Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja maar...Volgens mij niet...de functie "Bremse" zit er niet in en ook de mixers die Juun noemt zitten niet in de 35MHz MX-12. Butterfly is een stuk ingewikkelder:
Michiel, daar komt hij (eindelijk) vandaag bij Jo geweest om de zender opnieuw in te stellen.
De kraaienstand krijg je via de volgende instellingen. Het is kunst en vliegwerk, maar het werkt wel.
Als eerste in het hoofdmenu waar je ook de modelgeheugens kan wisselen flapperons on instellen en dan de Gear op de left switch zetten en ook de flap op de left switch.
Dan terug naar het normale menu.
Mixer 1 Gear-> flap
off/on
offset 0
0% - 0%
sw left switch
dan de rolroeren op 2 en 6 insteken en de flaps op de kanaal 5 welke normaal voor de gear is.
Dan heb je nog een menuinstelling
flap system DN 100%
ele DN hoogteroer diep laten geven. het aantal mm staat in de beschrijving van het model of is op gevoel in te stellen.
Bij de flaps moet je dan er wel voor zorgen dat beide servo's dezelfde kant oplopen. Wij moetsen hiervoor een servo losmaken en omdraaien.
Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/19755-mx-12-instelling-ailerons.html
Voorzover ik weet is butterfly én met de rolroeren meelopende flaps niet tegelijkertijd mogelijk met een 35MHz MX-12. De flaps moeten immers op hetzelfde kanaal komen (5) en kunnen dus niet meer meelopen met de rolroeren.
Ha! Mooi!Ik heb al jááááren een MX-12 en die knopjes heb ik inderdaad allebei nog helemaal nooit ergens voor gebruikt.
taal etc er goed opgezet?
Heb je wel de zender, ontvanger en vario van de meest recente firmware voorzien? Ik meen me te herinneren dat in de eerdere firmware versies bugs zaten.
En hoor je wel de variotonen uit je koptelefoon?
Dan zit daar vrijwel zeker het probleem (ik heb al een aantal mensen geholpen die het niet aan de praat kregen, steeds bleek het door het updaten van de firmware opgelost)
Ik weet niet waar je woont, wellicht is er iemand in je buurt die jeaan een kabeltje kan helpen. (is sowieso handig om je leeftijd en woonplaats in je profiel te zetten)