Psygho (Emil)
Forum veteraan
Die rode vet gebruik ik idd in me gearbox. De naden ook invetten, en dan op elkaar drukken, vet zorgt voor waterdichtheid, en is waterafstotend, ideale combi...
Dit vet gegruik ik ook in me gear cace,voor de tandwielen.(dus niet voor de rest)
De lager zijn met blauwe rubbersteflon schieldjes uitgerust, welke nagenoeg waterafstotend zijn, als je eens door een plas rijd of in een sloot valt voor een paar seconden.. Ze zijn niet water dicht, dus zit je lang in de modder te raggen,of veelvuuldig door plassen heen rijd, dan moet je ze wel loshalen eens in de zoveel tijd, doorspuiten en voorzien van nieuwe olie. (indien nodig)
NOOIT je spur en pinion invetten!
Wd40 is Water Dividend, ofwel waterverdrijvend, en het heeft de maker 40 pogingen gekost, om het goedje goed te krijgen, vandaar de naam Wd-40. Ik gebruik het om het plastic weer mooi zwart te krijgen, en de assen, die in elkaar schuiven te smeren, met ene droge niet vuil aantrekkende laag. Vet en olie enzo trekt vuil aan. wd40, in droge film, niet.
Of voor ongelukjes als ergens water in zit, bij de assen, lagers, of andere delen waar stalen/ijzeren, niet rvs dingen in plastic zitten, en de kans bestaat dat er opgesloten water in zit, dan spuit ik het er ook in, het verdrijft vocht, en laat een droge smeerfilm achter. (mits niet te veel gebruikt.)
Meestal haal ik het overschot weg, met compressor,. of een doekje, na ene paar dagen, voordat ik wer ga rijden...
Dit vet gegruik ik ook in me gear cace,voor de tandwielen.(dus niet voor de rest)
De lager zijn met blauwe rubbersteflon schieldjes uitgerust, welke nagenoeg waterafstotend zijn, als je eens door een plas rijd of in een sloot valt voor een paar seconden.. Ze zijn niet water dicht, dus zit je lang in de modder te raggen,of veelvuuldig door plassen heen rijd, dan moet je ze wel loshalen eens in de zoveel tijd, doorspuiten en voorzien van nieuwe olie. (indien nodig)
NOOIT je spur en pinion invetten!
Wd40 is Water Dividend, ofwel waterverdrijvend, en het heeft de maker 40 pogingen gekost, om het goedje goed te krijgen, vandaar de naam Wd-40. Ik gebruik het om het plastic weer mooi zwart te krijgen, en de assen, die in elkaar schuiven te smeren, met ene droge niet vuil aantrekkende laag. Vet en olie enzo trekt vuil aan. wd40, in droge film, niet.
Of voor ongelukjes als ergens water in zit, bij de assen, lagers, of andere delen waar stalen/ijzeren, niet rvs dingen in plastic zitten, en de kans bestaat dat er opgesloten water in zit, dan spuit ik het er ook in, het verdrijft vocht, en laat een droge smeerfilm achter. (mits niet te veel gebruikt.)
Meestal haal ik het overschot weg, met compressor,. of een doekje, na ene paar dagen, voordat ik wer ga rijden...
Laatst bewerkt: