HALLO, WAT IS HET MODELBOUWFORUM NU EIGENLIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een kans om goedkoop en snel van je oude meuk af te komen door agressief verkoopgedrag !!!
Als je agressiever bent dan een medeverkoper, dan loopt jouw "stuff" meer in de picture dan iets van iemand anders,.
Sorry, maar als ik kijk naar buitenlandse forums, dan gaat het daar heel anders aan toe.
Kijk even op de verkoopforums bij onze oosterburen.
Wat mij stoort in de oude versie is dat iemand die netjes iets probeert te verkopen tegen een redelijke prijs met alle details, heel snel wordt verdrongen door topics waarin staat: "iets te koop, maar wel normaal bieden, anders reageer ik niet" zonder foto's.
Bieden !!!!!!!!!!!!!! Daar is iets moois voor ontwikkeld: Marktplaats.nl.
Forumleden hebben (is mijn idee iets meer respect voor elkaar, delen een mooie hobby
) een andere instelling.
Ik heb wel eens gedacht om "ROBERT" mijn diensten aan te bieden als Marktmeester, maar dan wel in de lijn van buitenlandse fora. Ik zou de werkwijze van Amerikaanse en Duitse fora hanteren. Als je niet begrijpt wet ik bedoel, kijk eens rond op die forums.
Het zou betekenen dat ik dan als een "leraar met een Spaanse riet" zou moeten optreden.
Voor de degenen die niet weten wat een "Spaanse riet" is ==> Google is your friend.
In het Hollands: geen fratsen, houdt je aan de regels.
Over regels gesproken: In menig verkoop draadje mag ik gokken wat de eigenaar voor zijn rommel/of kwaliteits-spul wil hebben.
Foto's ontbreken, beschrijvingen ontbreken het blijft dus een gok waar je op biedt!!
Vind je mij kritisch: dan heb je helemaal gelijk. Maar bekijk dan ook even mijn laatste twee verkoop-topics.
Mijn idee:
1. Topic moet beschrijven wat je verkoopt, de kwaliteit, verzendkosten.
2. Geen up-jes, is alleen maar vervuiling. Zakt je verkoopdraadje te ver naar beneden: Dan heeft of niemand er interesse in, of de vraagprijs is te hoog.
3. Ben je als verkoper het niet eens met deze voorwaarden dan heb je nog steeds andere optie als Marktplaats.nl of Belgische varianten.
MBF is geen (gratis) verkoopsite!!!
@Robert: als je een Marktmeester from hell! nodig hebt, dan stel ik mij bij deze beschikbaar !!
De tijd van Hollands poldermodel (=blijven praten met elkaar) is voorbij,
Je hebt het geprobeerd door te proberen in te spelen op het gezonde verstand van mensen, maar de praktijk heeft duidelijk aangetoond dat alleen de agressieve verkoopmethodes het beste werken.
Goed, bij deze mijn ergernis van mij afgeschreven, maar ook gelijk een belofte gedaan om mijn bijdrage te leveren aan het MBF.
Ik vind het namelijk om zo iets moois als MBF af te zien drijven naar een tweedehands Marktplaats.
Naast mijn financiële bijdrage (=vriend MBF), wil ik ook graag op een andere manier bijdragen aan het MBF.,