Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Nou....Het motortje wil ik wel overnemen...... :mrgreen:

Of je nou verder moet gaan vliegen, daar laat ik mij niet over uit. ;)

Vandaag heeft mijn mustang zijn maiden vlucht mogen doen.
Moet zeggen dat ik als echte brandstof vlieger toch aangenaam verast ben over dit kleine vliegertje, orginele setup geeft meer als voldoende fun om leuk te vliegen. Wel komt er een rudder servo en wat meer schaal details op.
Vlieg erg stabiel hoefde bijna niks uit te trimmen.

heb 3 vluchten van 5 minuten gedaan met een zippy 3s1800 nu maar eens kijken hoeveek eruit gevlogen is.

Ik denk dat er binne kort nog maar een moddeltje van parkzone bij gaat komen corsair oid.

Grt,
stephan

@ stephan,

Ooit heb ik begrepen dat je lipo's vooral niet te ver leeg moet trekken en ook niet te snel moet laden. Wat betreft het leegtrekken, ga niet verder dan 85%, dus gebruik niet meer dan ca 1500mAh. probeer dit echt aan te houden, koop een kookwekker bij de Action voor 2 euro. Zelf heb ik me hier nooit zo strak aan gehouden met als resultaat dat mijn lipo's allemaal grotendeels naar de kl*to zijn.

Wat betreft het laden. Meeste lipo's mogen geladen worden met maximaal 1C, oftewel in jouw geval 1,8Amp. Zelf laad ik op circa 0,6C. Ook hier schijnt een lipo blij van te worden.

Wat betreft een andere parkzone kan ik je alleen vertellen dat ik ook een Corsair heb. Deze vliegt veel lomer en waggelt een beetje. Verder vliegt ie wel leuk, maar de Mustang vliegt strakker. Wat betreft de andere modellen heb ik geen idee. Mijn vliegmaatje (Ja Erwin) heeft Wildcat gehad en was hier niet echt tevreden over, hij vond de Corsair fijner.

Gr Jerry

Om de accu/ vliegtijd een beetje in de gaten te houden een handig hulpmiddeltje.
Ik heb hem onderin gebouwd met de pieper dus vrij naar onder.
zie in dit draadje
[post20]

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Oorzaak laatste crash is bekend:

full

Er stond niet bij dat je er niet mee kan vliegen, GVD!

Gr Jerry

Laatst bewerkt door een moderator:
@ stephan,

Ooit heb ik begrepen dat je lipo's vooral niet te ver leeg moet trekken en ook niet te snel moet laden. Wat betreft het leegtrekken, ga niet verder dan 85%, dus gebruik niet meer dan ca 1500mAh. probeer dit echt aan te houden, koop een kookwekker bij de Action voor 2 euro. Zelf heb ik me hier nooit zo strak aan gehouden met als resultaat dat mijn lipo's allemaal grotendeels naar de kl*to zijn.

Wat betreft het laden. Meeste lipo's mogen geladen worden met maximaal 1C, oftewel in jouw geval 1,8Amp. Zelf laad ik op circa 0,6C. Ook hier schijnt een lipo blij van te worden.

Wat betreft een andere parkzone kan ik je alleen vertellen dat ik ook een Corsair heb. Deze vliegt veel lomer en waggelt een beetje. Verder vliegt ie wel leuk, maar de Mustang vliegt strakker. Wat betreft de andere modellen heb ik geen idee. Mijn vliegmaatje (Ja Erwin) heeft Wildcat gehad en was hier niet echt tevreden over, hij vond de Corsair fijner.

Gr Jerry

mijn lipo`s zijn 2c betekend dit dan grofweg dat ik ze max. mag laden met 3,6a? ik houd momenteen 1,8a aan (zippy3s1800)

@CRG, we gaan ook gewoon door, was alleen behoorlijk gefrustreerd afgelopen week. Maar vandaag en gisteren weer heerlijk gevlogen!

