Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Ha ha ha ha ha..........ik geloof jou graag!!
Helaas is Jerry de piloot van die Mustang geen 12 jaar meer net als jij.Ha ha ha ha ha.
En houdt hij de spullen het liefst heel en Crashvrij.
Vr Gr E

ja klopt maar ik bedoelde dat ik hem gelijk crash want ik kan niet vliegen maar heb wel alle electronica liggen hier :(

@CRG, zeg brugsmurf waar bemoei jij je mee en ga met LEGO spelen!! (sorry, geintje). Heb je naast de elektronica ook nog een vliegtuig? Waarom heb je wel de spullen en kun je/ga je niet vliegen?

Net gevlogen met de wielen opstijgen en landen op asfalt. Ja ja alles is nog heel, maar het ging meerdere keren bijna mis. ca 15x gestart en geland, waarbij het landen meer weg had van crashen! Flink stuiteren en dan op de kop de berm of sloot in (gelukkig wel droge sloot). Toch ook drie keer redelijk geland en een doorstart gemaakt. Het is ook wel lastig omdat ik nog nooit eerdergevlogen heb met de rudder en omdat er een stevige zijwind stond. Het opstijgen en landen is weer iets compleet nieuws waar weer flink mee geoefend moet worden.

Spreek jullie later!

Gr. Jerry

Blijven oefenen Jerry!
Het landen is lastig maar wel vet om te doen.
Ligt ook wat aan welke kist waarmee je land.
Mijn Corsair op wielen is ook veel lastiger netjes stuitervrij neer te zetten dan miene Hype Hoogdekker.
Ben je morgen nog van de partij dan?
Schijnt droog te blijven.

Afgelopen middag samen met Brutus en Kasper heerlijk gevlogen.
Brutus met zijn Mustang, Kasper met zijn Twin Lancaster en ik met de Corsair.
We hebben de nodige packs verbruikt en ook nog de nodige vluchten in strakke driehoeks formatie gevlogen.
Moest ook wel, want die bommenwerper van Kasper had begeleiding nodig omdat Leon in zijn schutters-putje op de grond ons liep te bestoken.( gelukkig kan die gast buiten het niet landen om ook niet mikken)
Moet zeggen dat alledrie de toestellen flawless hun werk deden.
Kan niet wachten totdat mijn komende P-38 Lightning daar tussen mag vliegen.
Op naar morgen.
Vr Gr E

Was inderdaad weer super maar ook fraai vond ik na de drie-formatie dat we gelijk besloten te landen in overleg en ze gezamenlijk nose-in aankwamen zijlen en bijna naast onze voeten gelijk tot rust kwamen Gr Kasper

Hallo heren en brugsmurf,

Het was weer een enerverende middag op zuidbroek. Wederom mijn naam eer aangedaan. Hoe? Door tijdens het vliegen de canopy en vervolgens de Lipo te verliezen, tja en dan stuurt ie niet meer.

Alle organen werken nog, dus met een beetje lijm kan die vanavond nog weer de lucht in!

Voorafgaand aan dit kleine incident heerlijk gevlogen met Kasper, Rob en Erwin. Mooi gezicht al die toestellen tegelijk in de lucht. Wonder boven wonder geen mid-airs, daar sommige mensen het verschil niet kennen tussen met de klok mee en tegen de klok in.

full

full

Oh ja, mocht iemand in de omgeving van Zuidbroek een canopy vinden laat het mij dan aub weten.

full

Gr Jerry

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de schrik nog in de benen zitten...............
Dook die Mitchel bommenwerper van Kasper plots toch even uit het niets op..........
Zat ik daar bijna in met miene Corsair.........tjemig de pemig.............
Vr Gr E

Was inderdaad weer heel apart met fraaie beelden maar tricky Kreeg bijna een accu op mijn dak ha ha en dat was wel het laatste wat ik verwachtte
Bespeur ook dat als we alle vier tegelijk vliegen dat de snelheden alleen maar worden opgevoerd en de discipline achteruit holt en ik daar ook aan mee doe Ga toch maar weer nieuwe voornemens maken Groet Kasper

jeeeeee en ik dacht

:) jee mannen ik dacht de mijn mustang al aardig naar de :murder::murder: was, maar eh de fotos van jullie doen me bibberen...
zal kijken of ik de mijne op de foto krijg en hier plaats..
de nieuwe, de oude en de wielen..

full

de nieuwe , moet nog even een landingsgestel onder..

full

de oude.. na vele bups, door mijzelf en club leden vliegt ie nog als een nieuwe... met cocktailprikkers uhu por en tape is ie niet stuk te krijgen...
blijft mijn favo.. vooral het rijdend opstijgen en landen..

full
full
full

@piet, ziet er allemaal heel herkenbaar uit! wel grappig dat bijna iedereen er een tweede Mustang op na houdt en aan de zolder hangt.

Hoe zijn de ervaringen met het landen met de wielen. Doe je dit op gras of asfalt.

Ik heb vorige week een aantal maal geland op asfalt, en ik denk dat als ik hier mee doorga dat er binnenkort echt een einde aan het toestel komt.

