Hoi jongens.........even een update.
Ben laatst bezig geweest om mijn HM4#3B in te bouwen in die Hughes MD500.
Al met al was het wel te doen, maar na enkele vluchtjes ermee vliegen, is het toch niet datgene wat ik voor ogen had.
Ik had voorheen al dik 150 vluchtjes gemaakt met de stock HM4#3BV2 en die vloog dus strak als een tiet.
Maar na de heli in te hebben gebouwd veranderde het vlieggedrag.
Logisch zullen velen van jullie wel denken.
Die gedachte had ik ook al op voorhand, maar hoopte stilletjes dat het zou meevallen.
Het vliegt lomper, lomer en de prestaties gaan achteruit.
Dus...........zaakie weer uitgebouwd en de heli helemaal weer vliegklaar gemaakt zoals ie uit de Walkera fabriek komt rollen.
Had de heli trouwens ook nog helemaal uit elkaar gehaald op voorhand omdat het frame op een bepaald punt kapot was.
Nu de heli weer helemaal hersteld is en terug bij het oude, kan ik niet anders zeggen dat ik het zo laat.
Mijn mening is, is dat een Walkera HM4#3B stock gewoon het beste vliegt.
Heb ook nog kort lopen nadenken over eventuele upgrades zoals een ander landingsgestel en van die Tail struts en Tail vin.
Maar............zonde geld.
De heli vliegt stock gewoon goed zo.
Optisch de heli verbeteren geeft absoluut GEEN meerwaarde aan de heli voor een nog beter vlieggedrag.
Ben na het herstellen met de heli nog wel wat aan het klooien geweest met dat schroefje die in de 4in1 ontvanger zit.
Tjemig wat een crime kan dat zijn om de staart strak te krijgen zeg.
Kan beamen dat dat stel schroefje wel degelijk een functie heeft en het vlieggedrag van de heli behoorlijk kan veranderen.
Ik heb dat platte stukje aan de schroef nu bijna op half zes staan.
Zo vliegt ie bij mij het beste.
De staart is haarstrak.Van begin Lipo pack tot aan de 6 minuten einde Lipo pack.(kan meer hoor, maar 6 minuten hou ik aan)
Ook bij punch outs vanaf de grond tot aan het plafond blijft de staart nu strak staan.
Draait dus NIET weg als ik plots vol gas erop zet.Geen moment.
Het kan dus allemaal wel.
Doet mij deugd hoor, want een slechte staart irriteerd mij mateloos.
Ik heb nu 10 Lipo packs liggen waarmee ik in totaal 60 minuten achter elkaar kan vliegen.
Dan is de pijp ook wel leeg hoor.
Heb er nog 24 van als extra in de doos liggen die ik bewaar als back up of als vervanging van de Lipo's waarmee ik nu vlieg.
Ben gek op reserves.
Ik gebruik de 15C en 20C Lipo's door elkaar.
Heeft helaas wat tijd nodig voordat ik echt kan zien wat nu het daadwerkelijke verschil is in levensduur en performance van de Lipo's van 15C en 20C.
Zoals ik ooit al eerder schreef zijn de 10C Lipo's slecht.
Die gingen bij mij maar ongeveer een 30 laad cyclussen mee.
Dat vind ik persoonlijk bout voor een Lipo die me 4.50 euro kost ex verzendkosten.(gemiddelde prijs)
Nog even wat side info...........ik heb mijn HM4G3 gedemonteerd.
Ga er ook niet meer mee vliegen.
Hou het bij de HM4#3BV2, die in mijn optiek vele malen beter afstelbaar is, en waarvan de staart ook vele malen strakker is en blijft.
Maar..........dit is mijn mening hoor.
Ik heb dus nog een boel spare parts over en voor iemand die interesse heeft, kan mij altijd een pb sturen.
De 2.4ghz zender en ontvanger van de HM4G3 zijn ook ter verkoop.
De regelaar en motor houd ikzelf voor reserve voor mijn HM4#3BV2.(is uitwisselbaar)
Dus bij interesse.................
Ach ja, aldoende leert men, en zonder zaken uit te proberen komen we er nooit achter.
Heb ik toch nog even een vraagje:
Zijn er nu nog HM4#3B piloten die problemen hebben met het strak kunnen krijgen van de staart van hun heli???
Ik ben er nieuwsgierig naar lieden die hedentendage nog steeds troubles hebben met de staart van de HM4#3B.
Graag reacties...........
Vr Gr Erwin.