aluminium plaatje in vorm geknipt en geplooid. Wieltjes afgedraaid van een staaf plastiek. De 'bandjes' zijn gewoon O-ringen. Het geheel plakt met dubbelzijdige tape onder de twinstar. Het staartwiel is gemaakt van een 2mm las toevoegdraad. Deze rond een buisje geplooid voor de veer erin te krijgen. Op het ene uiteinde een wieltje, en op het andere uiteinde een aluminium buisje. Achter het buisje plooi je een bultje in de draad zodat het buisje er niet meer afkan. Dan een gaatje maken in de twinstar, wat lijm (hotglue) erin en het alu buisje erin. Voila, een vrij draaibaar achterwieltje.

Sturen op de grond doe ik door de 2 motoren met het richtingsroer mee te mixen. Werkt na enige oefening zeer goed :-)

hallo,
ik wil ook graag een TS2 aanschaffen, maar weet niet echt welke motoren ik erin zou moeten doen en (omdat ik helemaal geen ervaring heb met electro) ook niet welke regelaar en accu.... kan iemand me helpen, m'n budget is ongeveer 150-200 euro.

alvast bedankt !

p.s. wil er graag ook nog een beetje mee ''stunten'' en iets sneller gaan dan met de standaard speed 400 motoren (hoeft niet verticaal te gaan hoor :wink: ).

Back