het posten in tekoop forums gaat niet

Discussie in 'Helpdesk' gestart door lexboy, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ja dat ken heel nederland betalen die week naar kreta, dus wil ook wel marktmeester worden ;-)

    Hierbij een openlijke sollicitatie naar marktmeester om het één en ander in goed banen te leiden samen met de huidige marktmeesters als we weer terug gaan naar de oude situatie ..............
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik sloot mezelf ook niet uit, we zitten met z'n allen in dezelfde caroussel.

    Groet,

    Ad
     
  3. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Maak er nou gewoon uppen mogelijk van en het verwijderen van je eigen advertentie mogelijk maken.
     
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Eigenlijk draaien we het om, de hele kwestie.

    Wat willen de (verkoop-)moderatoren zelf?

    Laat daar eens een poll overgaan :) ;)
     
  5. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Was dit een voorbeeld van op de man spelen om mij duidelijk te maken wat je mij liever niet ziet doen?
     
  6. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik vond de oude situatie veel beter. Het enige wat wellicht veranderd zou moeten worden (alhoewel ik daar nooit een probleem mee heb gehad!) is de topic starter de mogelijkheid te geven zelf zijn draadje te modereren en/of de keuze te geven wel of niet reacties toe te staan.

    Naar mijn gevoel is het te koop gedeelte nu een stuk minder levendig en een stuk minder effectief. En dat is een gemis!
     
  7. Vonny

    Vonny

    Lid geworden:
    30 dec 2011
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Bornem - Antwerpen (B)
    De huidige vind ik wel ok omdat je inderdaad langer op pagina 1 blijft staan.
    Bij de oude situatie ben je bijna voor jezelf verplicht om te kicken om je topic toch even in the picture te zetten.
    Het bieden mis ik wel een beetje maar via PB is het best te doen.
     
  8. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    het enige wat ik mis is eventueel aanvullende informatie van verkoper of verhelderende info van kopers of geinteresseerden... echter ben ik dolblij zonder de 10.000 kicks is een heel stuk rustiger... ook niet het valse gevoel dat er ineens 200 dingen te koop staan, maar dat het elke keer weer een kick is van iets wat al maanden te koop staat (ja, heb ik mezelf ook schuldig aan gemaakt)
     
  9. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Eerst vond ik de nieuwe situatie prima, maar na mn eerste poging tot verkopen moet ik toch zeggen dat het waardeloos is.

    Als ik na mn advertentie plaatsen na 2 weken een geinterreseerde heb, kan mn advertentie ipc weg. Ik had dus al mijn tekst weggehaald, en de mededeling geplaatst dat de advertentie weg kon. Iets meer dan een halve week later blijkt dat de kopende partij toch geen interesse heeft, dus wil ik een nieuwe advertentie plaatsen omdat de eerste al als verkocht aangegeven stond op pagina 5 oid.

    Na het plaatsen van het nieuwe topic krijg je dan meteen een moderator op je dak die met een ban dreigt, dat lijkt mij dan niet de bedoeling. Zeker niet als je aanneemt dat je vorige topic al verwijderd is.
     
  10. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Mijn voorstel zou zijn geen reacties in het topic. Topic starter mag wel zijn eigen startpost wijzigen en reageren op zijn eigen advertentie en maximaal 1x per week uppen. Dat systeem dat een advertentie nu 2 maanden blijft staan werkt ook niet. Want na 3 weken is je advertentie zo ver weg gezakt dat niemand hem nog ooit vind of naar kijkt.
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat is enkel op te lossen door een maximum te stellen aan het op dit forum te plaatsen advertenties.

    (de mogelijkheid van "ik wil bovenaan staan" helpt niet als anderen die mogelijkheid ook hebben !!!)
     
  12. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik denk ook dat dit onnodig dubbelop is, Als de advertentie door de plaatser gewijzigd kan worden, is reageren op eigen advertentie (en daarmee uppen) toch niet meer nodig? Ben je toch van dan nerveuze gedoe af, en iedereen staat gewoon chronologisch in de rij.
    Het zelf kunnen wijzigen/aanvullen lijkt me wel beter, en kan nu de eerste 4 weken toch al? Op zich zou de "levensduur" bekorten tot ook 4 weken misschien niet zo gek zijn, dat geeft de plaatser de mogelijkheid de advertentie weer te plaatsen. Een soort "uppen" met een tussenpoos van 4 weken dus.
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Tja, zover waren we 2 maanden geleden ook al zo'n beetje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/2430069-post80.html

    Oftewel:
    - levensduur van een advertentie naar 4 weken.
    - alleen wijzigen door de verkoper (aanvullende info, prijsaanpassing, gereserveerd, verkocht, etc.)
    - geen discussies.
    - geen ge-up.
    - na 4 weken nog niet verkocht? Dan advertentie automatisch verwijderen (of wat mij betreft in een archief zetten, als Robert daar de ruimte voor heeft / voor wil betalen)

    En verder misschien een formulier met verplichte velden maken (weet niet of dat technisch mogelijk is) Onzin ingevuld? Direct verwijderen.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  14. assofreak

    assofreak

    Lid geworden:
    2 sep 2010
    Berichten:
    3
    Locatie:
    rekkem
    mss moet er wel ergens een grens getrokken worden in tijd en hoeveel je kan uppen en je zelf kan reageren op je eigen topic

    maar een prijs aanpassing zou moeten kunnen

    mss eens een andere manier om foto's te plaatsen ik krijg die hier nooit geplaats

    op andere fora wel

    bedankt en groeten bjorn
     
  15. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Kan al, 4 weken lang



    Groet,

    Ad Bakker
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wordt tijd dat jullie upper-klagers eens gaan lezen en gaan inzien dat uppen geen zin heeft als anderen dat ook niet doen.

    Op 7 januari 2012, 08:16 stond deze uitleg er al.

    Oorspronkelijk geplaatst door bricks
    Je hebt nou eenmaal ook dingen die af en toe een uppie nodig hebben.

    oorspronkelijk geplaatst door Ad Bakker
    Maar als anderen dat ook niet kunnen is dat probleem toch ook grotendeels opgelost? Alle aanbiedingen blijven gewoon keurig chronologisch gerangschikt staan, en je kan niet meer "gepasseerd" worden door. De periode dat je als "nieuw bericht" genoteerd staat is toch door al dat ge-up zeer beperkt. Het wordt allemaal een stuk relaxter lijkt me zo. En ook voor de gebruiker is het stukken minder irritant dat je niet meer steeds met "even een uppie" wordt geconfronteerd.


    Probeer je die situatie nu eens in te denken.
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hans, Bram, zo ken ik jullie niet.
     
  18. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Nooit meer terug naar de "oude" methode AUB!

    Geweldig, wat een verademing (en dan bedoel ik dus het nieuwe verkoop topic systeem).
    Geen eindeloos doorspitten meer van tot vervelens toe "ge-upte" topics.
    Ik kijk nu veel vaker even naar de tekoop forumdelen. En dan is ook eenvoudig en snel te zien of er iets interessants is bijgekomen.
    Ik denk dat het de verkoop zeker ten goede komt.
    Inderdaad kan er nu ook niet meer geboden worden maar dat werd er in het verleden ook niet (of nauwelijks) gedaan via het topic. Alleen sommige koopjesjagers wilden nog wel eens een balletje opgooien met een vaak belachelijk laag bod dat dan ook zelden of nooit tot resultaat leidde. De echte afspraken over prijs en koop werden vrijwel altijd al via PB gedaan.
    Advertenties zakken ook veel minder snel naar "verweggistan" simpelweg omdat er minder postings zijn in de tekoop afdelingen. Die postings die er zijn, zijn nog alleen echte /nieuwe tekoop items ipv een stortvloed aan ge-upte topics. Dus de "noodzaak" tot uppen is er niet meer.
    Het mag duidelijk zijn; my 2 cts; houwen zo!
    Grtz, Hans
    Ps met de nieuwe methode zijn we overigens in goed gezelschap; o.a op RC Networks wordt een zelfde methode toegepast.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je hebt het perfect beschreven Mad Monster:thumbsup:
     
  20. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Zelf ben ik blij dat er niet meer ge-upt kan worden maar ik heb zelf wel een idee om het terugzakken in ieder geval iets te beperken; iets meer sub-onderdelen in het te koop forum. Als je nu bijvoorbeeld kijkt bij "te koop - vliegtuigen" dan staan daar wel erg veel motoren, propellers, wieltjes en andere losse onderdelen tussen. Dat is bij de auto's nog erger (momenteel op de eerste pagina 21 topics: 11x onderdelen, 9x een auto....). Als er alleen al een onderscheid was tussen "vliegtuigen" (of auto's) en "vliegtuigonderdelen" (of auto-onderdelen) zou dat misschien al iets schelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina