het posten in tekoop forums gaat niet

Discussie in 'Helpdesk' gestart door lexboy, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Wie houden deze discussie levendig?

    Daar kan ik me wat bij voorstellen want bent hier het drukst mee van ons allemaal.
     
  2. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Tof, iemand die de grochten van het MBF heeft ontdekt.
    Deze functie kende ik nog niet, en dan ben ik hier toch eigenlijk al een oldtimer.
    Maar voorlopig haalt AD mijn kolen uit het vuur. Dus niet alleen hem erop aanspreken als hij de stem van meerdere mensen(in ieder geval de mijne !!) vertegenwoordigd.

    Ad, hierbij heb je dus een +++++ verdient.
    Ik herhaal niet graag andermans woorden.
     
  3. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    BTW, is altijd leuk in een discussie als je met open punten komt, in plaats van "op de man" te spelen.
    Is/was internet-etiquette, = elkaar met respect te behandelen, i.p.v. op de man te spelen c.q. af te zeiken.

    M.a.w. lever een positieve bijdrage aan deze discussie, iets wat al niet in de historie van dit en andere draadje al eens naar voren is gebracht (en tig keer herkauwd).

    Sorry maar ik ben niet mijn lieve allesvergevende modus, ergens houd die ook een keer op. Als je niet begrijpt wat ik bedoel: lees mijn berichten er maar eens op na. [ironie-modus off]
     
  4. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Mannen, ongelooflijk dat ik nogmaals moet uitleggen dat ik alle posts verplaats heb en niets is verwijderd. Inmiddels hebben jullie het andere draadje gevonden zie ik. Dit draadje heeft als doel het polsen of de mensen van het forum het huidige of vorige systeem willen voor de verkoopdraadjes.

    Heel expliciet gevraagd hier niet de discussie weer te voeren die in het andere draadje al tot vervelens toe is gevoerd.

    Dit is het probleem wat we ook in de verkooptopics zien. Je geeft daar regels maar niemand neemt de moeite om ze te lezen. Het heeft dus geen zin.......

    Of ben ik de enige die dat anders ziet? Ook in dit draadje ging het dus gewoon weer over de voordelen/nadelen/veranderingen etc,etc. terwijl dat niet de bedoeling is.

    Dit draadje is om te stemmen en eventueel een beetje toelichten. Niet om de discussie te starten.[/mod]
     
  5. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    HALLO, WAT IS HET MODELBOUWFORUM NU EIGENLIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Een kans om goedkoop en snel van je oude meuk af te komen door agressief verkoopgedrag !!!

    Als je agressiever bent dan een medeverkoper, dan loopt jouw "stuff" meer in de picture dan iets van iemand anders,.


    Sorry, maar als ik kijk naar buitenlandse forums, dan gaat het daar heel anders aan toe.
    Kijk even op de verkoopforums bij onze oosterburen.

    Wat mij stoort in de oude versie is dat iemand die netjes iets probeert te verkopen tegen een redelijke prijs met alle details, heel snel wordt verdrongen door topics waarin staat: "iets te koop, maar wel normaal bieden, anders reageer ik niet" zonder foto's.

    Bieden !!!!!!!!!!!!!! Daar is iets moois voor ontwikkeld: Marktplaats.nl.

    Forumleden hebben (is mijn idee iets meer respect voor elkaar, delen een mooie hobby
    ) een andere instelling.

    Ik heb wel eens gedacht om "ROBERT" mijn diensten aan te bieden als Marktmeester, maar dan wel in de lijn van buitenlandse fora. Ik zou de werkwijze van Amerikaanse en Duitse fora hanteren. Als je niet begrijpt wet ik bedoel, kijk eens rond op die forums.
    Het zou betekenen dat ik dan als een "leraar met een Spaanse riet" zou moeten optreden.
    Voor de degenen die niet weten wat een "Spaanse riet" is ==> Google is your friend.
    In het Hollands: geen fratsen, houdt je aan de regels.