Piet, wat is de setup van jouw Mustang?

Gr Jerry

setup

hi jerry
ik vlieg hem met 3s 2500mah 30c
40 amp turnigy esc en een 1300kv turnigy motor
de prop is zolang hij heel blijft. 8x4 of 9x6
werkt allebei naar behoren.

het stijgen en landen doen we veelal op asfalt, maar als de wind verkeerd staat kies ik voor het hoge gras..( echt hoog) incl wielen en dan maar hopen dat ie goed terecht komt.
ervaring is prima met deze kist, en zolang hij vliegt , vliegt ie :)
alleen het sturen met het staart wiel is niet jevandat , maar dat ligt aan mijn constructie van het achterwiel.

groet
piet

ons motto'de lucht in met het spul, komt vanzelf weer beneden

Vandaag mijn bestelde Watt meter binnengekregen en gelijk eens getest hoeveel die 2 lipo zuipende warbirds van mij verbruiken.
Op mijn p51 Ragback zit een turnigy 3542 met een 60A turnigy plush Esc
Op de in nieuwstaat verkerende p51 zit een RC timer 3536 met een 40A turnigy plush Esc
Hier de cijfers:
Turnigy 3542 on 3S
10x7 Poly Composite prop 66 Amp 760 Watt
10x6 Master airscrew 64 Amp 728Watt
9x6 Poly Composite prop 50Amp 581 Watt

Turnigy 3542 on 4S
10x7 Poly Composite prop 76 Amp 941 Watt
9x6 Poly Composite prop 59 Amp 826 Watt

RC timer 3536 on 3S
9x6 Parkzone p51 mustang prop 62 Amp 686 Watt

Rc timer 3536 on 4S
9x6 Parkzone p51 mustang prop 72 Amp 900 Watt

Toch netjes dat die 40A turnigy Esc ff 72 Amp voor een paar sec doorlaat!!
De Esc deed wel wat vreemd maar dit verklaard een hoop;-)

Groet,

Rob

Sorry, het wordt eentonig.

Afgelopen weekend de Mustang weer opgelapt. Gisteravond liet ik mijn broertje zien hoe ik vorige week mijn lipo was verloren in de lucht. (door hard rondjes te vliegen op z'n kant met de canopy naar buiten gericht) U raad het al, binnen 1 rondje hopla weer de canopy eraf en de lipo eruit op ca 70 mtr hoogte. Wederom kon ik met lede ogen aanzien hoe mijn oude vertrouwde Mustang ter aarde storte. Voordeel is dat het toestel momenteel uit zoveel plakband en lijm bestaat dat alleen de prop kapot was!? Is er niet een spreekwoord met iets van een een ezel en een steen ofzo.

Daarnaast heb ik geconstateerd dat mijn motoras krom is, waarschijnlijk van een eerdere crash. Weet iemand wat ik hier mee moet/kan, of moet ik gewoon doorraggen. (sorry voor de wat meer serieuze en begane "bouwers/liefhebbers" onder ons)

@ Piet, ok bedankt voor de info.

@ Rob, dat zijn geen misselijke waarden! Mijn Mustang gebruikt de laatste tijd meer 2-componentenlijm dan Mah!
Het verklaart wel dat mijn lipo's gewoon leeg zijn na 3 minuten volgas, als ik die 3 minuten tenminste uitvlieg.
Ik vlieg nml. met de Turnigy 3542 op 3S met 9x7,5 prop, dus dat zal ongeveer dezelfde waarden geven.

Ik ben het crashen met gemak wel zat, drie maal afgelopen 8 dagen. Aangezien de meeste crashes ontstaan door nochalanche wordt het een keer tijd dat ik iets serieuser te werk ga.

Gr. Jerry

Hoi Jerry.
Als je nou eerst eens gaat proberen om minder aan dat gas te hangen met je Mustang.
Het is potverdomme toch geen Yamaha R1 man.
Ik denk dat het bij jou echt een combinatie is van een te snel toestel en te weinig vliegervaring.
Zoiets als een knaap van 18 met net het rijbewijs in de kontzak die met regelmaat de sportwagen van zijn rijke Pa mag meenemen maar herhaaldelijk de bocht uitdrift en in de naastgelegen sloot beland.
Nou is de keuze om de linker stick op je mooie zender natuurlijk helemaal aan jou om die op 100% of op 30% te zetten.
Maar als je kien bent dan zou ik DAT maar eens proberen.

Over een bepaalde tijd zal het vast beter gaan en zul je ook minder Crashen.
Kijk maar naar Brutus.
Die vliegt ook vaak hard maar Crasht niet erg vaak met zijn Mustang.
Het kan dus wel.
Ik moet je zeggen dat ik Godsblij voor je ben dat jij niet aan helivliegen doet.