Gr Jerry

Laatst bewerkt:
Als er iemand interesse heeft, ik overweeg toch mijn Mustang te verkopen. Ik pak eerder mijn Toledo Special dan de Mustang. Volledig stock, wel met een andere regelaar. (30A) De regelaar laat ik zitten, zo ook 1 lipo 2200 Mah. (uiterlijk wat schade, maar werkt nog perfect. Dit na een ongelukkige landing)

Er zit ook nog een andere prop bij van de T28, maar ben terug gegaan naar de stock prop. Verder zit er ook nog een stickerset bij, allleen de rode strepen heb ik gebruikt.

Kan voorgevlogen worden, voorkeur ophalen. Enkel ontvanger plaatsen en vliegen maar...

100€

Zag je foto's Jerry en je vraag ; doorgaan of stoppen ; STOPPEN nu het nog kan is mijn advies ondanks dat de romp slechts op 3 plaatsen gebroken is Gr Kasper

Stoppen of doorgaan..

Crasher, heb je al je vliegbrevet bij een club?
Zo ja dan zou ik stoppen, want dan wil je niet leren vliegen:p

Zo Nee, dat kan betekenen dat je het niet nodig vind en lekker alleen wil blijven raggen, prima, zolang er maar geen slachtoffers vallen.. Anderzijds als het echt aan jouw vliegkunsten ligt, is het een idee om les te nemen.

Zelf ben ik 1,5 mnd lid van een vliegclub en dus niet om te leren vliegen met een parkzone maar om uiteindelijk met schaalmodellen te kunnen vliegen.
Waar wil jij naar toe crasher, heb jij al enig idee? echt vliegen bij een club werkt namelijk verslavend.

@Marcel,

Waar ik naar toe wil is denk ik een dogfighter op 4 of 5S, als het maar hard gaat voor niet al te veel geld. Schaalmodellen zijn erg mooi maar ik heb zelf geen ambitie in die richting, ik heb liever een piepschuim toestel waarmee ik ongegeneerd mee rond kan raggen. Wat het vliegen betreft vindt ik niet dat ik een gevaar voor een ander ben, 70% van de crashes zijn door materiaalpech, 20% door nonchalant gedrag betreffende de boel op orde hebben, zoals vliegen zonder zonnebril of loszittende onderdelen of lipo's en 10% door eigen toedoen of onnodige risico's zoals op volle snelheid laagvliegen onder de 0,5 meter.

Vliegen bij een club hoeft van mij niet zo nodig, ik vlieg overal en nagenoeg elke dag. Daarnaast vlieg ik regelmatig samen met enkele heren van o.a. dit topic, dat zijn toffe gasten en we hebben samen een hoop plezier in deze hobby. Zelf weet ik niet eens van het bestaan van een brevet en wat dat dan inhoud, ben wel benieuwd.

Gr Jerry

Korte opmerking, beetje inhakend op bovenstaand:
Vaak is materiaalpech voor 80% te voorkomen, door goed je materiaal na te kijken voor je er mee gaat vliegen, en na het vliegen
en "ik vind niet dat ik een gevaar voor anderen ben", dit is precies de zin die de meeste van de slechtste bestuurders van nederland ook in de mond nemen
Niet om je onderuit te halen, maar om je aan het denken te zetten..

Zie ik ook bij ons op de club, er zijn er een aantal die ook alleen lekker willen raggen
helemaal niet erg, altijd best leuk om te zien (sterker, ik vind het knap, want meestal leren zij dingen een stuk sneller dan mij)
Maar vaak gaan zij redelijk nonchalant met de spullen om, waardoor zij hele duidelijke dingen gewoon pas zien als het er in de lucht vanaf dondert
en dan daarna zijn ze pissig, omdat hun vliegtuig weer in de doos past waar eigenlijk de zender in aankwam

ik wil niet zeggen dat het in dit geval daardoor komt, maar wel een tipje voor als je modellen vaker in 1 stuk mee naar huis wilt nemen :mrgreen:
En als dit je niet veel uitmaakt, ook niet erg, als je de veiligheid maar in de peiling houdt
en houdt in je achterhoofd, als je regelmatig crasht, gaat het gewoon een keer gebeuren dat er iemand tussen het vliegtuig en de grond in staat

Ik heb ook al een paar keer materiaalpech gezien bij mensen die echt zuinig op hun spullen zijn, en ik heb al een paar keer hard moeten springen om niet geraakt te worden..
1 keer was er zelfs een auto geraakt, en een fietser had hem net gemist..
Soms kun je er niets aan doen, regelmatig wel..

