Het Schipperscafe deel 6

Ja hoor Roelof! Ik neem er een blonde Leffe op. Succes met het rondje zwart. Welke lak zit er nu op? Gr. Klaas

Ik heb na overleg met meedere kenners 2 componenten DD lak gebruikt zonder primer. Na een test met zwart op epoxy was ik wel erg blij. Na 1 dag kon (en moest) ik hard schuren om het er weer af te krijgen. En de lak is na 5 dagen pas echt uitgehard. Het is wel vreemd om je geprepareede lak eerst een half uur te laten staan en dan een verdunner toe te voegen, voordat je kan gaan beginnen. Deze keer met een rollertje gedaan en het schip lekker in de 'droogkast' gezet om stofvrij te drogen. Net even gespiekt en het ziet er goed uit en droogt al lekker.
Proost mannen.
20200904_223005.jpeg

Heb ook wel DD-lak gebruikt op mijn zeilboot. Het laten "rusten" van de lak is om de luchtbellen er uit te laten stijgen. Goed, sterk spul die DD-lak. Heel apart spul met een specifieke geur. Maar dan praat ik van 30 jaar geleden. De Leffe blond zit al "achter de knopen". Ga een poosje plat. Gr. Klaas.

Geur...oef. Ik durf niet goed te ruiken zonder mijn masker. Als ik de datasheet leest moet je een arts raadplegen na inademen. Maar als ik in de buurt van de dichte schuurdeur kom, dan ruik ik wel die hele chemische geur.
Het lijkt me echt niet gezond om daar lang zonder bescherming in te staan.
Maar het resultaat is naar te vredenheid. Er is 1 heel klein stukje onderaan de bulb wat iets beter had gekund. Maar goed eerst de volgende stap maar zetten.
Screenshot_20200901-213040_Drive.jpeg

Over China gesproken... na 2 maanden eindelijk mijn snoertjes binnen...
Probleem?... Douane NL... zijn overbelast... drugse dagen...ook dat gaat per luchtpost... of heet dat snuifpost?

En dat bedrijf in China? Uiterst vriendelijk en coulant!

PS: Spuitwerk... Waarom zet 'men' de gehele romp in rood op?
Wat is de kleurtaktiek hier achter?
Gr Bas

Misschien dat je dan maar 1 keer de waterlijn moet afplakken?

Ja ook. Maar ook omdat ik bovenop de boeg de extra rand nog moest plaatsen. Daarbij heb ik voor de stevigheid gelijk nog maar een matje, epoxy en plamuur gebruikt. Dit was ook een plekje om de nieuwe lak uit te proberen.
Al met al werd het een rommeltje qua kleuren, dus heb ik de rode laag doorgetrokken om een egaal gekleurde onderlaag te krijgen. De foto is trouwens van voor het glad schuren.
20200905_195929.jpeg

Scheepswerft licht ff stil nu het beter weer is om buiten klusjes te doen. Ik moest nog 10 kleine raampjes vervangen voor h++ glas, inmiddels 8 gedaan. Ook wat schuur en schilderwerk, en 2 verrotte raampjes vervangen door nieuw.
Komende week blijft het goed klusweer dus aan de gang :)
Straks maar een neut nemen en proosten :D
Grt peter.

Lekker, ik neem ook nog wat te drinken.
Net 3 duo rolgordijnen opgehangen en morgen de laatste. Dan is de vitrage de woonkamer uit. Of zoals mijn nicht het zei: Welkom terug in 2020.
Want de twee grote rolgordijnen kunnen we lekker lui met de app bedienen. Houden we meer tijd over voor de hobby [emoji23]
Ja Peter soms moet er in huis ook wel eens gebeuren. Gaat het jou voor de wind? Wel heerlijk hoor hr++.

Ik mag niet klagen, super leuk huis, grote tuin waar ik de camper op kwijt kan, geen verkeer langs mn deur. Woon hier nu 2,5 jaar, veel gedaan, maar een huis naar mn zin.
Dorp tel 720 inwoners en bijna iedereen zegt mooiste plekje van het dorp, veel contacten hier, en geen stugge friezen.
Echt een huis om van te dromen, wel veel verbouwd maar nu echt top!
Wil hier nooit meer weg, het verschil randstad en friesland is enorm groot.
Grt peter.

Laatst bewerkt:
Wat ik menu afvraag is het volgende, er zitten hier veel modelbouwers, maar zijn er ook die bij mij in de buurt wonen?
Ik woon in vrouwenparochie in friesland, 16 km boven leeuwarden.
Grt peter

Sorry Peter ik woon zelf in de randstad. Maar heb je geen modelbouwvereniging in de buurt of rond Leeuwarden? Ik ben zelf lid van de MBVA in Alblasserdam. Daar leer je mensen met kennis en de zelfde afwijking [emoji6] kennen.
Het gezellig en leerzaam.

Heb net een verreniging in leeuwarden gevonden, maar volgens hun website doen ze meer met treinen en boerenwagens, met 1 afbeelding van een rc boot. Heb ze een mail gestuurd, afwachten dus.
Ik ben 2,5 jaar geleden de randstad ontvlucht, en alblasserdam is voor mij erg uit de buurt nu ;)
Water zat hier om te varen, dus dat is geen probleem :D
Grt peter.

Zit hier in Odoorn... wel een vliegclub ‘om de hoek’... maar het Odoornereenschemeer heb ik nog niet gevonden... Emmen is ook niet echt actief...
Dus zal ik er zelf een moeten oprichten...
wel een paar vennen in de buurt... maar dat zijn ‘contact plekken’ geworden... daar wil je niet wezen...

• Like
Reactions: Cnn
Contact gehad met de verreniging hier in leeuwarde, bouwen alleen statiese modelen en varen dus niet :(
Jammer hoor :(
Grt peter.

Met statische modellen is zelfs geen land te bezeilen... Je zou toch denken dat die Friezen waterratten zijn!
Meer, meer, meer... varen. En verbaal geen zee te hoog?
Doen ze aam waterschuwe kastplankencultuur! Nahhhh... Ken nèt!

Leek lijkt leuk.... maar je moet dan aan de sjouw met het model en de toegang met de auto is gegrenst... voor mij te ver...

Een vereniging opzetten is ook zo zo wat... Maar een Facebook of MBF vasrgroep zou je wel kunnen organiseren?

Back