    Over regels gesproken: In menig verkoop draadje mag ik gokken wat de eigenaar voor zijn rommel/of kwaliteits-spul wil hebben.
    Foto's ontbreken, beschrijvingen ontbreken het blijft dus een gok waar je op biedt!!

    Vind je mij kritisch: dan heb je helemaal gelijk. Maar bekijk dan ook even mijn laatste twee verkoop-topics.

    Mijn idee:
    1. Topic moet beschrijven wat je verkoopt, de kwaliteit, verzendkosten.
    2. Geen up-jes, is alleen maar vervuiling. Zakt je verkoopdraadje te ver naar beneden: Dan heeft of niemand er interesse in, of de vraagprijs is te hoog.
    3. Ben je als verkoper het niet eens met deze voorwaarden dan heb je nog steeds andere optie als Marktplaats.nl of Belgische varianten.

    MBF is geen (gratis) verkoopsite!!!

    @Robert: als je een Marktmeester from hell! nodig hebt, dan stel ik mij bij deze beschikbaar !!
    De tijd van Hollands poldermodel (=blijven praten met elkaar) is voorbij,
    Je hebt het geprobeerd door te proberen in te spelen op het gezonde verstand van mensen, maar de praktijk heeft duidelijk aangetoond dat alleen de agressieve verkoopmethodes het beste werken.

    Goed, bij deze mijn ergernis van mij afgeschreven, maar ook gelijk een belofte gedaan om mijn bijdrage te leveren aan het MBF.
    Ik vind het namelijk om zo iets moois als MBF af te zien drijven naar een tweedehands Marktplaats.

    Naast mijn financiële bijdrage (=vriend MBF), wil ik ook graag op een andere manier bijdragen aan het MBF.,
     
  6. Observer

    Observer Guest

    Oude situatie en meer en of actievere mods in het te koop gedeelte.

    Dit is symptoombestrijding, ban degenen maar een week die niet on topic kunnen/willen reageren.

    Om uppen door "vriendjes" te voorkomen kun je toch ook berichten door "derden" niet uppen en alleen de plaatser de mogelijkheid te geven om om de 48 uur te uppen. Kwestie van de juiste software lijkt me.
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    He ja , een afgekeurde politie agent met een spaans rietje die de te-koop forums gaat "lijden",zal zeker gaan werken ........;)

    Gewoon laten zoals het nu is, het te koop forum is een bijzaak , moet geen hoofdzaak worden.....
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.838
    Locatie:
    Krimpenerwaard


    Je zegt dus een ander moet naar onder?

    Ikke ikke en de rest..........
    Zo klinkt dat ten minste mij in de oren.



    Ik zou er wel een voorstander van zijn om de advertentie te kunnen wijzigen.
    We vergeten allemaal er wel eens wat bij te zetten.
    Maar volgens mij is Robert daar mee bezig.
    Ik heb dus gestemd voor de nieuwe situatie.


    Burp
    Heb jij de mogelijkheid om te zien hoeveel unieke bezoekers er op een verkoop topic kijken?
    Ik ben erg benieuwd of dat er nu meer of minder zijn als eerst.
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Q,

    akte van genomen ;-)

    Stevo
     
  10. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Kicken heeft ook inderdaad helemaal geen nut als iedereen dat doet .
    Je moet dus mee gaan doen om niet binnen 2 dagen onderaan te staan.:oops:

    En je advertentie wijzigen kan je nu ook Bertus (de eerste 4 weken)

    Mvg Johan
     
  11. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Helaas is dat soort dingen makkelijk te roepen maar de software kan het simpelweg niet. Dus is dat helaas ook geen optie.

    Ik kan me voorstellen dat je na verloop van tijd je advertentie weer eens onder de aandacht wilt brengen. Dus een upje zou niet verkeerd zijn maar nu zie je van die neuzeltopics met veel, vaak offtopic, reacties dat ze steeds weer boven komen drijven.

    Ik kan niet zien hoeveel unieke kijkers er in een post hebben gekeken.
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Laten zoals het nu is maar de tijd verkorten naar 4 weken.

    Daarna automatische vegen.
    En verkochte dingen door de TS laten sluiten .