@student,

Ik hoor het al, veel te gevaarlijk om te vliegen bij een club.

Ik moet je wel gelijk geven in het verhaal betreffende het voorkomen van ongelukken door zorgvuldig te werk te gaan. Natuurlijk gaan we niet zo tekeer dat de mensen in de omgeving direct gevaar lopen en daarbij vliegen we ook op een ruim terrein en niet in de binnenstadaar. Een ongeluk is inderdaad nooit uit te sluiten, daarom heet het ook een ongeluk. Gelukkig is het tot dusver nog goed gegaan (effe afkloppen).
Al met al is het wel zo dat je bij elke crash steeds weer meer ervaring opdoet en ik vlieg nog maar vanaf half 2011, dus ik kan nog genoeg leren. De laatste tijd alleen maar stock gevlogen en dan is voor mij de lol er na 3 lipo's weer af.
Het gaat trouwens niet alleen bij mij wel eens mis, ook mijn vliegmaatjes hebben hier wel eens last van en die vliegen al beduidend langer. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat we qua toestel en kunde de grens opzoeken en dan vallen er nou eenmaal wel eens spaanders!

Gr Jerry

Bij een club heb je nog een beetje sociale controle, zodat de meeste echt bijzondere gekke dingen achterwege blijven ;-)
En de dingen die misgaan, varieren van een uitvallende motor op lage hoogte tot een accustekker die losschiet bij opstijgen
Materiaalfalen kan altijd, het is en blijft techniek

En echt gekke dingen overkomen mij ook :mrgreen:
Alleen gelukkig meestal op de grond, tot nu toe 1 crash met de heli door servo's die overlijden..

Maar wees wel eerlijk naar jezelf..
Materiaalfalen is vaak vooraf te zien, er zijn vaak vooraf tekenen
Crashen door niet goed naar je spullen kijken valt naar mijn idee niet onder materiaalfalen
Of je gaat gewoon over de grens van je materiaal heen, en zou je eigenlijk je materiaal aan moeten passen aan je vliegstijl

Maar de hoofdzaak is dat je lol hebt, en als je weet dat het materiaal niet werkt, dat je ook vliegt alsof het zo is (niet recht op je af vliegen, of snelle bochten richting jezelf..)

Ik ga hopelijk dit jaar ook de p51 club in, ik heb er nu 1 liggen van ong 70 cm span (niet parkzone...)
Ik zit hier dus ook druk ervaringen mee te lezen :mrgreen:

Sluit me aan bij bovenstaand van Student,

Ik vroeg me eigenlijk af, crasher, gaat een park zone uiteindelijk niet vervelen? Dat vind ik juist het leuke aan een club met een vliegveld. Je leert veel van je collega's en zij kunnen van jou leren. je kan de mooiste kisten zien. en natuurlijk kan het ook uitdagend zijn als een landingsgestel heb met taildragger en je wilt opstijgen/landen.
Ik weet wel dat vliegen een hele andere betekenis krijgt wanneer je een clubje hebt gevonden..

Maar goed, on topic..
Ik heb dus ook een parkzone P51, voor wanneer ik niet naar een club kan gaan of op vakantie ben. ding is overal mee naar toe te nemen.
Ik heb een Robbe 2200 mah 3 lipo'tje erbij gehaald en hou het voorlopig standaard.

De welbekende Centre of Gravity topic, heeft er iemand een foto waar het bij jullie precies ligt? ze hebben het in het boekje over een oval en ong 70mm van leading edge, ja..
we zijn allemaal dol op fotoo's dus, ik zal er wat van posten

@Marcel,

geen foto's maar het zijn die kleine ovaaltjes op de bovenkant van de vleugel net naast die zwarte strepen. Lipo erin, canopy erop en dan op de kop houden met je vingertoppen op de ovaaltjes.

Of het gaat vervelen? Stock uiteindelijk wel, maar met een snelle setup vind ik het nog steeds leuk!
Laats mijn PZ Corsair ook geprakt met snelle setup, de vleugels konden de krachten niet aan. Deze wil ik nu weer stock maken om wat te experimenteren met flaps en wielen.

Gr Jerry

Back