Ten eerste omdat het zoals jij nu vliegt met je vliegtuigen met een heli het nog linker is op het veld omdat je zoiets toch ECHT niet tegen je bakkes aan wilt krijgen en ten tweede omdat als je daarmee Crasht je blijft betalen en je het toestel ook nog niet zo snel hersteld hebt als een doorsnee schuimen vliegtuig.
Dus hou het voorlopig maar lekker bij vliegtuigen Jerry en maar ga eens wat vaker van het gas af.Hardrijden en hardvliegen kan iedereen wel.Maar langzaam met beleid iets besturen is voor veel gasten echt hele andere koek.( en ook veel moeilijker overigens)
Vr Gr E

Hoi Erwin ouwe RC goeroe,

Ik ben ook blij dat ik geen heli vlieg, want vliegtuigen vind ik leuker!

In de circa 200 vluchten die ik met de Mustang heb gemaakt ben ik 2x gecrasht door eigen toedoen, dus het geen ervaring te veel snelheid verhaal valt mijns inziens nog wel mee. Het is vooral te danken aan pech (geen ontvangst zender/ontvanger) en laksheid (niet goed vastzetten lipo's etc.) dat het nog wel eens wil voorkomen dat er iets naar beneden komt.

Het minder hard vliegen doe ik nu lekker met de Corair, die is nml. stock. De Mustang zal tot het bittere einde volgas blijven vliegen, sorry.

nog een kleine tip voor de liefhebbers. Mijn ervaring is dat wanneer je de cowl aan de binnenzijde volledig beplakt met schilderstape en deze aan het vliegtuig monteerd door middel van 1x rondom cellotape dat deze veel minder snel kapot gaat en er toch nog netjes uitziet. De laatse 2 maal dat ik gecrasht ben is de cowl zover over de neus geschoven dat ik deze met geweld er vanaf moest trekken zonder dat deze beschadigde (zie foto boven aan deze pagina). Hierbij moet je natuurlijk de cowl niet vastzetten met de parkers anders werkt het niet.
Zo zie je maar weer dat destructief onderzoek ook nog ergens toe kan leiden!

Gr. jerry

Goeie tips van een groentje!! Ha ha ha
Ben blij dat je geniet van de hobby Jerry.
Ik krijg aankomend weekend mijn P-38 Lightning binnen.
Zal vast een mooi vliegbeeld geven.
Maar zal het toestel uit de buurt houden van jouw Warbirds.Ha ha ha ha ha.
Want jij vliegt me toch net iets te grillig ondanks je al geprezen 200 vluchtjes.Ha ha ha ha
Vr Gr E

@ Erwin, angsthaas,

Tot dusver heb ik o.a. niet iemand anders zijn toestel aan flarden gevlogen en dat kan jij niet zeggen. Ik zal je even herinneren aan een aantal feiten in de korte tijd dat wij elkaar ontmoeten:

- Bij het landen doorschieten tegen heli, schade: carbon wieken naar de mieter
- Bij het landen doorschieten tegen motorzwever, schade: vleugel beschadigd
- Bij het opgooien het enige wat er in de wijde omtrek aanwezig was raken (je eigen windvaantje!?)
- Midair Extra 300 met Rob's Mustang (of was dit nou andersom), schade: onherstelbaar
- Aan flarden vliegen van PZ Hellcat, schade: Total loss en onherstelbaar

Dat is toch aanzienlijk in circa 4 maanden ha ha ha, wie is er nou een groentje? Ha ha ha.
Ik begrijp heel goed dat jullie zwaar onder de indruk zijn van mijn agressieve/radicale vliegstijl en dat het jullie angst inboezemt, maar dat went wel een keer.

Maar nu even serieus iets anders: P-38 welk merk, spanwijdte, setup?
Is Kasper die Mitchel trouwens zelf aan het bouwen ofzo?

Hoor het wel weer van je.

Gr. jerry

Jerry met jullie bedoel je hopelijk niet mij!!
Van mij mag je knallen wat je wilt en ik join graag in de lucht erbij!
Toch zou ik af en toe rustiger vliegen als ik jou was omdat je anders zo snel door je lipo's heen bent of je moet wat meer packs hebben. Zelf kan ik aardig knallen. Zit over de 15 packs hahaha.
Hopelijk komen er meer gasten zoals jou vliegen en kunnen we doen wat ze in dit filmpje doen:
Zie de kans om zo iets ooit uit te voeren met onze huidige bezetting en nieuwe aanwas per week dalen:-( Zou toch vet zijn om minstens 4 toestellen (liever veel meer) met van die lange linten in de lucht en dan knallen. Iedereen heeft wel een oud ragbakje dat als dogfighter dienst kan doen. Mag de sterkste winnen hahaha

Uiteraard bedoel ik jouw niet Brutus, bij jouw heb ik nog nooit enige vorm van angst kunnen ontdekken.
Ik heb het meer over die andere twee, Erwin en Kasper, waarvan je gewoon bovenwinds moet gaan staan om geen last te hebben van het angstzweet Ha ha ha. Ze durven amper samen met mij de lucht in, maar ondertussen loopt mijn broertje nog steeds mank door het feit dat is aangevlogen door dhr. Karssen zo'n 2 maand geleden! (geintje)

Dat filmpje ken ik, maar ondanks het feit dat de mijne er niet al te fraai meer uitziet probeer ik er toch nog een tijdje van te genieten.

Gr. Jerry

Back