    Voordeel is :

    Na 4 weken kan je nieuw plaatsen zou het niet verkocht zijn.
    Je kan altijd de advertentie aanpassen .

    Veel minder advertenties , dus veel overzichtelijker .
    Je advertentie staat er altijd " bij "

    En de mods hebben meer tijd om in de andere gedeeltes te modden. :D

    Mvg Johan
     
  13. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Ik zou de huidige situatie handhaven. Het is nu allemaal veel overzichtelijker, bieden of vragen kan gewoon netjes per PM. Kicken is nu ook bijna niet meer nodig, omdat een advertentie veel langer hoog in het topic blijft staan. Ik heb al een aantal zaken op deze manier verkocht, gaat prima hoor. Juist om ook rekening te houden met de moderators, zou ik het lekker zo laten.

    Marcel
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    dat hele uppen lekker betaald maken net als op marktplaats...
    2 euro per keer ofzo..

    Mooie inkomsten voor het forum en het ruimt gelijk 95% van de uppers op.

    En dit wordt rustig elke 48 uur geupd... Gelijk verwijderen zo'n topic en de TS aanschrijven op het niet volgen van de verkoopregels. Bij herhaling waarschuwing en uiteindelijk een BAN.

    Ik ben wel voor dat spaanse rietje... men denkt dat het hier net de markt is.. Hoe harder en vaker ik schreeuw hoe meer aandacht ik krijg. Des te minder informatie ik geef hoe meer rommel ik kan verkopen.
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    @Hans N.
    3x +1 :thumbsup::thumbsup::thumbsup:


    Uppen is als drenkelingen in een oceaan die op elkaar proberen te kruipen, waardoor niemand meer kan zwemmen. Uiteindelijk verzuipen ze allemaal.

    Beste manier om iemand te redden die niet kan zwemmen: bewusteloos slaan, dan is er rust in de tent/water en de drenkeling sleurt de redder niet mee naar Neptunus.
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hans,

    Heeft mij een week all in te Kreta gekost voor het voltallige moderatorteam om je een idee te geven;)

    Stevo
     
  17. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Helemaal mee eens.....

    De situatie nu is een dood spoor. Er wordt ook niks meer verkocht volgens mij. Normaal ben ik spulletjes redelijk snel kwijt maar als er nu niet binnen een paar dagen een koop wordt gesloten hoor je nooit meer iets. Zeker beginnende RC-ers spitten echt niet het hele subforum door op wat ze zoeken.
    En de meeste diengen die ik verkoop zijn zo specifiek dat MP niet echt een optie is. Dus blijf je er mee zitten, koop ik niet zo snel iets nieuws en vinden beginners niet zo snel een leuk upgrade. Niemand blij :(
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Klopt, da tidee heb ik ook...
    Ben altijd wel goedkoop met spul, maar idd ook de laatse verkoop duurde meer dan 1 week...

    Normaal altijd in een paar uur weg....
     
  19. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Ik geloof dat het nog steeds mogelijk is om je waardering uit te spreken over een advertentie als deze goed in elkaar zit.

    Ik ben zojuist eens door een flink aantal [te koop:Vliegtuigen] advertenties gegaan en heb wat sterren uitgedeeld. Ik heb me daarbij zo goed mogelijk laten leiden door de richtlijnen voor advertenties. Alle info...Foto's zichtbaar...ophalen of verzendkosten....ed. De hoogte van de vraagprijs heb ik genegeerd als criterium, maar als er niet eens een (vraag) prijs bij stond was 2 sterren voor mij meteen het maximum.
     
  20. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    hahahaha, Ik hoor jou ook steeds hetzelfde schreeuwen.

    Ik heb terug naar het oude gestemd. Ik vind het reten irritant dat je nu alleen maar via PB kunt communiceren. Al je nu een reactie geeft, ben je overgeleverd aan de grillen van de TS of ie wel of niet de moeite neemt om te reageren. Lekker duister allemaal. Er is geen sprake meer van enige "sociale controle".
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina