Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
wakker blijven en pompen maar:

Weer eens wat anders dan zo'n blusmonitortje:D.

Zo, centrale dekhuis aan het monteren van de gelaserde onderdelen. Het past allemaal perfect, en dan is het een feest om te doen.
Wel opletten, want het 3 mm Gamma materiaal is niet watervast, dus de delen waar je niet meer bij kan na montage moeten vooraf in de G4. Maar ik geloof dat ik dat goed heb ingeschat, en het geheel kan nu vannacht drogen. Alleen het gekromde front staat nog ingeklemd te drogen na een nachtje weken. Gaat ook goed zo. Samen met de "daken" is dit van 2 mm berkentriplex, en dat is watervast. De daken hebben de dekrondte maar dat is zo weinig dat die gewoon gelijmd kunnen worden zonder nat maken.

hallo AD
als je iets rond moet hebben dan insmeren met G4 en dan van die bruine plakband over heen plakken
dan opspannen en dan staat het de dag nadien helemaal zoals je moet hebben
de plakband trek je der dan zo vanaf
wel van die plastieken(bruine) gebruiken waar ze de dozen mee dicht plakken

gr raf

hallo AD
als je iets rond moet hebben dan insmeren met G4 en dan van die bruine plakband over heen plakken, dan opspannen en dan staat het de dag nadien helemaal zoals je moet hebben

Goed idee voor de volgende keer raf. Ik had nu een malletje mee gelaserd en het front er nat ingespannen. Na een dag drogen heb ik hen er net uitgehaald en de terugvering is minimaal. Materiaal is 2 mm berken (vliegtuig)multiplex.

hallo Ad

dit voorgestelde wel aan de binnen kant doen van het te buigen object
want de kans bestaat natuurlijk dat de plakband vast gelijmd is aan de G4
G4 is een product dat zich nogal raar gedraagt ten opzichte van andere materialen
soms wil het niet lijmen en op sommige oppervlakken krijg je het nooit meer los
het hangt allemaal af van de lijm die op de gebruikte plakband zit
maar het werkt wel erg goed
gr raf

OK raf. Een volgende keer eens mee experimenteren. Voor dit bootje hebik de gekromde oppervlakken wel gehad geloof ik.

Kinderbedtijd is al weer gepasseerd. Ik ga nog een cryptogrammetje proberen op te lossen.

De rust allen!!! (of zal ik "enkeling" zeggen:D)

hallo
ben nog aan een verkoop programma bezig en het begint meer te worden dan ik weer verwacht had
ik zie nu ook wat er nog in stock is en nog verkocht kan worden
moet het alleen nog voor de koffie en de soep in orde brengen maar dat zie ik morgen pas hoeveel er gemaakt gaat worden
hopelijk verkopen we enorm veel soep hahahaha
gr raf

GMA

@BuienRadarNL: Wilt u dit weekend lekker uitwaaien op het strand? Lees dan eerst het weekend weer! Buienradar.nl - Weer - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden

@MeteoVoorne: Vandaag de laatste 'nazomerse' dag met af en toe zon en droog bij maxima rond 18C. Morgen regen en aan zee een harde tot stormachtige wind!

In het Rijnmondgebied vandaag geregeld zon en droog. Vanmiddag is het met 18°C erg zacht. Aan zee een (vrij) krachtige ZW-wind.

@MeteoConsult: Volgens de nieuwste modellen is de kans gegroeid dat er a.s maandag langs de kust enige tiijd 10 Bft (zware storm) uit ZW komt te staan.

hallo

vanaf 15.00 uur zouden we een bui over ons krijgen (0.3mm)en daarna rond 19.00 uur zou er een nieuwe opkomst zijn
de weersverwachtingen zijn reeds bijgesteld en er is geen sprake meer over onweer op zondag
Genk, BEL - weersverwachtingen, 10 daagse voorspelling en buienradar | MSN Weer
haha in holland gaan kijken welk weer we in BE hebben
Weersverwachting voor Genk - Buienradar.nl

als dit klopt dan zouden we nog een mooie dag kunnen hebben
zo te zien is alles naar maandag aan het verschuiven en dat klinkt alleen maar positief mijn gedacht
gr raf

The general synopsis at midnight
Atlantic low 958 moving steadily east, expected 100 miles west of Rockall 962 by midnight tonight. Low Fair Isle 984 moving away rather quickly northeastwards
Issued 26 October 04:05 UTC
Thames en Dover: Southwest 6 to gale 8, perhaps severe gale 9 later.

studio brussel: morgen wisselvallig met buien, het gaat ook hard waaien.

Raf: wel winderig op die kaart van Genk SW 6

Moghú heren,

14,3°C , 5 tot 6 Bft ZZW , de wolken stuiven langs de hemel.

Straks de witte tornado en ik kan nog geen goede smoes bedenken om afwezig te kunnen zijn...

Eerst maar eens koffie...

Maandag erg onstuimig! Reële kans op een zuidwesterstorm aan zee, kr 9 en zeer zware windstoten tot 118 km/u.

BXfP84_IMAAXDGw.png:large

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back