Het Stampede VXL topic

Die rode vet gebruik ik idd in me gearbox. De naden ook invetten, en dan op elkaar drukken, vet zorgt voor waterdichtheid, en is waterafstotend, ideale combi...
Dit vet gegruik ik ook in me gear cace,voor de tandwielen.(dus niet voor de rest)

De lager zijn met blauwe rubbersteflon schieldjes uitgerust, welke nagenoeg waterafstotend zijn, als je eens door een plas rijd of in een sloot valt voor een paar seconden.. Ze zijn niet water dicht, dus zit je lang in de modder te raggen,of veelvuuldig door plassen heen rijd, dan moet je ze wel loshalen eens in de zoveel tijd, doorspuiten en voorzien van nieuwe olie. (indien nodig)

NOOIT je spur en pinion invetten!

Wd40 is Water Dividend, ofwel waterverdrijvend, en het heeft de maker 40 pogingen gekost, om het goedje goed te krijgen, vandaar de naam Wd-40. Ik gebruik het om het plastic weer mooi zwart te krijgen, en de assen, die in elkaar schuiven te smeren, met ene droge niet vuil aantrekkende laag. Vet en olie enzo trekt vuil aan. wd40, in droge film, niet.

Of voor ongelukjes als ergens water in zit, bij de assen, lagers, of andere delen waar stalen/ijzeren, niet rvs dingen in plastic zitten, en de kans bestaat dat er opgesloten water in zit, dan spuit ik het er ook in, het verdrijft vocht, en laat een droge smeerfilm achter. (mits niet te veel gebruikt.)
Meestal haal ik het overschot weg, met compressor,. of een doekje, na ene paar dagen, voordat ik wer ga rijden...

Laatst bewerkt:
Ik heb de kogellager losgehaald en er de kapjes van afgedaan, er zit een dikke, zwarte laag over de kogels heen, waarschijnlijk een mix van dikke smeer en viezigheid? De camera had trouwens moeite te focussen, dus sorry daarvoor:)!
full

Hier een video in het Engels over hoe je zo'n kogellager moet schoonmaken;
[media=youtube]T_yhucQjFBg[/media]
Alleen het is in de VS dus zijn er olieen gebruik die ik uiteraard niet ken, daarom mijn vraag;

Waarmee kan ik de lagers schoonmaken (ik las iets over wasbenzine?) en met welke vet kan ik het dan weer invetten en hoeveel vet moet ik dan gebruiken voor de beste levensduur? Is mijn Protech-dikke-smeer goed of moet ik die rijwielolie gebruiken?

Hier trouwens een kleine aanpassing aan mijn Stampede, met wat plakband voorkom je heeeeeel wat viezigheid (aanrader!)!
full

Hoe zit het dan met 'motor schoonmaken'?
Welke dingen hier zou je moeten smeren (ik zie twee lagers van de motor, maar de versnelling heet echt miljarden tandwieltjes en lagers:(!)etc. en hoe en met wat?
http://www.traxxas.com/pdfs/3607_explodedviews_transmission.pdf

En ik kan dus mijn Protech-spul het best gebruiken voor de lagers?
:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
idd wel een gaafe review ;)

ik zat eerst te denken om een slash 4x4 te halen maar deze is meer geschikt om mee te bashen denk ik.
mwa kweet nog niet! :snipersmile:

Review is zeker leuk, alleen de makkelijheid van de wheelies lijkt tegen te vallen, of het komt door de te lage wheeliebar, die kan iig nog een stukje hoger....

ik heb gister een mail gestuurd naar rcracingtwente om te vragen wanneer de 4x4 uit komt en hoe duur hij dan is, ik houd u op de hoogte!

zojuist antwoord gekregen:

Ruben,

Deze wordt in januari in Europa geleverd en gaat bij ons 429,- kosten.

Groet,

Erik Brinkhuis
RC Racing Twente

beetje dezelfde prijs als de slash 4x4

edit:
ultimate rc 2de video "a closer look" :

Deze wordt in januari in Europa geleverd en gaat bij ons 429,- kosten.

Dorie, pas in januari in Nederland, dat wordt februari-maart in België. Ik heb me laten vertellen dat Traxxas verscheept naar de haven in Rotterdam en daar zouden containers nogal eens een tijdje blijven staan...

hmmm... dat zou ik dus nooit doen.. (zeker niet als ik nog 1 - 2 maand moest wachten.)

keep your options open! :D

Klopt, maar het was daar juist opendeurdag: -10%...juiste prijs hadden ze nog niet maar die was idem als de Slash 4x4 VXL heb ik me laten wijs maken.
Met die 10% koop ik me een lekkere 3S lipo. Over 3S gesproken: moet in zo een RC auto een hardcase lipo of kan ik een normale "vlieg" lipo ook gebruiken?
Ik ben niet echt van plan de Stampede te gebruiken als duikboot, maar in de sneeuw wat "bashen" zoals ze dat zeggen is natuurlijk altijd wel leuk (denk ik toch) :)

[stampede] defect spur gear

Knipsel.jpg

stukje afgebroken van frictie pad en dus stukje tandwiel *Stripped Gear*.
nieuwe is al besteld. als ik rij dan hoor ik heel irritant geluid , nu de vraag, word dat door dit veroorzaakt en is hiermee dus echt niet te rijden ?

Dat is het al weer geworden.. Dus hier weer verder met de "echte" Stampede.

Nog niet veel kunnen rijden , vanwege het weer, voordeel is dat hij weer super schoon staat te wachten op dat het sneeuw weg is hier....

*niet meer van toepassing*

Back