Jongens!!! Ik heb iets gemerkt aan mijn HM4#3B.
Laatst een ander nieuw staart motortje erop gezet.
Begon de staart van de heli tijdens vliegen dus echt raar te doen.
Soort van snel zwiepen van links naar rechts met hele felle korte rukjes.
Dacht dat het aan de uitslag lag in de 4in1 ontvanger.
Ik draaien dus eraan afstellen en telkens proberen.
Helemaal niets werkte.
Toen de staart mechanisch helemaal goed gecontroleerd.Kon niet liggen aan de motor, want die was net een paar vluchtjes ervoor vervangen.Misschien dat het niet soepel genoeg liep.Ik alles gangbaarder gemaakt.
Je moet dus met blazen het heckrotortje kunnen laten draaien met een mooie na-vrijloop erin.
Dat was ook goed.
Maar...........nog steeds dat zwiepen van de staart.
Andere Lipo's geprobeerd.Heb er inmiddels al 30 stuks nieuw van liggen die dit seizoen mee mogen doen.(3.7V 400Mah 20C)
Maar...........ook dat mocht niet baten.
Baalde er flink van, want was aardig door mijn ideeen heen.
Ik er een nachtje over slapen.........
Vanochtend het HM43Q heckrotor blad vervangen voor de originele.
En................. helemaal weer super!!!!!!!!
Ik snap er geen bout van.
Gelukkig is ie nu wel weer toppie.
Helaas (of juist niet) vliegt mijn HM4#3BV2 echt beter dan de HM4G3.
Voor diegenen die een HM4G3 ernaast willen hebben...........bezint eer ge begint.
Ik had dan de bof dat ik de HM4G3 voor een nette prijs tweedehands over kon nemen.
Maar het valt helaas tegen.
De staart is de bottle neck van de HM4G3.
Heb veel gelezen op Amerikaanse sites over specifiek de HM4G3.
Blijkt dat de stock brushed tail motor het niet fijn kan trekken.
Knudde dus.
Met hooveren geen probleem, maar met rondvliegen............drama.
Staart breekt uit als er iets teveel gas erop wordt gezet.
Gevolg.........tollen van de heli en crashes.
Optie..............staart brushless maken.
Kosten............ongeveer 80 euro.
Voor een heli die nieuw 205 euro ex verz kost, met die 80 euro erbij voor de modificatie van de staart, vind ik dat te gek.
Kost je dan al met al krap 300 euro.
Dat kan niet vind ik.
Daarom zet ik mijn HM4G3 even tijdelijk in de vitrine kast.
Best wel jammer, want het toestel vliegt wel goed.
De staart is het euvel.
Oja, voor diegene die denken, nou investeer dan die 80 euro en dan heb je een strakke staart...........Dat is dus GEEN garantie.
Vandaar dat ik het zo jammer vind.
Als ik het vlieggedrag van de HM4#3B naast die van de HM4H3 zet, nou dan weet ik het wel.
Heb tot nu toe nog geen strakkere vliegende FP heli gezien zoals die van de HM4#3BV2.
Geluk jongens.
Vr Gr Erwin
Laatst een ander nieuw staart motortje erop gezet.
Begon de staart van de heli tijdens vliegen dus echt raar te doen.
Soort van snel zwiepen van links naar rechts met hele felle korte rukjes.
Dacht dat het aan de uitslag lag in de 4in1 ontvanger.
Ik draaien dus eraan afstellen en telkens proberen.
Helemaal niets werkte.
Toen de staart mechanisch helemaal goed gecontroleerd.Kon niet liggen aan de motor, want die was net een paar vluchtjes ervoor vervangen.Misschien dat het niet soepel genoeg liep.Ik alles gangbaarder gemaakt.
Je moet dus met blazen het heckrotortje kunnen laten draaien met een mooie na-vrijloop erin.
Dat was ook goed.
Maar...........nog steeds dat zwiepen van de staart.
Andere Lipo's geprobeerd.Heb er inmiddels al 30 stuks nieuw van liggen die dit seizoen mee mogen doen.(3.7V 400Mah 20C)
Maar...........ook dat mocht niet baten.
Baalde er flink van, want was aardig door mijn ideeen heen.
Ik er een nachtje over slapen.........
Vanochtend het HM43Q heckrotor blad vervangen voor de originele.
En................. helemaal weer super!!!!!!!!
Ik snap er geen bout van.
Gelukkig is ie nu wel weer toppie.
Helaas (of juist niet) vliegt mijn HM4#3BV2 echt beter dan de HM4G3.
Voor diegenen die een HM4G3 ernaast willen hebben...........bezint eer ge begint.
Ik had dan de bof dat ik de HM4G3 voor een nette prijs tweedehands over kon nemen.
Maar het valt helaas tegen.
De staart is de bottle neck van de HM4G3.
Heb veel gelezen op Amerikaanse sites over specifiek de HM4G3.
Blijkt dat de stock brushed tail motor het niet fijn kan trekken.
Knudde dus.
Met hooveren geen probleem, maar met rondvliegen............drama.
Staart breekt uit als er iets teveel gas erop wordt gezet.
Gevolg.........tollen van de heli en crashes.
Optie..............staart brushless maken.
Kosten............ongeveer 80 euro.
Voor een heli die nieuw 205 euro ex verz kost, met die 80 euro erbij voor de modificatie van de staart, vind ik dat te gek.
Kost je dan al met al krap 300 euro.
Dat kan niet vind ik.
Daarom zet ik mijn HM4G3 even tijdelijk in de vitrine kast.
Best wel jammer, want het toestel vliegt wel goed.
De staart is het euvel.
Oja, voor diegene die denken, nou investeer dan die 80 euro en dan heb je een strakke staart...........Dat is dus GEEN garantie.
Vandaar dat ik het zo jammer vind.
Als ik het vlieggedrag van de HM4#3B naast die van de HM4H3 zet, nou dan weet ik het wel.
Heb tot nu toe nog geen strakkere vliegende FP heli gezien zoals die van de HM4#3BV2.
Geluk jongens.
Vr Gr Erwin